חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

בניית תפריט ללא גלוטן

 

לא מעט אנשים ברחבי העולם נמנעים מצריכת גלוטן מסיבות שונות. לעיתים מדובר על אנשים הסובלים ממחלת הצליאק, לעיתים מדובר על אנשים אשר סובלים מבעיות מעיים אחרות בשל צריכת גלוטן, לעיתים מדובר על אנשים אשר מעוניינים לרדת במשקל ולהקפיד על תזונה מיוחדת ללא גלוטן ולעיתים מדובר על אנשים שמסיבות רפואיות אחרות אינם יכולים לאכול גלוטן

 

לא מעט אנשים ברחבי העולם נמנעים מצריכת גלוטן מסיבות שונות. לעיתים מדובר על אנשים הסובלים ממחלת הצליאק, לעיתים מדובר על אנשים אשר סובלים מבעיות מעיים אחרות בשל צריכת גלוטן, לעיתים מדובר על אנשים אשר מעוניינים לרדת במשקל ולהקפיד על תזונה מיוחדת ללא גלוטן ולעיתים מדובר על אנשים שמסיבות רפואיות אחרות אינם יכולים לאכול גלוטן. לא משנה מאיזו סיבה אינכם יכולים לאכול גלוטן, הרי שכיום ניתן לבנות תפריט ללא גלוטן המורכב ממאכלים עשירים, איכותיים וטעימים. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות תפריט ללא גלוטן.

מתי יש צורך בתפריט ללא גלוטן?

הגלוטן הוא הרכיב התזונתי שהוא מעין חלבון המצוי בדגנים לרבות חיטה, שעורה ושיפון. אנשים אשר סובלים מצליאק שהיא סוג של מחלת ספיגה במעיים, לא יכולים לאכול גלוטן. מחלה זו יכולה לגרום לחסרים תזונתיים אשר באים לידי ביטוי בצורות שונות לרבות אנמיה ועצירה בגדילה אצל ילדים. גם אנשים שמוגדרים כאי סבילים לגלוטן, מאופיינים בתלונות על כאבי בטן, בחילה ואף שלשול לאחר אכילה של גלוטן ולכן מומלץ להם שלא לאכול מוצרים עם גלוטן ולעבור לתפריט ללא גלוטן. ישנם אנשים שיש להם תגובה אלרגית לגלוטן ועל כן גם הם צריכים להוריד מהתפריט שלהם את כל המוצרים המכילים גלוטן. כמו כן, ישנם אנשים שבוחרים בדיאטה נטולת גלוטן לצורך ירידה במשקל וגם הם בוחרים תפריט ללא גלוטן.

תפריט ללא גלוטן - מה כדאי שהוא יכיל?

חשוב מאוד לדעת כי קיימים כיום מגוון תחליפים שונים שאינם מכילים גלוטן וחשוב מאוד לשלב אותם בתפריט שלכם. הטוב ביותר הוא לבחור במוצרים שיש הצהרה של החברה המשווקת אותם כי הם ללא גלוטן. ניתן למצוא כיום לחמים שונים ללא גלוטן, הלחמים מגיעים באריזות סגורות כאשר כתוב על האריזה כי אינם מכילים גלוטן וחשוב לוודא זאת טרם בוחרים בהם. אותם לחמים לרוב יהיו מבוססים על סויה או תירס.

ישנו קמח ללא גלוטן אשר נקרא קונדיטור והוא קמח אשר מסובסד על ידי משרד הבריאות. מהקמח המדובר ניתן לאפות מאפים שמתאימים לאנשים שאינם יכולים לאכול גלוטן בתזונה שלהם מעבר לכך, הנה כמה דברים נוספים שחשוב מאוד שאנשים שאינם צורכים גלוטן יצרפו לתפריט שלהם:

ראשית, קינואה אשר עשירה בסיבים, ברזל, אבץ, מגנזיום ועוד. היא מכילה את כל חומצות האמינו החיוניות. שנית, כדאי לשלב בתפריט כוסמת. הכוסמת דומה לקינואה מבחינת הערכים התזונתיים אך היא עשירה פחות בחלבון ויותר בשומן.

תפריט ללא גלוטן צריך להכיל גם אורז בסמטי. מדובר על דגן שמקורו בהודו, הוא בעל גרגרים ארוכים וצרים ועם ארומה מבושמת, מרקם רך וטעם עדין. היתרון הבולט שלו הוא הערך הגליקמי הנמוך יחסית שלו המאפשר תחושה של שובע לאורך זמן.

דבר נוסף שכדאי לשלב הוא קוואקר ללא גלוטן שניתן למצוא כיום. מדובר על רכיב שניתן להכין ממנו דייסות ועוד מגוון רחב של מאכלים טעימים ובריאים.

גם קטניות כדאי לצרף לתפריט שכן, הן דלות בשומן ועשירות בחלבון, סידן, ברזל וסיבים תזונתיים.

תחליפים נוספים שניתן למצוא כיום בשוק הם אטריות אורז המהוות תחליף נהדר לפסטה הרגילה שכולם אוהבים.

המידע במאמר מהווה מידע כללי בלבד ואין לייחס למידע תחליף לייעוץ רפואי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים