חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

רשלנות רפואית בסרטן: דוגמאות לתביעות פיצויים במחלות ממאירות

 

סרטן, הוא אחד מגורמי המוות הנפוצים ביותר בישראל ובעולם.  שכיחות המחלה, סוגיה הרבים והידע היחסית מועט שיש עליה גורמים לכך שפעמים רבות אנו נתקלים ברשלנות רפואית בסרטן

 

סרטן, הוא אחד מגורמי המוות הנפוצים ביותר בישראל ובעולם.  שכיחות המחלה, סוגיה הרבים והידע היחסית מועט שיש עליה גורמים לכך שפעמים רבות אנו נתקלים ברשלנות רפואית בסרטן. לטענת משרד הבריאות, הנתונים הגבוהים של מוות כתוצאה מסרטן, נובעים בעיקר מאדישותם של המטופלים לגבי ביצוע בדיקות לגילוי מוקדם של המחלה.

מתי ניתן לתבוע עקב רשלנות רפואית בסרטן?

כמו בכל מקרה אחר של רשלנות רפואית, קיימת עילה לתביעה כאשר מתקיימים שלושת התנאים לרשלנות רפואית:

  1. התנהגות רפואית מחוץ לנורמה (רשלנות)
  2. גרימתו של נזק
  3. קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק

במקרים של רשלנות רפואית במחלות ממאירות ובכל מקרה של רשלנות רפואית אחר מומלץ להיוועץ תחילה בעורך דין שייבחן את התיק ויוכל לאמר האם לכם האם יש עילה לתביעה לרשלנות רפואית בבית המשפט, ומה הסיכוי לקבלת פיצויים עקב הנזק שנגרם.

במקרים בהם הנפגע מהרשלנות נפטר או שהוא קטין, יוכלו באי כוחו לתבוע את הגורם המטפל בשמו.

במידה ועורך הדין המליץ להגיש תביעה לקבלת פיצויים, הוא יתחיל לעבוד על התיק שלכם ועל חוות הדעת הרפואיות על מנת להציג את טיעוניו בבית המשפט.

בית המשפט ייבחן את הטיעונים, את חוות הדעת הרפואיות, הנזק שנגרם את ההתנהלות הרשלנית ואת הקשר הסיבתי. 

על מנת להוציא מהתביעה שלכם את המיטב ולקבל את מרבית הפיצויים אשר מגיעים לכם, מומלץ לפנות אל עו"ד לנזיקין אשר יש לו נסיון עם תביעות רשלנות רפואית.

לאחר שעוה"ד ייבחן היטב את התיק שלכם, הוא כבר יוכל לדעת, אם אכן קיימת עילה לתביעה של רשלנות רפואית.

 דוגמאות לתביעות עקב רשלנות רפואית בסרטן

רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר של סרטן

התמודדות עם רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר, היא מאתגרת. הידיעה שניתן היה למנוע סבל וכאב ולפעמים גם אובדן חיים היא מייסרת וקשה עד מאוד.  מחלת הסרטן במקרים רבים גורמת לכאבי תופת ומגבלות פיזיות ובנוסף על כל מתווספות הבדיקות הפולשניות שהן למעשה הליכים רפואיים לא פשוטים.

לעיתים, התפתחות מחלת הסרטן בקרב מטופלים נובעת מאי ביצוע בדיקות לגילוי מחלת הסרטן במועד המתבקש, ובניגוד לנהלים הקבועים בחוזרים הרפואיים. מעקב לא תקין מצד קופות החולים או התעלמות מתוצאותן של בדיקות. 

בנוסף התעלמות מ"נורות אדומות" שמציג המטופל, עלולות בהחלט גם כן להוות רשלנות רפואית. כמו למשל התעלמות מתלונות על כאב יוצא דופן או סימן חדש בעור ואי ביצוע בדיקות נדרשות לווידוא המצב כפי שנהוג בנורמה הרפואית בהחלט עלולות להיחשב כרשלנות רפואית בסרטן.

על מטופל שמגיש תביעה עקב רשלנות רפואית באבחון מאוחר, יהיה להוכיח את הקשר הסיבתי בין הגילוי המאוחר של מחלת הסרטן לבין הנזק הבריאותי שנגרם לו.

אבחון שגוי של מחלת הסרטן

אבחון שגוי של מחלת הסרטן, הוא אינו דבר נדיר, ולא תמיד יהיה מדובר ברשלנות רפואית. 

מכיוון שקיימים סוגי סרטן רבים מאוד, וההבדלים ביניהם הם לפעמים דקים ומורכבים לאבחון, לא כל טעות באבחון תיחשב לרשלנות רפואית. 

רשלנות רפואית באבחון שגוי של סרטן תיקבע רק כאשר לבית המשפט לא יהיה ספק כי רופא סביר אחר יכול וצריך היה לאבחן את המקרה בצורה אחרת וכי אבחונו של אותו רופא היה מחוץ לנורמה הרפואית.

קריאה לא נכונה של בדיקות, צילומים, CT, PET, בדיקות דם, ועוד, ואבחון שגוי של סוג הסרטן, או של קיומו של סרטן בכלל עלולות לגרור בעקבותן נזק קלסטרופלי. למשל, כאשר הרופא מעניק טיפול שגוי כגון מתן תרופות או כימותרפיה שלא לצורך ושאינן מטפלות במחלה בצורה הנכונה. 

גם כאן, התערבותו של עו"ד לנזיקין, אשר יש לו נסיון בתביעות של רשלנות רפואית, יכולה לסייע רבות בפיצוח התיק בבית המשפט. תפקידו של עורך דין יהיה להוכיח את הקשר הסיבתי ואת השתלשלות הדברים, אשר גרמו נזק למטופל.

פסקי דין רשלנות רפואית בסרטן

דוגמא לפסק דין עקב רשלנות רפואית בסרטן: אדם בן 63 שהיה חבר בקופ"ח כללית, הגיע לרופאת המשפחה עם תלונות שהוא חושש כי יש לו בעיה בערמונית. רופאת המשפחה, שלחה אותו לבצע בדיקת PSR, אשר בדיעבד הוכיחה, כי אכן, הוא סובל מסרטן בבלוטת הערמונית. אך מסיבה לא ברורה, הרופאה התעלמה מתשובות הבדיקה. 

כשנה וחצי לאחר תוצאות הבדיקה, אובחן בו סרטן אלים גרורתי וממאיר. המטופל הגיש תביעה נגד קופ"ח כללית בטענת להתנהלות רשלנית. התובע טען שאם הסרטן היה מאובחן קודם לכן, ומטופל בהתאם, המחלה לא הייתה מחמירה. לתובע נותרו מספר שנים לחיות. 

בספק הדין השופטת פסקה לתובע, פיצוי של 964,000 ₪, על הפסדי השתכרות, כאב וסבל, הוצאות רפואיות.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים