חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהו מחזור משכנתא?

 

מחזור משכנתא נועד לשדרג את תנאי ההלוואה ולהתאים את המשכנתא למצבו הכלכלי של הלווה, כמו גם לתנאי השוק המשתנים. באופן כללי, זהו הליך פיננסי המורכב מפירעון המשכנתא הקיימת ומלקיחת משכנתא חדשה בתנאים משופרים ובהתאמה אישית ליכולת ההחזר העכשווית של הלווים

 

מחזור משכנתא נועד לשדרג את תנאי ההלוואה ולהתאים את המשכנתא למצבו הכלכלי של הלווה, כמו גם לתנאי השוק המשתנים. באופן כללי, זהו הליך פיננסי המורכב מפירעון המשכנתא הקיימת ומלקיחת משכנתא חדשה בתנאים משופרים ובהתאמה אישית ליכולת ההחזר העכשווית של הלווים.

חשוב להדגיש כי משכנתא היא הלוואה לטווח הארוך, עד 30 שנים. בתקופת החזרי המשכנתא דברים רבים עשויים להשתנות בחיי הלווים ובתנאי השוק, לכן אחת לתקופה חשוב לבחון את תנאי ההלוואה הקיימת ולבדוק את כדאיות מחזור ההלוואה על מנת לשפר תנאים ולהתאים את המשכנתא למצבו הפיננסי של הלווה.

כדי לבדוק את כדאיות ההליך מומלץ להתייעץ עם המומחים של פריים משכנתאות. חשוב לדעת כי בהליך מחזור המשכנתא מבצעים את השינויים העיקריים הבאים:

שינוי והמרת מסלולים – בהליך מחזור המשכנתא פורעים את ההלוואה הקיימת, בונים תמהיל חדש וניתן לשנות מסלולים כדי לשפר תנאים ולהתאים את המשכנתא לתנאי השוק שהשתנו ולסיכונים העתידיים. 

קיצור או הארכת תקופת ההחזר – בהליך המחזור של המשכנתא ניתן לבחור אותם מסלולים כמו בהלוואה הקיימת, וניתן לקצר את תקופת ההלוואה או להאריך אותה, בהתאם ליכולת ההחזר של הלווים.

למה כדאי למחזר משכנתא?

יועצי משכנתא מקצועיים ומנוסים ממליצים לכל נוטלי המשכנתאות לבדוק את תנאי ההלוואה והשוק אחת לשנה. הבדיקה התקופתית מאפשרת ללווים לבחון את כדאיות מחזור המשכנתא – אם בבדיקה מגלים כי ניתן לחסוך הרבה כסף כדאי לשקול מחזור של המשכנתא הנוכחית, כמו כן אם יכולת ההחזר של הלווים השתנתה או שבנק ישראל הודיע על עלייה או ירידה משמעותית בריבית, מומלץ לבדוק את תנאי ההלוואה ולחשב את כדאיות הליך המחזור.

ברוב המקרים, כדאי למחזר את המשכנתא הקיימת במצבים הבאים:

  • ירידה משמעותית בריבית או הוזלה משמעותית של ריביות המשכנתא, כלל ירידה במדד המחירים לצרכן.
  • קבלת סכום גדול המאפשר לפרוע חלק משמעותי מהמשכנתא.
  • שינוי משמעותי ביכולת ההחזר החודשית של הלווים.

בשנים האחרונות סביבת הריבית בישראל נמוכה וכמעט אפסית, לכן רק אם יש שינוי ביכולת ההחזר של הלווים כדאי לבדוק את כדאיות מחזור המשכנתא הקיימת. אם הריבית תעלה בקרוב בהחלט חשוב לבדוק את כדאיות המחזור, גם אם לקחם משכנתא מהבנק רק בשנים האחרונות.

תהליך מחזור משכנתא לפי מומחים:

  • בדיקת כדאיות מחזור משכנתא
  • פגישה עם הלקוח לניתוח ותיאום ציפיות, המטרה בניית אסטרטגיה הכי טובה ללקוח
  • הכנת יתרות דו’’ח יתרות בנקים על ידי מבקש השירות
  • בחינת מסמכים על ידי מומחה מחזור המשכנתא
  • בדיקת אישור המחזור משכנתא
  • חתימה על משכנתא חדשה בליווי מומחה

שאלות ותשובות לגבי מחזור משכנתא

  1. מתי מומלץ למחזר משכנתא

כדאי למחזר משכנתא כאשר הריבית במשק יורדת באופן משמעותי

 

  1. סיבות עיקריות למחזור משכנתא

הסיבה העיקרית כתוצאה משינוי יכולת ההחזר של הלווים

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים