חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המדריך המקוצר להאכלת חתולי רחוב

 

יש אנשים שעוברים לתזונה צמחונית וטבעונית, אחרים מתנדבים בארגונים שונים למען בעלי חיים או תורמים להם סכומי כסף ויש כאלה שמחליטים לאמץ כמה שיותר בעלי חיים ולטפל בהם בעצמם

 

 

יש אנשים שעוברים לתזונה צמחונית וטבעונית, אחרים מתנדבים בארגונים שונים למען בעלי חיים או תורמים להם סכומי כסף ויש כאלה שמחליטים לאמץ כמה שיותר בעלי חיים ולטפל בהם בעצמם. 

לצד כל אלו, יש מי שהחליט דווקא לעזור לחתולי הרחוב המסכנים ולדאוג להם למזון ומים על בסיס קבוע וזה בהחלט בסדר גמור כל עוד רשויות מקומיות לא מחליטות לטפל בעניין הזה בעצמן ולדאוג לרווחת החתולים או למצוא להם מקלט ובתים ראויים. יחד עם זאת חשוב מאד לעשות את זה נכון כדי לשמור על בריאות החתולים וגם על הסביבה. הנה מדריך מקוצר עם דברים שחשוב שתקחו בחשבון.  

מזון מתאים בלבד

זה נורא מפתה לתת לחתולי הרחוב שאריות של האוכל שלנו, אבל חשוב להבין שזה לא ממש בריא להם. חתולים הם קרניבורים מטבעם ועל כן מרבית התזונה שלהם מבוססת על חלבונים טריים מן החי, כך שגם אתם תגישו להם שאריות עוף או בשר, כנראה שהם מכילים גם שמן ותבלינים שלא ממש יעשו עמם חסד. עדיף לרכוש במקום אוכל לחתולי רחוב המותאם לצרכים התזונתיים של חתולים כאלו. 

בחרו שעות קבועות

אם אתם מאכילים חתולים על בסיס קבוע התזונה במהרה תהיה מבוססת על האוכל שאתם מביאים להם. שינויים קיצוניים בשעות ובכמויות עלולים ליצור תחרויות ביניהם ואפילו לפגוע בחתולים החלשים יותר שלא יודעים להשיג אוכל בדרך אחרת. לכן אם כבר התחלתם רצוי להמשיך ולעשות זאת באופן קבוע. 

אל תשכחו את הגורים

זכרו כי גורי חתולים צריכים תזונה מאד ספציפית ומזון לחתולים בוגרים לא יתאים בשבילם. מומלץ לקנות מזון לגורי חתולים בכמות שתספיק לגורים שאתם מאכילים, זאת לצד אוכל לחתולים הבוגרים כמובן כדי למנוע תחרות ומריבות. 

אל תשמשו בכלי פלסטיק

דעו שאם אתם בוחרים להאכיל את החתולים בכלי פלסטיק, הנזק לסביבה עולה פי כמה וכמה על התועלת בהאכלתם. על כן, מומלץ לקנות כלים רב פעמיים או להשמיש כלים ישנים שיש אצלכם בבית ולהשתמש רק בהם לצורך העניין הזה. 

בחרו פינה מרוחקת ומבודדת

קחו בחשבון שחבורות חתולי רחוב האוכלות יחד מייצרות הרבה מאד רעש ולכלוך, כזה שבהחלט יכול להוות מטרד לשכנים בסביבה. זכרו כי כנראה לא כולם יהיו שותפים לרצון שלכם לעזור לחתולים ועשו זאת תוך התחשבות. מומלץ לבחור פינה שקטה ומרוחקת שלא ממש מפריעה לעוברים ושבים ובהחלט חשוב לנקות אותה מדי פעם. 

החליפו את המים

יש סיכוי לא רע שחלק מהמים שתגישו לחתולים ביום מסוים יישארו בקערה גם יום למחרת. כדאי להחליף את המים כדי למנוע זיהומים ומחלות.

דווחו לרשות המקומית

חלק מן הרשויות מנהלות מבצעי סירוס ועיקור כדי להלחם בתופעה שבהחלט עשויה להיות מטרידה לפעמים. דאגו לעדכן את הגורמים הרלוונטיים ולדאוג שהתופעה לא תתנפח למימדים מוגזמים שלא ניתן להתמודד עמם. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים