חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהם ההבדלים בין מכשירי השמיעה למבוגרים?

 

פגיעה בתפקוד השמיעתי היא אחד מהמאפיינים הנפוצים בקרב הגיל השלישי. מעל גיל 65, יתמודדו כ-30% מהאוכלוסייה אם ירידה בשמיעה בדרגת חומרה כזו או אחרת. החדשות הטובות הן שמכשירי השמיעה הזמינים היום מאפשרים ליהנות מאיכות חיים מיטבית

 

פגיעה בתפקוד השמיעתי היא אחד מהמאפיינים הנפוצים בקרב הגיל השלישי. מעל גיל 65, יתמודדו כ-30% מהאוכלוסייה אם ירידה בשמיעה בדרגת חומרה כזו או אחרת. החדשות הטובות הן שמכשירי השמיעה הזמינים היום מאפשרים ליהנות מאיכות חיים מיטבית. את המתקן האפור, המסורבל והצורם מחליפים היום התקנים זעירים וחכמים המציעים איכות שמיעה ברמה חסרת תקדים. הטכנולוגיות העומדות כיום בבסיס הפיתוח הן פורצות דרך ומציעות אפשרויות רבות לאנשים שבעבר נאלצו להשלים עם מציאות בלתי נסבלת. אלו כמה מההבדלים העיקריים בין מכשירים השמיעה הזמינים כיום לבני הגיל השלישי.

מכשירי שמיעה אנלוגיים ודיגיטליים

הבחירה הראשונה שנעשה תהיה בין מכשיר אנלוגי ודיגיטלי.

מכשירי שמיעה אנלוגיים מגבירים את גלי הקול. בפועל. על ידי שבבים ייעודיים מתקדמים, ניתן לתכנת את המכשיר להתאים את שיעור ההגברה של רכיבי הצליל השונים לפי העדפות. כך למשל, נוכל להנמיך רעשי רקע כדי לשמוע טוב יותר קול דיבור וליצור מגוון תרחישי שמיעה כמו סביבות חוץ, מקומות ציבוריים או דווקא אזורים שקטים כמו הבית הפרטי שלנו.

עם זאת, מכשירי שמיעה דיגיטליים נחשבים כיום לנפוצים בהרבה. הסיבה העיקרית לכך היא חוויית המשתמש הגבוהה. מכשירי שמיעה דיגיטליים כוללים את כל התכונות של מכשירים אנלוגיים הניתנים לתכנות, אך הם אינם מגבירים את גלי הקול הנעים באוויר, אלא ממירים אותם לאותות דיגיטליים ומייצרים העתק מדויק של הצליל. שבבי המחשב במכשירי השמיעה דיגיטליים מנתחים את קול הדיבור וצלילים סביבתיים אחרים. הטכנולוגיה המצוידת בהם מאפשרת לעבד צלילים באופן מורכב בהרבה ולזהות באופן אוטומטי את הצלילים שיש להגביר.

כך ניתן להפחית שריקות וצפצופים במכשיר, לספק חוויית שמיעה נוחה ומדויקת יותר ולהתאים את צלילי הסביבה לצרכי המטופל בצורה חסרת תקדים. גם אפשרויות תוכניות השמיעה מגוונות מאי פעם. ההגברה הרב ערוצית המתקדמת מאפשרת לשמור בזיכרון מגוון תרחישים וחיישנים מתקדמים מבוססי AI יתאימו את עצמם באופן אוטומטי לכל תרחיש כדי לספק לך את חוויית השמיעה הטובה ביותר.

תכונות מתקדמות

מעבר לשיטת הגברת הקול, מכשירי שמיעה מציעים מגוון תכונות חכמות שמקלות באופן משמעותי על התפקוד היום-יומי. אלו כמה מהאפשרויות המבטיחות ביותר שכדאי לשלב בבחירת מכשיר שמיעה מומלץ למבוגרים.

  • מיקרופון כיווני מסייע לשוחח בסביבות רועשות. המיקרופון המוצב בחזית המכשיר מאפשר להגביר קול המופנה ישירות לבעל המכשיר ברמה גבוהה בהרבה מאשר מכיוונים אחרים. כך, אדם הפונה אלינו יישמע טוב בהרבה מאשר כל רעשי הרקע.
  • התאמה למכשירים דיגיטליים – בעזרת טכנולוגיית בלוטות’, ניתן לחבר את מכשיר השמיעה לטלוויזיה, לטלפון ולכל מכשיר דיגיטלי שברשותך כדי לנהל שיחות ולצרוך תוכן בחוויית השמיעה הטובה ביותר שניתן להשיג.
  • כיוונון העדפות באפליקציה ייעודית – כיום קיימים מכשירים חכמים רבים שניתן לכוונן בזמן אמת ישירות מהאפליקציה בטלפון, מבלי להתעסק עם המכשיר במקום ציבורי.

כדי ליהנות מתפקוד טוב מאי פעם ולהעשיר את החיים, זה הזמן להסתייע במכון שמיעה וליהנות מכל היתרונות הזמינים כיום בתחום שיקום השמיעה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים