חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כיצד לסיים חקירה משטרתית?

 

אם שוטרים נקראים לזירת הפשע, הם יכולים להיות ברי מזל שהמבצע עדיין במקום. ככה הם יוכלו ”לתפוס אותו על חם” בכך, המשטרה עשויה לקחת את העבריין ולהתחיל לבנות נגדו תיק העומד בבית המשפט. מצד שני, ישנן כמה נסיבות שהפושע כבר מזמן איננו. איך הם מסיימים חקירה משטרתית?

 

אם שוטרים נקראים לזירת הפשע, הם יכולים להיות ברי מזל שהמבצע עדיין במקום. ככה הם יוכלו "לתפוס אותו על חם" בכך, המשטרה עשויה לקחת את העבריין ולהתחיל לבנות נגדו תיק העומד בבית המשפט. מצד שני, ישנן כמה נסיבות שהפושע כבר מזמן איננו. איך הם מסיימים חקירה משטרתית?

המשטרה חוקרת פשעים באמצעות חקירות, ראיונות ואיסוף ראיות פיזיות. הם משתמשים במידע שנאסף כדי לחבר תרחיש אפשרי. להלן השלבים כיצד מנהלת המשטרה חקירות בגין תיק פלילי.

זירת הפשע

כאשר המשטרה מקבלת שיחה על פשע או בעיצומה, היא שולחת שוטרים לזירת הפשע. יתכן כי השוטרים עלולים לתפוס את העבריין במקום. הם יעצרו את העבריין ויסיעו אותו לכלא המחוזי או לתחנת המשטרה לצורך חקירתו.

בינתיים, למרות שהפושע נתפס על הסף, המשטרה עדיין אוספת ראיות בזירת הפשע כדי לתמוך בעונש פלילי. כמו כן, נערכה חקירה באתר, כולל מדידות, תמונות, עריכת תצפיות כלליות, צילום עדויות משפטיות ולקיחת חפצים שיכולים להיות קשורים לפשע.

מראיינים עדים

המשטרה גם עורכת ראיונות כדי לקבל עובדות על המקרה כדי לקבוע מה קרה ומי האחראי לכך. הם מראיינים עדים בנפרד בכדי לדעת את זכרונם האישי של האירועים. המשטרה יכולה לדבר עם בעלי ידע אישי בנוגע לפשע האמור. פירוש הדבר שהעד בוודאי שמע, ראה, טעם, הריח או נגע במשהו ממקור ראשון. הצהרת העדים מתועדת בקפידה, כך שהפרטים עומדים לרשות הבלשים העתידיים אלו אשר יבצעו את החקירה לכל אורכה, השוטרים והתובעים.

תצפיות אכיפת החוק

חלק מהותי נוסף בחקירה פלילית הוא תצפיות השוטרים. שוטרים מאומנים מאוד להבחין, כמו גם לשמור על מידע. בכך הם יכולים לציין את מיקומם של כתמי דם, כלי נשק, מזג אוויר, ביגוד ופרטים אחרים הקשורים לפשע או להתנהגות פלילית. שאלו ישמשו כראיות נגד העבריין החשודב בביצוע הפשע. 

אם מצאתם את עצמכם חשודים במקרה כזה או אחר אתם חייבים ורשאים לקבל ייצוג של עו"ד פלילי שילווה אתכם בתהליך וידאג למצות את כל הזכויות שלכם.

ראיות פיזיות ופליליות

חקירת המשטרה כוללת גם ראיות פיזיות ופליליות בזירת הפשע. זה כולל מדידות, דגימות דם, טביעות אצבע, צילום תמונות וחפצים אחרים הקשורים לפשע. יש לתעד ולהקליט כל ראיות כהלכה. הפריטים הפיזיים נאספים עם כפפות כדי להפחית את הזיהום ולשמור על טביעות האצבע.

חקירות משמורת

כלי חשוב נוסף לחקירות פליליות הוא חקירת חשודים במטרה לקבל הודאה. בלשים ושוטרים הם חוקרים מיומנים. הקצין החוקר יודע להשיג את אמונו של החשוד ולתפעל אותם לווידוי. והשגת המידע הנחוץ לו.

סיכום

חקירת משטרה חיונית למערכת המשפט הפלילי. זה גם יתרון לדבר עם סניגור פלילי מנוסה כדי להבטיח את ההגנה על זכויותיך ושיש לך "כלב שמירה" לאורך כל החקירה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים