חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פינוי בינוי בתל אביב 

 

פינוי בינוי היא שם כולל לתוכנית בה הורסים מבנה מגורים על מנת לבנות תחתיו מבנה אחר. המבנה יכול לשרת מטרות אחרות לחלוטין מקודמותיהן, או לספק את אותה מטרה בדיוק: מטרת מגורים בעלת שגרה זהה למה שהייתה טרם ההריסה

 

פינוי בינוי היא שם כולל לתוכנית בה הורסים מבנה מגורים על מנת לבנות תחתיו מבנה אחר. המבנה יכול לשרת מטרות אחרות לחלוטין מקודמותיהן, או לספק את אותה מטרה בדיוק: מטרת מגורים בעלת שגרה זהה למה שהייתה טרם ההריסה. אותם דיירים חוזרים לאותן דירות באותן קומות. בעוד אשר פינוי בינוי ללא החזרת הדיירים לדירות נעשה ביוזמת העירייה או המועצה המקומית באישור משרדי הפנים והשיכון, פינוי בינוי עם החזרתם מצריך את הסכמת דיירי הבניין. תוכנית פינוי בינוי זו היא חלק מתכנית המתאר הארצית ה- 38 במספר, ונקראת תמ"א 38 (2). בשונה מתמ"א 38 (1): לא מדובר בחיזוק המבנה אלא בהריסתו לשם בנייה מחדש ומעורבים בתהליך מהנדסי בנייה, עו’’ד נדל’’ן ומרקעין, גורמים מהעירייה ועוד.

פינוי בינוי כללי לצורך התחדשות עירונית

פינוי בינוי מסוג כזה נעשה, על פי רוב, ביוזמת העיריות. מקבלי ההחלטות הגיעו למסקנה כי שכונה מסוימת בה ישנם בניינים מוזנחים ורעועים אינה מיועדת למגורים, או שחלקה לפחות צריך להיות מוסב למטרות אחרות כמו ריאות ירוקות. בהיסטוריה של תל אביב, נעשו המון פרויקטים מסוג כזה, בהם נבנו בניינים גבוהים במקום בנייני רכבת של 3-5 קומות. בפלח השטח שנשאר נבנו קניונים וריאות ירוקות, בנייני משרדים ומרכזי קניות ובילוי. בשונה מתוכנית זו, תמ"א 38 תל אביב היא תכנית בה החזרת הדיירים לבניין כלולה בהסדרתה.

פינוי בינוי תמ"א 38 (2)

תמ"א 38 תל אביב היא מקרה פרטי של פינוי בינוי. מפנים את הדיירים לשם בנייה מחדש. בעוד אשר בפינוי בינוי רגיל ייעוד הבניה משתנה, כאן הוא נשאר אותו דבר בדיוק: כל דייר זכאי לחזור בדיוק לקומה ולדירה ממנה הוא פונה. בנוסף, הקבלן בונה לעצמו עוד 2.5-5 קומות לשם בניית דירות להחזרת השקעתו במיזם. בעוד אשר פינוי בינוי נעשה ביוזמת העירייה, תמ"א 38 תל אביב כרוך בהסכמת הדיירים, כשבדרך כלל מציע-הרעיון הוא בעצמו אחד מדיירי הבניין שפנה לחברת ייזום לאחר שעשה במועצה את הבדיקות הנדרשות בדבר היתכנות תמ"א בבניין.

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים