חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טראומה – מה עושים עם זה?

 

כולנו עברנו טראומה. חלק מהטראומות גדולות, אחרות כמעט חסרות משמעות עבורנו. חלק מהטראומות מעצבות את חיינו ואת האופי שלנו, ואחרות רק תופסות מעט מקום כזיכרון עמום. אבל כולנו עברנו אותן, בעוצמה זו או אחרת

 

כולנו עברנו טראומה. חלק מהטראומות גדולות, אחרות כמעט חסרות משמעות עבורנו. חלק מהטראומות מעצבות את חיינו ואת האופי שלנו, ואחרות רק תופסות מעט מקום כזיכרון עמום. אבל כולנו עברנו אותן, בעוצמה זו או אחרת.

הטראומות שלנו מלוות אותנו בחיים. טראומה היא אירוע מכונן, אירוע שמפעיל את מערכת העצבים כולה, ומשפיע על העולם הרגשי בצורה עמוקה עד לכדי שינויים עמוקים בהתנהגות. אירוע טראומתי הינו אירוע אשר יוצר סביבו מארג סבוך ומורכב של תגובות חצי אוטומטיות, שלא לומר אוטומטיות לחלוטין, ובנייה של מנגנוני הגנה שונים ומשונים שלעיתים קשה מאוד לברור למילים. אם אתם מזהים משהו מן הכתוב בשורות אלו, ומחפשים מזור, דעו לכם כי יש מה לעשות עם הטראומות שלכם. זה לא חייב להיות רק עול על צווארכם.

כולנו עברנו טראומה – ולכולנו אפשר לעזור

אי אפשר לקחת אחורה את מה שנעשה. אי אפשר לבטל את העבר, או למחוק אותו. אבל האמת היא שאין בכך צורך. אין צורך בדברים בלתי אפשריים, וכל היאחזות ברעיון זה של שינוי העבר הוא פשוט לא רלוונטי, וסוחט מאיתנו אנרגיה רגשית שוב ושוב. אז מה בכל זאת אפשר לעשות עם הטראומות שעיצבו את האישיות שלנו, ומקרינות עד היום על החיים שלנו, מערכות היחסים שלנו, חיי הפנאי, חיי החברה, ואפילו חיי המשפחה שלנו?

  • מפגש אמיתי עם הטראומה – אמיתי כלומר כזה שמסיר את האשליות שנבנו סביבה, ומאפשר לנו, ולו לכמה רגעים, לפגוש את התמונה ה"יבשה" כדי לקבל הזדמנות להתרחק ממנה לרגע או שניים. דבר זה נותן פרופורציה ופרספקטיבה חדשה, ותורם לתהליך הריפוי.
  • הסקת מסקנות – שימוש במיינד, בחלק החושב שלנו, כדי להסביר, לפרש עם ליווי ותמיכה, ולהפיק מסקנות חדות וברורות שאפשר לפרוט למעשים. תהליך זה מאפשר לנו לחזור לתחושת שליטה מודעת, לא רק בתופעות הרגשיות העודפות סביב הטראומה, אלא בתגובות האוטומטיות והמגננה העודפת שנבנו סביב האירוע, ואשר חונקים אותנו במישורים כה רבים בחיים.
  • איזון רגשי – הוצאת העודפים הרגשיים שנאגרו סביב האירוע, ואיזון המצב הרגשי בזמן אמת. אנו חיים בחברה בה ביטוי רגשות, ובטח ביטוי של רגשות עזים, הוא דבר פחות מקובל. ובכל זאת, מדובר בדבר חיוני וחשוב לריפוי הטראומות שלנו.

 

איך עושים את זה?

הדבר החשוב ביותר, בייחוד כאשר מדובר בהתמודדות מול טראומות גדולות, הוא קבלת ייעוץ וליווי של אנשי מקצוע. נכון, המשפחה והחברים מאוד רוצים לעזור ולתמוך, אך האם באמת יש להם את הכלים לעזור לך? ומעבר לכך, האם הייתם רוצים שהם יפגשו בצורה כה חריפה את חוסר האונים של רצון עז לעזור ואי-יכולת לעשות זאת?

מכיוון שכל כך הרבה אנשים בעולם חוו, ועדיין חווים טראומות קשות למדי על בסיס יומיומי, התפתחו אינספור שיטות שנועדו להקל, לתמוך ולשקם מטראומות. אנשי מקצוע יכולים ללוות אתכם בתהליך הריפוי. טראומה יכולה לקבל פרופורציה, לאבד את האחיזה שלה בכם, כך שתחזרו למצב מאוזן, נעים ורך יותר בחיים.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים