חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חושדים שהמצבר הולך ומתרוקן? הנה 3 דברים שכדאי לבדוק לפני החלפת מצבר

 

המצבר הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר בכלי הרכב ואפשר לומר שאם משווים את הרכב למכשיר חשמלי הרי שהמצבר הוא הסוללה שמפעילה את המכשיר ובזכותה הוא פועל. שום מכשיר חשמלי לא יכול לפעול אם הסוללה שבתוכו התרוקנה ועד שלא יכניסו לתוכו סוללה חדשה ומלאה - הוא יהיה מושבת

 

המצבר הוא אחד הרכיבים החשובים ביותר בכלי הרכב ואפשר לומר שאם משווים את הרכב למכשיר חשמלי הרי שהמצבר הוא הסוללה שמפעילה את המכשיר ובזכותה הוא פועל. שום מכשיר חשמלי לא יכול לפעול אם הסוללה שבתוכו התרוקנה ועד שלא יכניסו לתוכו סוללה חדשה ומלאה - הוא יהיה מושבת. כך בדיוק הדבר כאשר מדובר במצבר של הרכב - אם המצבר מרוקן, הרכב לא ייסע. על מנת לחדש את הפעילות של הרכב - צריך להחליף מצבר. לא תמיד בעל הרכב בעצמו יודע או יכול לזהות את הסימנים לפני שהמצבר שברכב שלו עומד להתרוקן ולא תמיד הוא יידע איזה מצבר דרוש להחלפה - מצבר 60 אמפר או אולי סוג אחר. יש כמה פעולות שאפשר וכדאי לבצע וכך להבין מה מצבו של המצבר.

מה עושים כשהרכב לא מניע?

לא בכל פעם שהרכב לא מניע יהיה מקור הבעיה במצבר מרוקן. הדבר הראשון שצריך לבדוק ולנסות זה להתניע את הרכב עם כבלים. ייתכן ואכן המצבר מרוקן ואז בעזרת כבלים שיעבירו כוח מהרכב השני אפשר יהיה להתניע את הרכב ולהמשיך לנסוע איתו. דבר שני ולא פחות חשוב הוא לנסות לזכור או לרשום מראש מתי המצבר הוחלף בפעם האחרונה. רוב אנשי המקצוע מעולם מכונאות הרכב יידעו להעריך האם הגיע הזמן להחליף מצבר או לא ולכן אם יודעים מתי בוצעה ההחלפה האחרונה זה יכול לעזור להעריך. הדבר השלישי והחשוב הוא להזמין איש מקצוע שמכיר את עולם המצברים ויידע לבצע את הבדיקות המקצועיות שלו ולהבין האם באמת המצבר התרוקן או שעדיין לא. כך או כך - צריך להתכונן לקראת אפשרות של בחירת מצבר 60 אמפר חדש, שבדרך כלל מתאים לרוב הרכבים והוא נחשב לכזה שנוח מאד לעשות בו שימוש יומיומי והוא מחזיק מעמד הרבה מאד זמן.

החשיבות של בחירה מושכלת של המצבר

כיום יש הרבה מאד סוגים שונים של מצברים וצריך להבין בהם מעט על מנת להשכיל ולבחור את הסוג או הדגם הכי מתאים ונכון עבור כל כלי רכב. לא רק כלי הרכב עצמו הוא מה שיחליט איזה מצבר קונים אלא גם סוג הנסיעות והדרך שבה הנהגים ברכב עושים בו שימוש. מצבר 60 אמפר, למשל, לא מתאים לכל רכב ולכן חשוב לשים לב לשימושים ברכב ולקבל ייעוץ ממי שעומד להתקין את המצבר או בודק את המצב שלו. מכיוון שחשוב מאד לבחור בקפידה את המצבר, שכן הוא הרכיב שבזכותו הרכב יתפקד בצורה נכונה ותקינה בכל יום שנוסעים איתו - הבחירה תהיה מהותית ואם לא בטוחים כדאי לשאול אודות סוגים או דגמים שונים ולקבל את ההחלטה בסיועו של איש מקצוע.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים