חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תמ”א 38 בראשון לציון

 

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתהליכי בנייה באזורים רבים בארץ הנעשים תחת הפרויקטים – תמ”א 38. מה זה בעצם הפרויקט הזה? כמה זה אמור לעלות לנו? האם שווה להיכנס להליך כזה ואיך בעצם עושים את זה? בדיוק לשם כך אנחנו כאן. עם תשובות מלאות על כל השאלות

 

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתהליכי בנייה באזורים רבים בארץ הנעשים תחת הפרויקטים – תמ"א 38. מה זה בעצם הפרויקט הזה? כמה זה אמור לעלות לנו? האם שווה להיכנס להליך כזה ואיך בעצם עושים את זה? בדיוק לשם כך אנחנו כאן. עם תשובות מלאות על כל השאלות.

מה זה תמ"א 38?

ראשית חשוב לציין שכל הפרויקט של תמ"א 38 נועד למעשה לצורך חיזוק מבנים ישנים שיוכלו להיות עמידים גם במקרים של רעידות אדמה. הבתים שנבנו עד לשנת 1980, הם מבנים שאין בהם את החוזק ואת העמידות כפי שיש למבנים שנבנו לאחר מכן בהתאם לתקנות החדשות. המבנים הישנים לא תמיד מסוגלים לשרוד מקרים של רעידות אדמה, כשזה תלוי כמובן בעוצמה של רעידת האדמה. בבתים הללו גם אין בדרך כלל חדרים מוגנים ובאופן כללי מדובר במבנים הדורשים שיפוצים ושיפורים שונים. הרשויות העירוניות פועלות כל הזמן לחיזוק המבנים הישנים כאשר הם למעשה מציעים לדיירים לשדרג את הבית באמצעות הוספה של חדר מוגן כמו גם שיפור של כל תשתיות המבנה, חיזוק שלו ושיקום הנעשה באופן יסודי. לא תמיד תגיע היוזמה מצד הרשויות העירוניות במקרים אלו צריך ללמוד איך וכיצד להגיש את הבקשה. על זה נרחיב בהמשך.

כמה זה יעלה לכם?

ברור שהשאלה הראשונה העולה בדרך כלל היא כמה זה אמור לעלות? אחרי הכול מדובר בפרויקט נרחב למדי שעשוי להגיע לעלויות גבוהות מאוד של מאות אלפי שקלים. כאן אנחנו באים עם ההפתעה הגדולה. אם אתם נעזרים בקבלן או יזם שיעשה עבורכם את השיפוצים במסגרת פרויקט של תמ"א 38, אתם לא תצטרכו לשלם כלום על כל השדרוג. 

יותר מזה, גם אם תצטרכו לצאת מהבית בעת ביצוע העבודה, תקבלו מימון לדירת השכירות. איך זה עובד? הקבלן או היזם שלוקח על עצמו את כל המשימה, מקבל בעצם את האפשרות להוסיף עוד דירות מגורים בקומות שיוסיף למבנה. הדירות הללו שייכות לו והא יכול לשווק אותם ללקוחות. כך שכל ההשקעה שלו חוזרת אליו בגדול הודות לנכסים שהוא בונה.

חשוב לציין שהשדרוג של המבנה כולל הרבה יותר מאשר חיזוק הבניין והוספת חדרי ממ"ד. על פי רוב זה יכלול תוספת חדרים, הוספת מעלית, שיפור הכניסה לבניין ושיפוץ של חדר המדרגות ובקיצור, מתיחת פנים רצינית לכל החלקים של הבניין.

איך עושים את זה?

אז זה בהחלט נשמע טוב, נשמע מגרה וכל אחד ירצה לממש זכות כזו אם הוא רק יכול. על כן, ראשית, חשוב לבדוק מהו גיל הבניין ומתי הוא נבנה. אם אכן אין בו חדרי ממד והוא לא מוגן מפני רעידות אדמה, לכאורה תהיה זכאות לבנייה.

חשוב לוודא כי יש הסכמה גורפת של כל הדיירים ועם כל זה לגשת אל עו"ד מתחום המקרקעין.

חן בוארון משרד עו"ד מקרקעין בראשל"צ – לשירותכם גם בנושאי תמ"א 38.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים