חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שמעתם כבר על החידושים בעולם מכשירי השמיעה?

 

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 7 ישראלים סובל או סובלת מלקות שמיעה. בגילאים מבוגרים השכיחות כבר גבוהה במיוחד, כשלמשל אצל בני ובנות ה-75 ומעלה מדובר על מחצית מהאוכלוסייה

 

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 7 ישראלים סובל או סובלת מלקות שמיעה. בגילאים מבוגרים השכיחות כבר גבוהה במיוחד, כשלמשל אצל בני ובנות ה-75 ומעלה מדובר על מחצית מהאוכלוסייה. עוד כדאי לדעת שהקושי לשמוע מקשה גם על מציאת עבודה – שיעור הלא מועסקים מתוך בעלי לקויות השמיעה כפול מבשאר האוכלוסייה. מצוקה אחרת היא בדידות, כשלפי סקרים עדכניים לקות שמיעה מגדילה פי 3 את הסיכון לסבול מכך.

טכנולוגיות חדשניות עשויות לסייע באופן משמעותי. כמו בתחומים רבים אחרים, גם מכשירי השמיעה הולכים ומשתכללים. ההתקדמות באה לידי ביטוי בשני אופנים – שיפור טוב יותר של השמיעה ומידות קטנות יותר כך שהמכשיר כמעט ולא מורגש.

האיכויות החיוניות של מכשירי השמיעה מהדור החדש

מכשירי שמיעה מתקדמים נשענים על טכנולוגיות משוכללות, ובהתאם מצליחים לספק שמיעה טובה ואפילו מצוינת. איכות חשובה אחת היא היכולת של המכשיר לסנן רעשי רקע. בהקשר זה כדאי לזכור שאנחנו חיים בעולם רועש מאוד, וגם אם לכאורה התרגלנו להתעלם מצלילים שאין להם משמעות עבורנו, אצל אדם בעל לקות שמיעה הדבר אינו מובן מאליו והוא נדרש לעזרת המכשיר כדי לסנן.

איכות אחרת היא הבנת דיבור ברורה גם כשיש כמה אנשים שמדברים במקביל. גם היכולת הזו אולי נראית לנו מובנת מאליה משום שאנחנו רגילים לסיטואציות שבהן מספר בני אדם מדברים ביחד – אבל כשיש לקות שמיעה רק מכשיר מתקדם מאפשר להבין מה כל אחד אומר.

סוגי מכשירי שמיעה בתוך האוזן

מאפיין נוסף של הדור החדש של מכשירי השמיעה הוא ההיטמעות שלהם בתוך האוזן, כך שהם כמעט ולא נראים מבחוץ ולפעמים בכלל לא נראים.

חשוב להדגיש: אין כמובן שום בושה בהרכבת מכשיר שמיעה. יחד עם זאת יש אנשים בעלי לקות שמיעה שמאוד חשוב להם להרגיש זהים לגמרי לבני אדם אחרים, ועבורם האופציה של מכשיר שמיעה שלא מתבלט לעין חשובה – ורצוי כמובן לאפשר להם את חופש הבחירה הזה.

אחת הקטגוריות המתקדמות ביותר של המכשירים שבתוך האוזן היא Micro CIC – כלומר Micro Completely in the Canal. מדובר במכשירים זעירים שממוקמים בעומק תעלת האוזן ולכן כמעט בלתי אפשרי להבחין בהם. מכשירים אלה לא מתאימים לאוזניים רגישות, מפרישות או קטנות. יש גם מכשירים בטכנולוגיית ITC (ראשי תיבות של In The Canal) והם מתאפיינים בנראות מועטה.

מכשיר שמיעה מחוץ לאוזן – מאפיינים בולטים

קטגוריה נוספת בתחום היא מכשירים שכוללים גם רכיב מחוץ לאוזן. מכשיר שמיעה שכזה כולל את הגוף שממוקם מאחורי האוזן ואת האוזנייה שממלאת את האפרכסת. היתרון העיקרי של סוגי מכשירים אלה הוא העמידות הגבוהה וקלות האחזקה. כדאי לציין שמכשירים אלה הפכו בשנים האחרונות לפחות בולטים ואפילו ניתנים להסתרה במקרים רבים. בפרט כך הדבר כשמדובר על מכשיר שמיעה בטכנולוגיית תעלה פתוחה (Open Fitting).

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים