חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה צריך לדעת על הסוללה של אופניים חשמליים

 

רוכבי האופניים החשמליים כבר יודעים שחשוב מאוד לבדוק את נתוני הסוללה, מאחר ואיכותה יכולה להשפיע רבות על תפעול הכלי במקומות שונים ולאורך זמן

 

לסוללה חלק חשוב ביכולות האופניים

רוכבי האופניים החשמליים כבר יודעים שחשוב מאוד לבדוק את נתוני הסוללה, מאחר ואיכותה יכולה להשפיע רבות על תפעול הכלי במקומות שונים ולאורך זמן. דברים כמו מהירות הנסיעה וטווח הנסיעה תלויים באיכות הסוללה, ולכן ככל שמדובר בחוזק גדול יותר שלה וככל שהיא מגיעה מבית טוב, כגון שם מותג חזק, היא תציג תפוקה מצוינת עבור כל רוכב.

מידות חשובות בכל סוללה הם אילו שנמדדים בוולטים (הספק) ואמפרים (קיבולת). בין הדגמים הקטנים של סוללות לאופניים חשמליים ניתן למצוא את אלה שמגיעות בהספקים של 24 או 36 וולט, אך בעיקר ניתן למצוא את אלה עם 48 וולט שנחשבות לנפוצות מאוד. אלו שמחפשים את העוצמה והביצועים הגבוהים ביותר יכולים אופניים חשמליים עם סוללה 60 וולט. גם מספר הטעינות הוא דבר חשוב, וסוללות איכותיות מאפשרות 800-1,000 הטענות, ובכך שומרות על שם המותג החזק שלהן.

נתוני הקיבולת של הסוללה

אופניים עם קיבולת סוללה גדולה יותר יוכלו להציג זמן נסיעה ממושך יותר בין כל הטענה מלאה שלהן. הנתון של "אמפר-שעה" הוא שזה מראה את קיבולת הסוללה, כשמדובר בעצם על איזו מידה של מטען חשמלי יכולה כל סוללה להכיל בתוכה. הסוללות של היום מגיעות בד"כ עם 10 עד 21 אמפר, כך שבפועל הן מאפשרות לאופניים לנסוע למרחקים שבין 20 ועד 55 ק"מ.

דבר שחשוב מאוד לדעת הוא שנתוני הסוללה הרשמיים של היצרנים יהיו שונים מעט לרעה כשרוכבים על אופניים חשמליים. זאת מאחר והניסויים של בדיקת הסוללה בתהליך הייצור נעשו יותר בתנאי מעבדה מאשר תנאי שטח. בנוסף, המרחק שיכול לעבור כל רוכב עם האופניים יכול לגדול אם הוא מדווש. מאחר שבכך הוא מפחית את הצורך בשימוש בסוללה בחלקים מסוימים של הנסיעה. 

הערך של עוצמת המתח של הסוללה

עוד נתון חשוב הוא העוצמה של הסוללה, הוולט, שמסומן באות V האנגלית. בפועל, המתח של מערכת החשמל מציג את כוחה של הסוללה בכל הקשור לאספקת עוצמה למנוע, מה שנקרא מומנט. בכל הקשור לנתונים שמוצגים על כל סוללה, הרי שסוללה של 48 וולט תאפשר מהירות נסיעה גבוהה יותר על אופניים חשמליים מאשר סוללות בעוצמה של 36 וולט בלבד.

אם כן, אילו שמחפשים אופניים מהירים יותר, צריכים לשים לב לעניין ההספק של הסוללה. זו היא נקודה חשובה מאחר והדבר שונה לחלוטין ממה שאנו מכירים מעולם הרכב למשל, שם לנפח המנוע יש חלק משמעותי ומכריע לגבי האם רכב מסוים יהיה מהיר ועוצמתי לעומת רכב עם מנוע קטן ומוגבל יותר. ככל נתון אחר באופניים, גם את נתוני הסוללה ניתן למצוא בקלות במפרט הטכני של המוצר.

משך החיים של הסוללה

תקופת חייה של הסוללה משפיעים על היכולת לנסוע זמן רב על אופניים חשמליים ועל כך שלא צריך להוציא סכום כסף נוסף על רכישה מחדש של סוללה בתוך זמן קצר. דבר חשוב שמשפיע על אורך חייה של הסוללה הוא מספר הטעינות שהיא עברה. זאת מאחר והטעינות הרבות מפחיתות מכוחה העתידי של הסוללה, והדבר מובן מאחר ומדובר לבסוף בעייפות החומר, כמו בכל מוצר אחר בעולם.

בד"כ סוללה חיה למשך שנתיים וחצי עד שלוש שנים, וחשוב גם לברר כמה זמן אחריות יש עליה. אחריות ממושכת יותר, תצביע לרוב על סוללה איכותית שיהיה ניתן להשתמש בה לא מעט זמן. לגבי הטעינה, הזמן שלה יכול להימשך בין שעתיים וחצי ל-6 שעות, ולכן כל מי שאינו רוצה לחכות זמן רב בין שימוש לשימוש, חשוב שיבדוק זאת כשהוא מחפש אופניים חשמליים לשימוש אינטנסיבי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים