חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לעזור לאגרן כפייתי באמצעות חברת פינוי דירות

 

איננו יודעים מהו הידע שלכם לגבי אגרנות כפייתית, אבל אנו מניחים שיצא לכם לשמוע על התופעה באמצעי התקשורת. בדרך כלל הנושא מקבל חשיפה תקשורתית המדגישה בעיקר את נקודת המבט של השכנים הזועמים. תופעה זו גורמת למטרד גדול עבור הסביבה וניתן להבין את כעסם של השכנים

 

איננו יודעים מהו הידע שלכם לגבי אגרנות כפייתית, אבל אנו מניחים שיצא לכם לשמוע על התופעה באמצעי התקשורת. בדרך כלל הנושא מקבל חשיפה תקשורתית המדגישה בעיקר את נקודת המבט של השכנים הזועמים. תופעה זו גורמת למטרד גדול עבור הסביבה וניתן להבין את כעסם של השכנים. מצד שני שום כעס ושום ריב עם האגרן לא פותר את הבעיה. זוהי מחלה נפשית הדורשת טיפול וזהו תמיד סיפור אישי כואב. המתבונן מהצד עשוי ללגלג על דפוס התנהגות זה, אך בפועל האגרן חיי בסבל רב. 

אנו מקווים שאינכם צריכים להתמודד עם הבעיה ממקום קרוב, אבל במידה וכן, אחד הדברים שתצטרכו למצוא לו פתרון זה פינוי האשפה מדירתו של האגרן. זהו חלק בלתי נפרד מהטיפול אך שירותי הרווחה לא מטפלים בהיבט זה. זה גם לא משהו שתוכלו לעשות בעצמכם ולכן עליכם לפנות לשירותי פינוי דירות. 

יש לזכור כי אגירת האשפה בדירה פוגעת באיכות החיים של כל השכנים ויוצרת בעיות תברואתיות קשות. השכנים צפויים להפעיל לחץ רב על האגרן ועל משפחתו ויש לטפל בבעיה בהקדם האפשרי. הרגע שבו השכנים מגישים תלונות לעייריה ולמשטרה הוא גם הרגע שבו הנושא זוכה לחשיפה תקשורתית.

אז מהי אגרנות כפייתית 

בואו ננסה להבין את הנושא בצורה קצת יותר עמוקה. מדובר בהפרעה נפשית היכולה להופיע ברמות שונות, חלקן בקיצוניות יוצאת דופן. הסובלים מהפרעת אגרנות כפייתית נוהגים לאסוף חפצים ולאגור אותם בדירתם. הם עושים זאת בצורה כפייתית וחסרת שליטה. הם אוספים כל דבר ללא הכרה, כולל פסולת מהרחוב. מקרים קיצוניים יכולים אפילו להביא פגרי בעלי חיים שמצאו ברחוב אל דירתם. 

המתבונן מהצד רואה בכל החפצים הנאספים פסולת חסרת ערך. האמת שלפי כל מבחן אובייקטיבי זוהי אכן פסולת, אך בעיניו של האגרן הדברים נראים אחרת. לא ניתן לדבר אליו בהיגיון. הוא מחזיק באמונה כי הוא עשוי להזדקק לאותם החפצים. עד כדי כך שהרעיון של לזרוק אותם גורם לו לחרדות של ממש. מהסיבה הזו לא קל לטפל באגרן כפייתי.

מצד אחד יש צורך בטיפול נפשי, ומצד שני יש צורך לפנות את דירתו. הבעיה הנפשית מקשה על שיתוף הפעולה מצידו, אך מצד שני הוא לא יוכל לעבור שום תהליך שיקום ללא פינוי הדירה. 

ישנן נסיבות שונות בהן נדרש שירות של פינוי דירות, אך המקרה של אגרנים כפייתיים הוא מקרה יוצא דופן השונה במאפייניו מכל עבודות הפינוי האחרות. ההבדלים נוגעים לכמות האדירה של החפצים. להתנגדות של האגרן לפינוי. למאפייני החפצים ולמצב התברואתי הכללי בדירה. עבודה בבית של אגרן כפייתי היא פשוט עבודה במזבלה מזוהמת ומצחינה. כך זה נראה וכך זה מרגיש. ערמות האשפה יכולות למלא חדרים שלמים. ובין האשפה ישנם מזיקים רבים המוסיפים למפגע.

מה אפשר לעשות?

אז כיצד ניתן להתמודד עם בעיה כל כך חמורה? לכולם ברור שישנם אנשי בריאות הנפש להם יש את הכלים לטפל בבעיה הנפשית. אך מה לגבי פינוי הדירה? את זה שירותי הרווחה לא יבצעו עבורכם. פינוי דירה של אגרן כפייתי הוא עבודה מאתגרת אותה מבצעת חברת פינוי דירות. לא כל חברת פינוי תסכים בכלל להתעסק עם דירות ברמת הזנחה שכזו ולכן חשוב לברר שמדובר בחברה בעלת ניסיון בתחום. הבעיה שכיחה יותר ממה שנראה לכם, ובהחלט ישנן חברות המכירות את הנישה. אך אין היצע גדול של חברות המנוסות בתחום. 

הפינוי עצמו דורש צוות מימון. גם בהתחשב בכך שיש להם חליפות הגנה ומסכות, עדיין קשה למצוא צוות אשר יסכים לבצע עבודה כזו. כך שהסיכוי שתצליחו למצוא כמה סבלים שיעשו זאת עבורכם שואף לאפס. חברת פינוי דירות פותרת אתכם מכל ההתעסקות בסבלות או חיפוש כוח אדם - חברת פינוי מביאה איתה צוות, ציוד ורכבים לפינוי. 

הנושא גם מעלה שאלה נוספת, מה עושים עם כל הדברים שבדירה. חשוב לזכור שזהו אינו מצב רגיל של פינוי דירה מוזנחת או פינוי דירה מירושה. זהו מצב שבו רמת ההזנחה בדירה היא יוצאת דופן - הריקבון והגועל שולטים בכל. כל דבר שפעם היה לו שימוש הפך לחלק אינטגרלי מהאשפה. בדרך כלל יש צורך להיפטר מהכול. 

כאשר מדובר בכמויות פסולת כל גדולות, אין מדובר במשהו שניתן לשים בכמה שקיות אשפה אשר יפונו על ידי העירייה. במקרה שכזה יש צורך במשאית פינוי אשר תפנה את הפריטים לאתר אשפה. 

בסופו של דבר חברת פינוי דירות היא היחידה אשר מעניקה מענה מקיף לבעיה. חברת הפינוי מבצעת את כל העבודה הנדרשת על מנת להעניק לכם דירה מפונה וגם נקייה. בהתחשב במצב הזוהמה וההזנחה בדירה ישנו צורך בניקוי וחיטוי יסודי. לזה גם מצטרפים שירותי הדברה, סיוד ותיקונים שונים. 

אין ספק שמדובר בנושא כאוב. מצד אחד אנו מצפים מחברת הפינוי לגלות את הרגישות הדרושה. אך מצד שני חשוב לנו גם שהעבודה תבוצע בנחישות ובמהירות. ולא נשכח שיש לטפל גם באגרן עצמו באמצעות אנשי המקצוע המתאימים, אחרת הוא יחזור לאותם דפוסי התנהגות הרסניים. 

האם אפשר לפנות לבד

יתכן שאתם שוקלים לפנות לבד. אולי זה בגלל שאינכם מודעים לכך שיש מי שמציע את השירות, ואולי זה כי אתם חושבים שתוכלו להתמודד עם האתגר לבדכם. בפועל זה לא מעשי לבצע את הפינוי בכוחות עצמכם, במהרה תבינו שמוטב לכם לפנות לחברה מקצועית. הם היחידים אשר מסוגלים לבצע את העבודה בזמן קצר. 

במידה ואתם מאמינים שאתם יכולים להתמודד עם הפינוי בכוחות עצמכם, אנו ממליצים לכם להתחיל ברכישת ציוד מגן הכולל חליפות ומסכות נשימה. כפפות עבודה יכולות להיות שימושיות מאוד וכמובן שיש צורך בשקיות לפינוי הפסולת. חשוב שתשכרו שירותי סבלים להורדת החפצים ושקיות האשפה וכמובן גם רכב פינוי. 

אתם צפויים למצוא בדירה מזיקים שונים כמו פשפשים וסקביאס, לכן הקפידו על חליפות ההגנה. במידה ומדובר בבית פרטי או דירות קרקע אתם עשויים לפגוש אפילו נחשים. הבעיה היא ששום לוכד נחשים לא יוכל לעבוד בדירה שכזו. בטוחים שתרצו לעשות זאת לבד?

קרדיט צילום: המרכז לפינוי דירה בישראל

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים