חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אקוסטיקה לאולפן – כשמתחילים לעשות דברים ברצינות

 

אם ניסיתם פעם להקליט משהו וזה לא יצא להיט, זה לא בהכרח כי אין לכם כישרון לכתיבת להיטים. לפעמים האקוסטיקה פשוט גומרת את ההקלטה, ובלי עיצוב מקצועי של אקוסטיקה לאולפן, זה לא ייפתר לעולם. יש חוקי טבע בעולם הזה, וצריך לדעת אותם, ולעבוד איתם, בייחוד כשמנסים לייצר אומנות. צבעים שונים עובדים יחד, ואחרים לא. שמן ומים עובדים אחרת, וכך גם גיטרה אקוסטית, חשמלית או בס

 

אם ניסיתם פעם להקליט משהו וזה לא יצא להיט, זה לא בהכרח כי אין לכם כישרון לכתיבת להיטים. לפעמים האקוסטיקה פשוט גומרת את ההקלטה, ובלי עיצוב מקצועי של אקוסטיקה לאולפן, זה לא ייפתר לעולם. יש חוקי טבע בעולם הזה, וצריך לדעת אותם, ולעבוד איתם, בייחוד כשמנסים לייצר אומנות. צבעים שונים עובדים יחד, ואחרים לא. שמן ומים עובדים אחרת, וכך גם גיטרה אקוסטית, חשמלית או בס.

להקליט מוסיקה זו אומנות, ולכן יש לה את סט החוקים שלה. מוסיקה זה רגש, אך גם מתמטיקה, זו עצמאות וחופש מוחלט, אך בתוך מסגרת חוקים נוקשה, אמפירית, מדידה לגמרי. ישנם מכשירים מאוד מדויקים למדידת תדרים וגלי קול. אנחנו יודעים כיצד גלי קול מתנהלים, איך הם פועלים, ומה הם יעשו בכל מרחב, בכל זווית, ומדוע. ידע זה כוח, וכשהידע בידיים שלכם, הכוח אצלכם.

מה פותר תכנון אקוסטיקה לאולפן?

אולפן שעובר תכנון אקוסטי נכון הוא אולפן אפקטיבי, שבו הסאונד נע במרחב בצורה הנכונה ביותר. בצורה זו אתם יכולים לשמוע את הכול כמו שצריך, לבצע חזרות כמו שצריך, להקליט כמו שצריך, ובעצם לעבוד בצורה מקצועית, כפי שעושים הגדולים ביותר, והמקצועיים ביותר.

בנייה קונבנציונלית, שלא נעשתה במטרה לייצר חדר אקוסטי, גורמת למצבים אקוסטיים לא בריאים. אקוסטיקה לאולפן היא לא כמו אקוסטיקה לסלון או לחדר השינה, למרות שתכנון אקוסטי נכון יכול לעזור גם לאלו. מה שקורה הוא שמבנה הקירות המקבילים יוצר אפקט של תהודה, אפקט בו גלי הקול, הכפופים לחוקי הטבע של גלי הקול, נתקלים בקירות, ומהדהדים חזקה בזווית של תשעים מעלות.

הם עושים זאת שוב ושוב, בו זמנית, מכל הכיוונים, ויוצרים קקופוניה אינסופית אשר משפיעה על הכלים שנועדו לקלוט את הצליל ולקבע אותו בקובץ. התדרים מתערבבים ויוצרים תופעות שונות עם שמות מורכבים מהז’רגון המקצועי, שלא תמיד יעניינו אתכם כמונחים, אבל בהחלט ישפיעו על הדרך שבה ההקלטה שלכם נשמעת, ואפילו על איך שהנגינה שלכם בזמן אמת נשמעת.

תכנון אקוסטי נכון לאולפן פותר את כל זה, ומאפשר לסאונד נקי ומדויק להגיע לאוזניים שלכם, לאוזניים של המפיק שלכם, של הטכנאי סאונד שלכם, וכמובן, לכלי ההקלטה, המיקרופונים שלכם.

אז מה עושים?

אם אתם מנסים להקליט באולפן ביתי, אתם עדיין יכולים ליהנות מאיכות סבירה למדי של הקלטה, במידה ותיישמו חוקים של אקוסטיקה לאולפן. אחד הכלים החיוניים והאפקטיביים ביותר הינו לוח-אקוסטי, פיסת טכנולוגיה חכמה שיודעת לבלוע את התדרים, ולעצור את תהליך ההדהוד. יש לדעת כיצד למצב אותם, כמה מהם יש לשים, ובאיזה זוויות, כי אפקט בליעת הצליל יכול להיות מוגזם, ולפגום בהקלטה מן הצד השני – של מחסור בצליל.

לכידת הבסים היא גם צעד חיוני ואפקטיבי, שכן הבסים יכולים לעיתים לשבש ולהשתלט על כל המרחב, בייחוד בחלק התחתון של החדר.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים