חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עורכת דין עדי וייס: העיסוק בייצוג נפגעי רשלנות רפואית הוא השליחות שלי

 

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד עדי וייס. מאת: אדי סוברי

 

תעודת זהות:

שם: עו"ד עדי וייס

תחום מומחיות: רשלנות רפואית

וותק: 21 שנים

מצב משפחתי: נ’+3

מקום מגורים: שוהם

1. מה הוביל אותך להתמחות בתחום הרשלנות הרפואית? 

בשנה ג’ ללימודי המשפטים באונ’ בר אילן, התקבלתי להתמחות באחד ממשרדי עוה"ד הגדולים והמובילים בתחום האחריות המקצועית. כבר מהרגע הראשון נמשכתי לתחום הרשלנות הרפואית (המשרד עסק גם בעוד תחומים, אבל התחום הזה היה נראה לי מרתק) ולשמחתי הרבה יצא לי לעבוד עם השותף הבכיר במשרד ולהיות "יד ימינו". 

לאחר סיום ההתמחות (שנמשכה שנתיים) הציעו לי להישאר במשרד כעו"ד. כמובן ששמחתי מאוד. במסגרת עבודתי, ייצגתי גופים רפואיים, מוסדות ורופאים שנתבעו בתביעות רשלנות רפואית. כעבור 7 שנים החלטתי "לפרוש כנפיים" ופתחתי (בשנת 2007) משרד עצמאי לייצוג תובעים בתביעות רשלנות רפואית. 

2. אחרי שנים של ניסיון, מהו הדבר הכי משמעותי שלמדת על המקצוע? אין תחליף לידע משפטי ובעיקר לניסיון. 

3. מה הדבר הראשון שאת עושה כשאת נכנסת למשרד כל בוקר? קוראת עדכוני פסיקה.

4. החוזקות שלך: היכולת להיות מאוד מדויקת, יסודית ובה בעת יצירתית בניהול התיקים. אני מדמה ניהול תיק רשלנות רפואית, למשחק שח-מט. כל מהלך חשוב (כבר מהשלבים הראשונים ביותר) ודורש תכנון קפדני וחשיבה לטווח ארוך. 

5. תיק שאף פעם לא תשכחי: כשנה לאחר שפתחתי את המשרד שלי, קיבלתי לטיפול מקרה בו נולדה תינוקת עם מום קשה במוח (חסר של הקורפוס קולוסום) ועקב כך היא סובלת מנכות קשה מאוד של 100%. 

המום לא אותר בהריון, על אף שניתן היה לאבחון אותו בבדיקות אולטרה סאונד. בדיון ההוכחות, חקרתי את מומחה מטעם הרופא (שהתרשל ולא אבחן את המום בבדיקה שביצע). אותו מומחה טען, בתוקף, בחוות דעתו, שבשנת ההיריון, מכשיר האולטרה סאונד עדיין לא היה משוכלל דיו ולא הייתה אפשרות טכנית לראות את המום. 

במהלך חקירתו הנגדית, הצגתי בפני המומחה מאמר שהוא עצמו כתב, באותה שנה בה הרתה אם התובעת, כאשר במאמר הזה מתוארת האפשרות לצפות במום המוחי, באמצעות בדיקת אולטרה סאונד (...) המומחה, ששכח לחלוטין אודות המאמר הזה, היה נבוך מאוד ולא נותרה לו ברירה, אלא לאשר שהמום אכן ניתן היה לגילוי, והרופא התרשל. כמובן שהתיק הסתיים, זמן קצר לאחר מכן, בתשלום פיצויים גבוהים מאוד ללקוחות שלי. עד היום (על אף שחלפו 14 שנים), אני בקשר עם הוריה של הילדה.

6. מחשבות על שינויים בקריירה? בהחלט יש, אבל בינתיים, הן שמורות אצלי. 

7. יוזמה אישית שאת גאה בה: בשנה החולפת הגשתי תביעה קבוצתית (ובהמשכה 14 תביעות פרטיות) חשובה וייחודית, העוסקת בזכותן של נשים על גופן ובחובתם של רופאי הנשים ליידע את הנשים אודות הזכויות הרפואיות שלהן. אני מאוד גאה בתביעות הללו, היות וברור לי שהן עשו ועושות שינוי משמעותי בהתייחסות לנשים. 

8. מוציא אותך מדעתך: אנשים שאינם דוברי אמת.

9. הערך המרכזי בחייך: מקצועיות ללא פשרות, ירידה לפרטים, יושר והגינות.

10. במבט רטרוספקטיבי – היה נכון ללמוד משפטים?

בהחלט. אני מרגישה שהמקצוע שלי והתחום בו בחרתי לעסוק, הם שליחות של ממש. 


*עו"ד עדי וייס, בעלת משרד עצמאי, עוסקת בייצוג נפגעי רשלנות רפואית מזה 21 שנה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים