חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ההשלכות של כאב ראש עוצמתי 

 

מי שסובל מתופעה של כאב ראש עוצמתי, הדבר משפיע מאד על כל הרבדים בחייו. אצל רבים מהם מתחילים סממנים ראשונים להגעתו של כאב הראש ולכן הם מבצעים מיד טיפול מניעתי באמצעות משכך כאבים כדי לעצור עד כמה שניתן את הגעת כאב הראש החמור וכך להקל על אדם זה

 

כאב ראש עוצמתי

מי שסובל מתופעה של כאב ראש עוצמתי, הדבר משפיע מאד על כל הרבדים בחייו. אצל רבים מהם מתחילים סממנים ראשונים להגעתו של כאב הראש ולכן הם מבצעים מיד טיפול מניעתי באמצעות משכך כאבים כדי לעצור עד כמה שניתן את הגעת כאב הראש החמור וכך להקל על אדם זה. יש מקרים שהכדור מסייע מאד ואכן מפחית את עוצמת ההתקף ויש מקרים שהדבר לא עוזר. כל אדם מכיר את גופו ולכן בכל פעם שיש לו התקף הוא מנסה שימוש בתכשיר רפואי אחר שיפחית את הכאבים. ההתאמה היא מאד אינדיבידואלית ומה שמתאים ומשפיע על אדם אחד, לאו דווקא ישפיע על אדם אחר. עם הזמן כל אחד מודע לכדורים הנכונים עבורו ולכן הוא דואג שיהיה לו מלאי בבית וגם בתיק האישי כדי שאם באמצע יום העבודה מתחיל כאב ראש, הוא יוכל לקחת כדור באופן מידי. 

אחת התופעות החמורות והקשות היא כאב ראש מקבצי במצב זה הכאבים הם קשים מנשוא ולכן מי שחולה בכך נכנס בדרך כלל למיטה, ישן או נח כמה שעות עד שהמצב הקשה יחלוף. רובם נוטלים את משככי הכאבים שמסייעים להם כדי שהכאב יפחת. אחת הבעיות החמורות עם כאבי הראש הללו היא העובדה שהם משבשים את כל אורח החיים האישי. כאב ראש עוצמתי אינו עניין של מה בכך ולוקח כמה שעות ואף לעיתים ימים בודדים עד שיש הפוגה. 

ההשלכות של כאב ראש עוצמתי 

עובדים שתוקף אותם כאב ראש עוצמתי באמצע יום עבודה, משתדלים להתמודד עם מצב זה, נוטלים משכך כאבים וממשיכים לעבוד כרגיל. אך יש מקרים חריגים של כאב ראש עוצמתי שהעובדים לא מסוגלים להמשיך לעבוד ולכן הם יוצאים הביתה. רבים מהם לא מסוגלים לנהוג עקב מצבם הקשה ולכן הם מוצאים פתרונות יצירתיים, כמו שעובד אחר יקפיץ אותם הביתה, או חוזרים במונית כדי לא להיחשף למצבים מסוכנים בכביש. 

הפגיעה בתפקוד הביתי 

מעבר לכך כיוון שהם נכנסים מיד למיטה, הם לא מסוגלים לפעול בענייני היום יום כפי שהם פועלים תמיד. כאשר יש כאב ראש עוצמתי יש לכך השלכות גם על בני הבית הנוספים ובעיקר אם יש ילדים קטנים שקשה להם להבין את חוסר האונים של האימא או של האבא במצבים הללו. בהתאם לגילם של הילדים, יש כאלו שמסייעים ומבצעים את כל המטלות בעצמם במקסימום על פי היכולות שלהם ואילו אחרים נעזרים בגורמים חיצוניים כמו בהוריהם אם יש להם ילדים קטנים.

פתרונות למצב הרפואי 

לאור הקושי בעת ההתקפות של כאב ראש עוצמתי, כל אחד מהחולים עושה כל שניתן כדי לבצע שינויים בחייו על פי ההמלצות של הרופאים אשר מבוססות על מחקרים חדשים. לעיתים די בשינויים קלים שישפיעו באופן משמעותי ביותר ויפחיתו את תכיפותם והגעתם של ההתקפים הללו. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים