חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כל מה שצריך לדעת על הנדסאי חשמל

 

תחום החשמל משפיע באופן מהותי על החיים שלנו. כולנו תלויים באספקת חשמל סדירה ובמגוון רחב של מוצרים חשמליים המשפרים את איכות החיים שלנו

 

תחום החשמל משפיע באופן מהותי על החיים שלנו. כולנו תלויים באספקת חשמל סדירה ובמגוון רחב של מוצרים חשמליים המשפרים את איכות החיים שלנו. המכשור החשמלי משרת אותנו בצורה יעילה בכל תחומי החיים ובשל התלות בחשמל, נוצר ביקוש עצום לאנשי מקצוע מיומנים, ישנם מספר דרגות של רישיון חשמלאים כאשר אחת הדרגות הגבוהות ביותר היא הנדסאי חשמל. בכדי לעסוק בתחום זה, כדאי מאוד תרשמו ללימודי הנדסאי חשמל.

לימוד הנדסאי חשמל משלבים ידע תיאורטי לצד התנסות מעשית חשובה. במהלך הלימודים ההכשרה מקיפה ומקצועיות ביותר הכוללת שילוב ידע עיוני במערכות השונות, לצד התנסות מעשית הכוללת הפעלה, תחזוקה ותכנון בתחום החשמל. בנוסף, פרויקט גמר עם סיום הלימודים אשר מיישם את רוב החומר הנלמד.

נושאי הלימוד במסלול הנדסאי חשמל

נושאי הלימוד במסלול הנדסאי חשמל ישתנו בין מוסדות הלימוד השונים, עם זאת, ישנם לא מעט קורסים הנלמדים בכל מוסדות הלימוד להכשרת הנדסאי חשמל. נושאי הלימוד העיקריים הם: מתמטיקה, פיזיקה, מתקני חשמל, מבוא למחשבים, שרטוט טכני, מערכות ספרתיות, מערכות ביקוד ובקרה, מערכות הספק, אלקטרוניקה תקבילית וספרתית, הינע חשמלי, בקרים מתוכנתים, מכונות חשמל ועוד. במהלך הלימודים הסטודנטים ישתתפו במעבדות מחקר ובתרגולים כולל מעבדת בקרים מתוכנתים, מעבדת מתקני חשמל, מעבדת פיקוד ובקרה, מעבדת מחשבים ועוד.

חשוב מאוד לבדוק איזה נושאי לימוד נלמדים בכל מוסד לימוד טרם בוחרים בו וכן לוודא כי הנושאים נלמדים על ידי מיטב המרצים בתחום זה.

כמה זמן נמשכים הלימודים?

לימודי הנדסאי חשמל יימשכו לרוב כשנתיים לרוב, אם מדובר על לימודי בוקר. כמו כן, קיימים מסלולי ערב שאורכים כ 3 שנים מתאימים לאנשים העובדים במהלך שעות היום. בסיום הלימודים, הבוגרים זכאים לתעודת הנדסאי חשמל מטעם מה"ט- המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית. כמו כן, עם סיום הלימודים, המעמד של בוגרי מסלול הנדסאי חשמל תהיה כשל חשמלאי מוסמך. לאחר שנת ניסיון בתחום הם יהיו זכאים לרישיון חשמלאי בדרגת חשמלאי ראשי.

 מכיוון שניתן למצוא כיום גם לימודים בתחום זה כלימודי ערב, הרי שכל אדם שעובד בתחום כלשהו, אך מעוניין לבצע הסבה ולעסוק בתחום זה, יכול לשלב את הלימודים יחד עם העבודה שלו ורק לאחר שהוא מסיים את לימודיו, לחפש עבודה בתחום זה.

היכן ניתן ללמוד לימודי הנדסאי חשמל?

ניתן למצוא כיום את תחום הלימודים במגוון מוסדות לימוד שונים. לכל מוסד לימוד יש תנאי קבלה שונים ללימודים הללו ועל כן, טרם בוחרים מוסד לימוד, יש צורך לבדוק מהם התנאים הנדרשים בכדי להתקבל ללימודים והאם מדובר על לימודים ברמה גבוהה. אם אתם מעוניינים בלימודי ערב, כדאי לדעת שלא כל מוסד לימוד מציע גם לימודי ערב בנוסף ללימודי יום של התחום ועל כן, יש לבדוק גם את הנושא הזה. המטרה היא למצוא את המקום הטוב ביותר עבורכם ללמוד בו ולצאת בתום הלימודים עם התעודה שתסמיך אתכם לעסוק בתחום הנדסת חשמל ולהשתלב במגוון משרות שונות העומדות על הפרק.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים