חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפולי שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים

 

לעתים, ילדים בעלי צרכים מיוחדים מתקשים בכל הקשור בהיגיינת חלל הפה. לאור העובדה שהם מאותגרים בביצוע פעולות המצריכות שיתוף פעולה והבעת רגשות, חלה החובה למצוא דרכים מותאמות שיסייעו להם בטיפולי שיניים

 

לעתים, ילדים בעלי צרכים מיוחדים מתקשים בכל הקשור בהיגיינת חלל הפה. לאור העובדה שהם מאותגרים בביצוע פעולות המצריכות שיתוף פעולה והבעת רגשות, חלה החובה למצוא דרכים מותאמות שיסייעו להם בטיפולי שיניים. עבור חלקם, הביקור אצל רופא שיניים יכול להיצרב בתודעה כחוויה לא נעימה בתודעה. יתרה מכך, הם עלולים לחוש שהם שרויים תחת איום ולהביע חשש במהלך הטיפול. כדי למנוע מהם את כל אותן התחושות המרות, כיום ישנם טיפולי שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים.  

אותם טיפולים גם לילדים עם צרכים מיוחדים

טיפולי השיניים זהים בין סוגים שונים של אוכלוסיות. ילדים בעלי צרכים מיוחדים צריכים בדיוק את אותם הטיפולים, אולם הביצוע שלכם צריך להיעשות בצורה רגישה הרבה יותר. על כן, כאשר הם מגיעים למרפאת השיניים, הם עומדים בפני טיפול ייעודיי שמסייע להם להתמודד עם הקושי שהם חווים באותו רגע. כדי שההתאמה תהיה מקסימלית, נותנים משקל לנתונים ההתפתחותיים שלהם, וכך גורמים להם לשתף פעולה. המכלול הזה גורם לכך שהטיפול ייתפס עבורכם כחוויה חיובית. 

שיטות טיפולי שיניים לילדים עם צרכים מיוחדים

כאמור, כיום הצליחו לפתח מגוון של שיטות טיפול ייחודיות, המותאמות למאפייני מוגבלותו של הילד. בין השיטות ניתן יהיה למצוא גז צחוק, סדציה (טשטוש) ולעתים אף הרדמה כללית. 

כאשר הרופא מתאים את שיטת הטיפול לילד, הוא שואב מן ההורים מידע רלוונטי אודות הילד – האם הוא נרתע ממגע? מה מפחיד אותו? מה הוא אוהב? גם אם על פניו נראה שהילד מסרב לשתף פעולה עם הטיפול, כל עוד נוקטים בגישה חביבה ומזמינה, תוך הבעת חיוך והסברים אודות הטיפול המיועד, תירשם הקלה מצידו של הילד. 

טיפול בגז צחוק

טיפול בגז צחוק מגביל את שיתוף הפעולה של המטופלים, שכן על פניהם מונחת מסיכה והם צריכים להיות אקטיביים על מנת להחדיר את גז הצחוק לתוך גופם – נשימות מאולצות. גוף האדם מגיב היטב לגז צחוק, כלומר חשים ברגיעה פיזית, החרדות פוחתות, שיכוך כאבים ועוד. הטיפול קורה תוך הכרה מלאה של הילד. לאחר שההשפעה מתחילה לתת את אותותיה, ניתן להזריק את החומר שמשמש להרדמה מקומית ולהתחיל בטיפול. 

טיפול בטשטוש (סדציה)

לעתים נוטים לשלב את הטיפול הזה יחד עם טיפול בגז צחוק. הרופא נותן למטופל חומרים מטשטשים טרם תחילת הטיפול, ובעת הצורך מוסיף גם את הטיפול השני כאמור. החומרים גורמים למטופל לחוש מנומנם, כאשר המינון משתנה מילד לילד, בהתאם לשיקול דעתו של הרופא. כך מצליחים להפחית חרדות, להרגיע ולהביא לשיתוף פעולה של הילד. 

טיפול בהרדמה מלאה

ניתן לבצע הרדמה מלאה רק לאחר שבוחנים היטב את מצבו הנפשי והבריאותי של המטופל, וכן לאחר שנשללה כל אפשרות אחרת. טיפול תחת הרדמה מלאה מיועד למטופלים בעלי צרכים מיוחדים, אשר סובלים מבעיות מורכבות בשיניים. 

בוחרים ב - טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה, ומבטיחים יתרונות רבים לטיפול. ראשית, בניגוד לקודמות, כאן אין חובת שיתוף פעולה מצד הילד כך שאין צורך ברתימתו. שנית, הרדמה מלאה מנטרלת לחלוטין כל תחושה של כאב או אי נוחות פיזית. ההתאוששות מהטיפול תחת הרדמה מלאה אורכת לא יותר מכמה שעות, וכן הילד לא יזכור כלום מעצם חוויית הטיפול שלו. 

לא מוותרים על טיפולי שיניים לילדים בעלי צרכים

הדרכים האלו אמנם לא נשמעות סימפתיות במיוחד, אולם ברגע שבוחרים ברופא הנכון לעשות זאת, אפשר להסיר דאגה מהלב, ולהרגיש מספיק בטוחים להפקיד את ילדכם בידי הטוב מכולם. למידע נוסף אודות טיפולי שיניים לילדים כנסו לאתר הבית שלנו   drnoam.co.il

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים