חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אחזקת מבנים - איך בוחרים חברה מתאימה?

 

יחד עם בנייתם של יותר ויותר בנייני מגורים בשנים האחרונות, התעורר הביקוש לחברות ניהול ואחזקת מבנים. תוסיפו לכך את העובדה שחלק נכבד מנציגי הוועד בבתים משותפים עושים את עבודתם בהתנדבות מלאה במשך שנים ארוכות ותקבלו צורך של ממש במציאת חברת ניהול. אם כך, כיצד נדע לבחור את חברת הניהול המתאימה? ישנם מספר דגשים שחשוב לבדוק

 

יחד עם בנייתם של יותר ויותר בנייני מגורים בשנים האחרונות, התעורר הביקוש לחברות ניהול ואחזקת מבנים. תוסיפו לכך את העובדה שחלק נכבד מנציגי הוועד בבתים משותפים עושים את עבודתם בהתנדבות מלאה במשך שנים ארוכות ותקבלו צורך של ממש במציאת חברת ניהול. אם כך, כיצד נדע לבחור את חברת הניהול המתאימה? ישנם מספר דגשים שחשוב לבדוק. 

איך מוצאים חברת ניהול?

ראשית, יש להבין שחברת ניהול צריכה להיות ממוקמת בקרבה פיזית לבניין המגורים שלכם. אין זה מפתיע שחברת ניהול מחיפה, מדהימה ככל שתהיה, לא תוכל להציע שירותים ברמה גבוהה באזור תל אביב - ולהפך. לכן, השלב הראשון הוא לחפש חברת ניהול הפועלת באזורכם. כיצד תדעו שחברת הניהול פועלת באזורכם? פשוט. בקשו לדבר עם ממליצים מבניינים שכנים או בעיר שכנה. הדרך המרכזית למצוא חברת ניהול ואחזקה היא לחפש ברשת. דרך נוספת היא כמובן לקבל המלצה מבניין מרוצה. 

מה לבדוק מול חברת הניהול?

ישנם אלמנטים רבים שיש לבדוק טרם בחירתכם בחברה שתנהל עבורכם את הבניין. ראשית, עליכם לבחון את החברה עצמה: ההון האנושי של החברה וצוות העובדים הוא החלק שמשפיע על השירות שתקבלו באופן ישיר. לכן, בקשו להיפגש לפחות עם 2-3 חברות שונות וכך תוכלו להבין למי אתם מתחברים יותר ולמי פחות, מי נראה מקצועי יותר בעיניכם ומי פחות ועוד. 

בהמשך, בקשו לדבר עם ממליצים. ממליצים טובים זה הדבר הטוב ביותר שחברת ניהול ואחזקה יכולה להחזיק באמתחתה. לממליצים אין אינטרס לשווק לכם את חברת הניהול, והם ישקפו לכם בצורה אמינה את חווית השירות שהם מקבלים - ושאתם עתידים לקבל גם כן - במידה ותבחרו בחברה המדוברת. 

לבסוף, חשוב מאוד גם לבחון את הצעת המחיר. ישנן חברות שיבטיחו הבטחות גדולות ויצאו בהצהרות לא רצויות. אל לכם להסתנוור מאלו, שכן בסופו של יום - אין זה אומר שהם אכן יעשו את העבודה כפי שהם טענו שיעשו. לכן, באמצעות השוואה בין הצעות המחיר שתקבלו, תוכלו לקבל פרספקטיבה איכותית של ממש אודות החברה מולה אתם עתידים להתנהל. 

אוקיי, מצאתי חברה שנראית לי. מה עכשיו? 

מעולה! חשוב מאוד לבדוק שבהסכם ההתקשרות ביניכם לבין החברה קיים סעיף יציאה כלשהו. אין זה הגיוני שתתחייבו לתקופה העולה על שנה אחת. מומלץ ביותר גם לשאוף להתחייבות לשנה עם סעיף יציאה בהתראה מסויימת (למשל, 60 או 90 ימים מראש ובכתב). כך, במידה ותגלו כי חברת הניהול אינה משרתת את רצונכם ואינה עונה על הדרישות שלכם - תוכלו תמיד לבחון אפשרויות אחרות להחלפתה. חשבו על כך, חברת ניהול טובה יכולה להיות טובה לאורך זמן. ובמידה והיא טובה אין שום סיבה הגיונית שתרצו להחליפה. ולכן, אם בכוונת חברת הניהול והאחזקה שבחרתם להיות טובה ומהימנה, אין שום סיבה שהם יחייבו אתכם לתקופה ארוכה מדי. 

אז איך בוחרים חברת ניהול ואחזקה מתאימה? 

בוחנים מספר אפשרויות (בין 2-3 זה מספיק), ומתוך הפגישות וההצעות שנתקבלו - פשוט מקבלים החלטה. אל לכם לבחור את חברת הניהול הזולה ביותר, שכן עובדה זו יכולה בקלות להשתקף ברמת השירות שאתם מקבלים. בחרו את החברה שנראית לכם מבחינת ההון האנושי הקיים בה, ההצעה הכללית שלהם והדרך בה הם מתכננים לנהל עבורכם את הבניין. 

השפעת חברות אחזקות מבנים על שוק הנדל"ן.

חברות אחזקת מבנים הן צורך עולה בשנים האחרונות. שוק הנדל״ן מביא עימו בנייה רוויה לגובה, ועם צמיחתם של בניינים חדשים בישראל - עולה גם הצורך המובהק במי שינהל אותם. נכון להיום, בניין שנבנה על ידי קבלן מחוייב בחברת ניהול מקצועית ומהימנה שתנהל אותו. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים