חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

החלפת מפרק ירך מדריך מעשי לקראת הניתוח

 

מה זה החלפת מפרק ירך? מדריך זה מספק מידע על מה לצפות לפני, במהלך ואחרי ניתוח החלפת מפרק הירך. אם אתם לקראת ההליך הנ”ל, המדריך הבא נכתב עבורכם, הנה מידע מעשי למי שעומדים לעבור את הניתוח

 

מה זה החלפת מפרק ירך? מדריך זה מספק מידע על מה לצפות לפני, במהלך ואחרי ניתוח החלפת מפרק הירך. אם אתם לקראת ההליך הנ"ל, המדריך הבא נכתב עבורכם, הנה מידע מעשי למי שעומדים לעבור את הניתוח. 

החלפת מפרק ירך היא הליך כירורגי שבו מחליפים את מפרק הירך ברכיבים מתכתיים או קרמיים. שתלים אלה למעשה, נועדו "לשכפל" תפקוד תקין של מפרקים. מה כרוך בהחלפת מפרק ירך? ניתוח החלפת מפרק ירך עשוי לכלול חתך משני צידי המפשעה, ולאחר מכן חיתוך ראש עצם הירך והסרת מפרק הכדור והמפרק החולה. לאחר מכן, ראש הירך ייחתך בזווית, כך שניתן יהיה לעצב אותו עבור המפרק המלאכותי החדש של המטופל או המטופלת. לאחר מכן, השתל החדש יוכנס לתוך עצם הירך ויקובע עם ברגים רפואיים מיוחדים. 

מה הוא מפרק הירך? 

שתי עצמות הירך נפגשות ויוצרות מפרק כדורי ושקע. מפרק ירך בריא מאפשר לך להזיז את הרגל לכל הכיוונים, תוך שהוא מאפשר טווח תנועה חלק וללא כאבים. ישנם מצבים בריאותיים רבים אשר עשויים לחייב החלפת מפרק הירך. אלה כוללים: דלקת פרקים, שבר עצם הירך או האגן, דלקת מפרקים ניוונית חמורה ודלקת מפרקים ניוונית מתקדמת. 

לפעמים מצבים כרוניים אחרים כגון סרטן או מחלות דלקתיות כגון דלקת מפרקים שגרונית, עשויים לחייב הליך זה. החלפות מפרק ירך הן פרוצדורות כירורגיות שיכולות להציע הקלה משמעותית לאנשים שיש להם כאבי מפרקים חמורים. החלפות מפרק הירך הן לרוב הטיפול היעיל ביותר ל-אוסטאוארתריטיס חמור בירך.

מה נדרש כדי לעבור ניתוח החלפת ירך? 

כדי להבין מה נדרש כדי לעבור ניתוח החלפת מפרק הירך, חשוב להבין למה לצפות לפני ואחרי הניתוח וכיצד להתכונן להחלמה. ההליך כולל תחילה הכנת המטופל לניתוח על ידי מתן הרדמה והקצאת זמן להכין כל הנחיות של הרגע האחרון עבור המטפל שלו. 

לאחר מכן המנתח מבצע חתך בחלק הקדמי של הירך לפני הוצאת מפרק הירך החולה והחלפתו בשתל תותב עשוי מתכת או פלסטיק. לבסוף, הרופאים סוגרים כל חתך עם תפרים לפני החלת חבישה כדי לייצב את האזור.

שיפור איכות עם החיים בעזרת החלפת מפרק ירך 

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא טיפול נפוץ עבור אנשים עם כאבים חזקים בירך. מטרת הניתוח היא להקל על התסמינים ולשפר את איכות החיים. ניתן לחלק את הסימפטומים של תסמיני הירך לשתי קטגוריות- תסמינים ראשוניים ותסמינים משניים. תסמינים ראשוניים נגרמים מהמצב הממשי המחייב ניתוח ירך, ואילו תסמינים משניים נגרמים ממצבים אחרים שנוצרו כתוצאה ממצב אחר או פציעה.

חשוב לזכור שהדרך הטובה ביותר לקבל הקלה ממצבים אלה היא לעבור ניתוח - ניתוח מפרק או ניתוח אוסטאוטומיה - על מנת לתקן את מפרק הירך. ורגע לפני שתזנקו על שולחן המנתח, יהיה חשוב לקבל ייעוץ רפואי בהתאם. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים