חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפים לפני קריאה למדביר יתושים מקצועי

 

התושבים במערב ראשון לציון מדווחים על ריבוי יתושים - טיפים לפני קריאה למדביר יתושים מקצועי

 

מדובר באחד מן המזיקים גרועים ביותר בעולם הזה. הוא מזמזם, ומציק וגורם לגירודים ופריחות ואפילו מפריע לנו בשינה. ישנה רשימה ארוכה של דברים שבהם הוא מפריע לנו וכן מדובר באחד מן המזיקים הנפוצים יותר בארץ ואולי בעולם. בשנים האחרונות גם בראשון לציון המתפתחת רבים מן התושבים במערב העיר מתלוננים על בעיות קשות של יתושים. היתושים גורמים לכולנו לאי נוחות רבה, מדובר במזיק נוראי במיוחד ולכן ננסה לעשות קצת סדר. מי אתה היתוש? למה הוא מגיע? כיצד ניתן להדביר אותו? ואילו פעולות יש לבצע לפני קריאה למדביר יתושים מקצועי. 

אז מה זה יתוש בכלל? 

היתוש הנו תת סדרה של הזבובאים. הוא מחזיר בגוף מוארך ומחושים המחולקים לפרקים וזרעיו חיים בדרך כלל במים. היתוש אינו המין "העוקץ" אלא דווקא היתושה וזאת בכדי למצוץ דם אשר מביא לה את החלבון לשם התרבותה. היתושה מעבירה חומר המונע קרישת דם למקום העקיצה והוא גורם לגירודים ותפיחה עקב נגיעתו בעור. אותן עקיצות מבצעות העברה של מחלות רבות עלולות לגרום למריה ווירוסים שונים ולכן באזורים רבים ניתן לראות פעילות אקטיבית של הרשויות כנגד אותם המזיקים ויבוש ביצות בכדי לבצע אוכלוסיית היתושים. 

למה בכלל ישנה הגעה של היתושים אלינו? 

היתושים כפי שהבנו מבצעים דגירה באזורים מימיים לרוב בעלי מים עומדים. היתוש שומר על מעגל חיים המחולק לארבעה מהטלת הביצים, התפתחותו לזחל, לגולם וכן הפיכתו ליתוש. קרבה למקורות המים גורמת ליתושים להגיע אל הבית וזאת מכיוון שאותן היתושות צריכות את החלבון שיש בדם בכדי להתרבות. בחודשי הקיץ החמים נזהה יותר פעמים הופעה של היתושים בבית וזאת מכיוון שיכולת ההישרדות שלהם בקור נמוכה יותר. 

אז איך נדע שיש לבצע הדברה של היתושים? 

כמו שהבנו היתושים הנם מטרד בעייתי שעלול להביא איתם מחלות ואי נעימות גבוהה מאוד המקשה על החיים שלנו. הנקבות הנן העוקצות וזאת בכדי להצליח לבצע התרבות. עקב כך שהיתושים מגיעים ממקורות מים עומדים עלינו לבחון האם ישנם כאלה באזור הבית, ביצות לדוגמא או שלוליות שנגרמו מטפטופי ברזים למיניהם. אם אתם מזהים ששינם הרבה יתושים אצלכם בבית במיוחד בשעות הערב אין הדבר אומר שיש לבצע הדברה במיידי. אבל אם יצאתם לחצר, זיהיתם שלולית או ביצה בקרבתכם ואתם סובלים ממכת יתושים קשה מיוחד בבית זה אומר שישנו אזור קינון של היתושים ובכדי למנוע המטרד יש לפנות למדביר מקצועי שידע כיצד לבצע את העבודה. 

כיצד מתבצעת הדברת יתושים? 

ההדברה קודם כל תתבצע תמיד באזור הקינון ולוו דווקא בבית. היתושים עושים את דגירתם באזורי המים העומדים ולכן הדרך הראשונה להדברתם תתחיל שם. בכדי לבצע את ההדברה יגיע המדביר המקצועי לאזור הקינון והדגירה שיהיה כנראה באזור המימי שנמצא בקרבתם בין אם בחצר ביתכם, חצר הבניין או שבכלל מסביב לבניין בחורשה הצמודה או כל מקום אחר שנמצא באזור שלכם. ההמלצה היא תמיד להתחיל ביבוש האזור בכדי למנוע מן היתושים להתרבות ורק לאחר מכן להתחיל הדברה בעזרת חומרי הדברת יתושים. לאחר מכן המדביר יבדוק על עוד מקורות ואם הבעיה ממשיכה יפנה להדברה בתוך הבית מה שמהווה דבר נדיר במיוחד. 

אז מה אנחנו צריכים לעשות לפני שאנחנו מתחילים וקוראים למדביר יתושים מקצועי? 

לפני שאנחנו נבצע הדברה בראשון לציון כנגד אותם היתושים ישנן מספר פעולות שניתן לבצע בכדי למנוע מן היתושים להגיע אל הבית או לבית העסק שלנו. 

  • החלפת הרשתות - דבר ראשון אנחנו ממליצים לבצע בדיקה ואפילו לבדוק אל מול בעל הבית על מתי הוחלפו הרשתות בפעם האחרונה. תבדקו את עמידותן את חידושן ובמידת הצורך ואם עברו מספר שנים וניתן ראות כי הן יבשות ומתפרקות בקלות או בעלות חורים כאלה ואחרים, תבצעו החלפה שלהן. איך נבצע את ההחלפה? מדובר בעבודה שאתם יכולים לבצע לבד, אבל אם אינכם יודעים או שאין לכם זמן או כח לכך אנחנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע שיבצע את העבודה בצורה מקצועית וטובה ובכך תוכלו למנוע את כניסתם של היתושים אל הבית או לבית העסק שלכם דרך החלונות.
  • מרחיקי חרקים שונים – אנחנו ממליצים להשתמש בכל מיני מרחיקים שונים ואפילו ניתן לתלות מנורות אלקטרוניות המשמידות את המזיקים הללו בחצר ובמרפסת. נכון לא מדובר במעשה הומני במיוחד ולכן אם אתם מתנגדים לכך זאת לא חובה אלא המלצה לאנשים שמעוניינים למגר את תופעת היתושים באזורים הפתוחים כגון חצרות ומרפסות הבית.
  • בדיקה ברשת - המלצה נוספת לפני הרגע שמרימים את הטלפון ומתקשרים למדביר המקצועי היא לבצע בדיקה זריזה ברשת על שיטות ההרחקה השונות ועל מדבירים מומלצים וזאת מאחר ואנחנו רוצים למנוע הגעתו של מדביר שאינו מקצועי דיו.

 

רגע, ומה עושים אחרי שהחלטנו להזמין מדביר מקצועי בראשון לציון? 

אז אם החלטנו לבצע את ההתקשרות עם איש המקצוע עכשיו קודם כל עלינו לבדוק האם הוא מקצועי מספיק ובמיוחד בתחום ההדברה מדובר בחשיבות רבה למקצועיות וזאת מכמה סיבות. קודם כל לא כל אדם יכול לקרוא לעצמו מדביר מוסמך, מדביר מוסמך הוא רק אדם שעבר וקיבל רישיון הסמכה מהמשרד להגנת הסביבה ורק הוא יכול לבצע את פעולות ההדברה. מדביר במדינת ישראל מחזיק ברישיון מוסדר, מספר רישיון וכן עובר קורסים והשתלמויות אשר המדינה מחייבת לעבור ואף מפקחת עליהם בכדי שאדם יוכל לקרוא לעצמו מדביר מוסמך. הקורסים וההשתלמויות הן בפיקוח של משרדי הממשלה השונים ולכן חשוב תמיד לפני הגעתו של המדביר ואיש המקצועי לבקש ממנו להראות את רישיון ההדברה וההסמכה שהוא קיבל או לבדוק את מספר רישיונו. 

דרך נוספת שניתן לראות שהמדביר הנו מקצועי מספיק הניא סריקה קצרה ברשת על שיטות הדברה שונות להדברת יתושים. הזמנתם את המדביר והוא מתחיל לדבר ולסרוק את הבית, לא שואל ולא בודק על מקורות המים השונים באזור והאם ישנן ביצות ושלוליות תדעו שכבר ישנה נורת אזהרה בנוגע למקצועיות שלו. תבצעו בדיקה ברשת על שמו או על החברה ותראו מה רושמים עליו, מאחר ואנחנו מעוניינים במיגור התופעה ולא בפגיעה ישירה או עקיפה לבריאותנו שעלולה לקרות כאשר מדובר במדביר שאינו מוסמך או אינו מקצועי מספיק. הדברת ג’וקים בראשון לציון והדברת יתושים תהיה בדרכים שונות ולכן תשימו לב שהוא אינו משתמש בשיטות הדברה למזיקים אחרים כי הדבר לא יצליח ואתם תשלמו תוספת ללא תמורה.

שורה תחתונה

ביצוע הדברת מזיקים בראשון לציון ובמיוחד יתושים תמיד תהיה כרוכה בביצוע פעולות לפני וזאת בכדי שתוכלו להיפטר מן המזיקים הללו. אנשי מקצוע בכל תחום יכולים להיות בכל נקודה בקשת המקצועית. כאשר אתם מזמינים איש מקצוע, תוכלו לפגוש בעלי מקצוע במקצועיות הגבוהה ביותר ועד למתחזים אשר אינם יודעים לבצע את העבודה ועלולים לסכן את בריאותכם. תוודאו שהשימוש נעשה רק בחומרים המאושרים על ידי משרד הבריאות, תוודאו שמדובר במדביר המקצועי ביותר שיודע כיצד למנוע גם בהווה וגם בעתיד את הופעתם של היתושים. ואם אתם חושבים שהמדביר אינו מקצועי מספיק עדיף לעצור איתו עכשיו מאשר לשלם ביותר בעתיד. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים