חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

החלפת מצבר בפתח תקווה

 

זה לא נעים, אבל יכול לקרות לכל בעל רכב באשר הוא. רגע אחד אתם נוסעים בכביש כאילו דבר לא קרה, ורגע לאחר מכן אינכם מצליחים להתניע את הרכב בבוקר כשאתם ממהרים לעבודה, או במקרה גרוע יותר אתם נתקעים באמצע הכביש וקוראים לגרר שיחלץ אתכם

 

זה לא נעים, אבל יכול לקרות לכל בעל רכב באשר הוא. רגע אחד אתם נוסעים בכביש כאילו דבר לא קרה, ורגע לאחר מכן אינכם מצליחים להתניע את הרכב בבוקר כשאתם ממהרים לעבודה, או במקרה גרוע יותר אתם נתקעים באמצע הכביש וקוראים לגרר שיחלץ אתכם. אחת הסיבות הבולטות לחוסר היכולת של הרכב להתניע ולזוז היא מצבר תקול. על כן, חשוב לבצע החלפת מצבר כדי לא להגיע למצב שבו לא תוכלו להתניע את הרכב כלל. 

איך יודעים שהגיע הזמן להחליף את המצבר?

לפני הכול, חשוב להבין שהמצבר הוא בעצם הסוללה של הרכב. זהו הרכיב אשר אחראי לאספקת החשמל לרכב, ובזכותו ניתן להפעיל את המגבים, הרדיו, הפנסים וכל מה שקשור לחשמל ברכב בדרך זו או אחרת. לפיכך, כאשר המצבר מתרוקן בשעה שאתם שוכחים לכבות את האורות ברכב או כשהוא שובק חיים, לא ניתן להתניע את הרכב ויש צורך לבצע החלפת מצבר בפתח תקווה. עם זאת, חשוב לציין כי המצבר אכן יודע לאותת לנו שמשהו לא בסדר במרבית המקרים. אלה כמה מאפיינים שכדאי לשים אליהם לב:

  • אספקת חשמל חלשה לרכב – אורות עמומים בלוח המחוונים, צלילי רדיו חלשים או מזגן שבקושי פועל, כל אלה יכולים להעיד על כך שיש בעיה במצבר ושאולי הגיע הזמן להחליף אותו. 
  • קולות תקתוק בעת התנעה – אתם מגלים שקשה יותר להתניע את הרכב, נאלצים "להילחם" עם המפתח במהלך כל התנעה והרכב שלכם משמיע קולות תקתוק. 
  • תאריך התפוגה של המצבר – בעת רכישת הרכב חשוב לשים לב לתפוגת המצבר. בדרך כלל, מצבר של רכב פרטי מספק ל-3-4 שנים, ולאחר מכן יש צורך להחליפו. אם קונים רכב יד שנייה, חשוב לתשאל את בעל הרכב הקודם לגבי התחזוקה ולבדוק את תפוגתו של המצבר. 

אילו תקלות נפוצות נוספות קיימות במצבר?

מעבר לתאריך התפוגה של המצבר ולבלאי שלו, ישנן כמה תקלות הגורמות לתקלות במצבר. אחת התקלות הנפוצות היא ווסת תקול, שזהו הרכיב האחראי על ויסות המתח החשמלי שמקבל המצבר. וסת בלתי תקין עלול לגרום לנפילות מתח, ועל כן יהיה צורך להחליפו. במקרה שמדובר בווסת שיצא מכלל שימוש ולא במצבר, עלות התיקון תהיה נמוכה יותר. תקלה נפוצה נוספת היא אלטרנטור בלתי תקין שמונע מהחשמל להגיע למצבר. 

מעבר לכך, גם מזג האוויר משפיע על מצבר הרכב. בארצנו החמה משתמשים פעמים רבות במזגן הרכב כדי להנעים את הנסיעה. אך שימוש יתר במזגן עלול להוביל בסופו של דבר לשחיקתו של המצבר. לפיכך, חשוב להכין את המצבר לקראת הקיץ, וזה אומר לבדוק את מפלס המים המזוקקים ולהביא את הרכב לחשמלאי רכב כדי לבדוק את החיבורים של המצבר. לפעמים מה שמונע מהמצבר לעבוד הוא חיבור שהתנתק כתוצאה מחבלה או טלטלה. כמו כן, חשוב לשמור על המצבר במהלך הקיץ ובאופן כללי. אם עצרתם ליד תחנת הדלק או בית של חר ואתם מחכים יותר מחמש דקות, עשו למצבר שלכם טובה וכבו את הרכב כדי שלא יעבוד שלא לצורך. 

מי מחליף לי את המצבר?

החלפת מצבר לרכב מתבצעת על ידי חשמלאי מקצועי בלבד  כמו החשמלאים המקצועיים בענק המצברים. לא מומלץ לפתוח את המנוע ולהתחיל להחליף את המצבר בכוחות עצמכם, אם אין לכם ניסיון קודם בהחלפת המצבר. זאת משום שהמצבר מורכב מחומצה במים והחלפה בלתי מקצועית שלו עלולה להיות מסוכנת. חשמלאי מקצועי, לעומת זאת, אשר עבר הכשרה מיוחדת ויש לו ניסיון בתחום, יכול לבצע את העבודה בקלות ובמהירות. כך שלפני שהמצבר שובק חיים, חשוב להביא אותו לחשמלאי רכב לצורך החלפה. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים