חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך נבחר חנות משקפיים? טיפים שכדאי לקחת בחשבון

 

בואו נדבר רגע על אופטיקה בכלל ומשקפיים בפרט. מאחורי המילה ”אופטיקה”, יש עולם שלם המשלב טכנולוגיה מתקדמת לשיפור איכות החיים עם תחום רפואת העיניים וגם אופנה (ואפילו אופנה עילית)

 

בואו נדבר רגע על אופטיקה בכלל ומשקפיים בפרט. מאחורי המילה "אופטיקה", יש עולם שלם המשלב טכנולוגיה מתקדמת לשיפור איכות החיים עם תחום רפואת העיניים וגם אופנה (ואפילו אופנה עילית). 

אם אתם סובלים מלקות ראייה כלשהי- לרחוק (כמו מחבר המאמר הזה) או לקרוב ועברתם כבר אבחון שמצביע על כך (קרי, בדיקת ראייה אצל גורם מוסמך- רופא עיניים או אופטימיטריסט), השלב הבא שתעברו, הוא לחפש אחר מקום ראוי, לרכוש בו זוג משקפיים (או יותר) טוב ומתאים למראה הפנים שלכם ולמה שאתם רוצים לשדר לעולם.

אבל איך תדעו באיזו חנות לבחור עבור הקנייה החשובה הזו, שיש מבחר מסחרר (במיוחד בערים גדולות ומרכזיות) של חנויות בוטיק ורשתות אופטיקה, המציעות את סחורתן ושירותיהן לכל דורש? ומה עדיף לבחור עבור רכישת המשקפיים... חנות אופטיקה קטנה ומקומית או רשת חנויות בעלת שם גדול?

אז התשובה שלנו היא: שלכל אחת מהאפשרויות, יתרונות וחסרונות ולכם, נותר לעשות את השקלול שלכם, לאחר שתקראו את המשך המאמר 

מה ההבדל בין חנות משקפיים פרטית בתל אביב, לבין רשת אופטיקה עם סניפים (גם) בתל אביב? 

  • שירות ויחס אישי 

כאשר אנו נכנסים לחנות משקפיים בתל אביב, המוכרן, שהינו בד"כ הבעלים (והאופטיטריסט לרוב), ברובם המוחלט של המקרים מקדיש ללקוח את מלוא תשומת הלב, אחד על אחד – מה שברשתות האופטיקה הגדולות פחות שכיח. הזמן אותו מקדישים ללקוח בחנות השייכת לרשת אופטיקה, אינו יכול להיות דומה לזה שבחנות הפרטית, שכן, שם עובדים על עמלות מכירה שיוצרות את הצורך של המוכר, "לתקתק שירות". אז אם אינכם מעוניינים להרגיש שממהרים לסגור איתכם עסקה ורוצים להרגיש שמשקיעים בכם 100% קשב בתהליך התאמת המשקפיים, חנות משקפיים בוטיקית, יכולה להתאים לכם יותר מאשר חנות רשתית. חנות מקומית-פרטית, אשר ממוקמת בסביבת המגורים או המשרד שלכם, תוכל לתת לכם מענה אידיאלי מבחינה שירותית, שכן למשל אם אתם נדרשים לאסוף את זוג המשקפיים בהתאמה, שהזמנתם מהחנות, תוכלו להגיע בזמנכם החופשי, "על הדרך" ולאסוף את הפריט בקלות יתרה. חנויות האופטיקה המשתייכות לרשתות האופטיקה, מוצבות במרבית המקרים בתוך מרכזי קניות גדולים וקניונים, אשר לרוב הם יותר מרוחקים מסביבת המגורים של הלקוח ועל כן מקשים את ההגעה אליהם. 

  • ההיצע / מבחר

ברור כי לחנות משקפיים בתל אביב, ללא סניפים, לא יכולה להיות את מבחר דגמי המשקפיים העצום המאפיין את רשתות האופטיקה הידועות, שלהן יש כוח קנייה גדול מאוד עבור ייבוא מחו"ל.

אבל מה שמהווה יתרון בולט עבור לקוחות מסוימים – מבחר הדגמים, יכול להיות חיסרון עבור אנשים אחרים שהמגוון המבלבל, לא עושה לכם נחת. אז אם אתם מסוג האנשים שמוכרחים לראות שפע בעיניים, חנויות בוטיק של משקפיים, הן פחות מתאימות עבורכן מבחינת היצע הדגמים, אך אם אתם מאמינים הדוקים באמרה: "זו לא הכמות אלא האיכות", אנו די בטוחים שתמצאו את מבוקשכם בחנויות הלוקאליות (שבדרך כלל מחזיקות משקפיים איכותיות ממספר מותגים מוכרים יותר ומוכרים פחות). גם חובבי מותגי המעצבים, לרוב ימצאו מענה למאוויהם בחנויות הקטנות. 

  • מחירים

אז ברור לרובנו, שלרשתות האופטיקה המובילות, יש כוח קנייה הרבה יותר חזק מאשר של חנויות המשקפיים הקטנות ועל כן יכולת המיקוח של הרשתות מול הספק/יבואן, היא רחבה.

כוח הקנייה הנ"ל, מאפשר לרשתות האופטיקה, לרכוש סחורה במחירים נמוכים משמעותית מאשר של החנויות הבודדות ובהתאמה, הן יכולות לספק ללקוחותיהן, משקפיים במחירים יותר אטרקטיביים וגם לצאת בכל מיני מבצעים משתלמים. אולם יש רצוי ויש מצוי ובמציאות המסחרית בה אנו חיים, על אף כי בלא מעט מקרים, נוכל למצוא דגם מסוים של משקפיים, במחיר אטרקטיבי יותר, ברשתות האופטיקה החזקות מאשר בחנויות הפרטיות, לא תמיד זו תהיה התמונה, בשל רצונן של אלו "לגזור קופון כמה שיותר שמן", על גבם של הלקוחות. אז כן, בדרך כלל, אם מחיר הוא הדבר המרכזי שמשחק לכם תפקיד ברכישת משקפיים, יהיה לכם משתלם יותר לבחור ברשתות המשקפיים, אך אנו עדיין ממליצים לכם בחום, לבצע בדיקה ולהשוות בין הפרטי לבין הרשת. בנוסף, יכול להיות שבעל החנות הפרטית, יהיה מוכן לעשות בשבילכם עוד איזה משהו קטן להורדת המחיר, במידה ותשתפו אותו במחיר שראיתם עבור אותו דגם רצוי על ידיכם, ברשת האופטיקה. גם כאן בנושא התמחור, יכול להיות שהיחס האישי יעשה את ההבדל וייתן לכם את ההנחה בה אתם חפצים.

כיצד נבחר חנות אופטיקה בתל אביב?

במידה ואחרי כל האמור קודם לכן, שוכנעתם שאתם רוצים לקנות את המשקפיים שלכם בחנות פרטית ומקומית, בסביבה הקרובה למקום מגוריכם/עבודתכם, אתם כעת וודאי שואלים את עצמכם: איך למצוא את החנות משקפיים הטובה ביותר עבורי? כזאת שגם נמצאת קרוב אליי וגם יש בה רמת שירותיות מוכחת? התשובה לכך, בדומה לתחומים רבים אחרים בחיינו, היא: חיפוש באינטרנט (או יותר במדויק, חיפוש בגוגל ודומיו). לאחר שהקלדתם את ערך החיפוש "חנות משקפיים" (אם רכיב ה-GPS  שלכם בטלפון הנייד דולק והינכם נמצאים בת"א וסביבתה בזמן החיפוש) או "חנות משקפיים בתל אביב", תקבלו מספר רב של תוצאות שמהן כדאי לכם לברור, לפי כמות חוות הדעת החיוביות והנאמר בהן. זוהי בהחלט צריכה להיות "אינדיקציה" טובה עבורכם, לדעת איזו רמת שירות אתם עתידיים לקבל בחנות אופטיקה שאתם מכוונים אליה.

כמובן, שאם קיבלתם המלצות מ"פה לאוזן" בידי אנשים קרובים, אשר פקדו חנות משקפיים בסביבתכם והיו שבעי רצון, אז הרווחתם ותוכלו להסתמך על חוויתם בחנות.

בברכת בריאות טובה לכולם 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים