חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הקטנת חזה – הכנה לניתוח

 

במאמר הבא, אתאר את ההכנות טרם ניתוח הקטנת חזה. ההכנה לניתוח קריטית ביצירת תוצאה מיטבית והפחתת סיבוכים לאחר הניתוח.   

 

 

האם תנודות במשקל מפריעות לביצוע ניתוח הקטנת חזה?    

כל ניתוח שדיים עדיף לבצע בשד אשר יציב בגודלו ובצורתו. תנודות במשקל ל עד 5% ממשקל הגוף, אינן משמעותיות, אך תנודות גדולות יותר עלולות לפגום בתוצאת ניתוח הקטנת חזה. לכן, יש להגיע לניתוח במשקל יציב. בשד קיימת רקמת שומן ולכן ירידה דרסטית במשקל או עלייה משמעותית לאחר הניתוח, עלולה להביא להפחה משמעותית בנפח השד או שגשוג שלו, בהתאמה. שינויים אלה יביאו לכך, שנפח השד בסיום הניתוח ישתנה משמעותית. ירידה במשקל עלולה גם להביא לצניחה של השדיים בתקופה שלאחר ניתוח הקטנת חזה. בניתוח הקטנה מסירים עודפי עור ע"מ להרים את השד גם כן. ירידה במשקל לאחר הניתוח, תגרום לשד לאבד בנפחו והעור לא יתכווץ בד"כ בהתאמה. לכן ייווצרו עודפי עור אשר יגרמו לצניחה חוזרת של השדיים.  

האם הפסקת עישון חיונית לפני ניתוח הקטנת חזה ?

כן, יש להפסיק לעשן כשלושה שבועות לפחות לפני הניתוח. לעשן הסיגריה השפעה שלילית בשני היבטים. הראשון – בהיבט ההרדמה. ישנו נזק מצטבר לריאות מעשן הסיגריה. נזק משמעותי לריאות מתפתח לאחר עישון של חפיסת סיגריות אחת ליום במשך 20 שנה, הקרוי 20 שנות חפיסה. בעישון מצטבר הקטן מכמות זו, ההשפעה של העישון בעת ההרדמה היא זניחה. בעישון משמעותי יותר, הפסקת העישון טרם הניתוח לא תסייע הרבה, אך יש לבצע תפקודי ריאה טרם הניתוח ע"מ להעריך את הנזק. בהיבט של הניתוח עצמו, הפסקת העישון בתקופה שטרם ניתוח הקטנת חזה, היא קריטית מאוד. הניקוטין אשר מצוי בחומרי הבערה, מאיץ כיווץ של כלי דם ובכך מפריע לאספקת הדם באזורי הניתוח. התוצאה היא שיעור גבוה יותר של פעירה של קו התפרים, זיהומים, נמק רקמות ואף צלקות גסות.  

מה הגיל הצעיר ביותר בו ניתן לבצע ניתוח הקטנת שדיים?

התשובה אינה חד משמעית. הכלל הוא שיתרונות ניתוח הקטנת חזה ינטרלו את תופעות הלוואי. כלומר, עדיף לבצע את הניתוח כאשר השד הגיע לגודלו הסופי, כלומר גיל 16-18. אולם, גיל זה איננו מהווה מדד אבסולוטי ויש לקחת בחשבון גורמים נוספים. הראשון הוא הבגרות של הנערה. לעתים, נערה צעירה, אשר הינה קטינה אינה מחליטה החלטות המבוססות על סיבות הגיוניות. יש לנסות להבין לעומק כי הנערה אינה אוהבת את מראה השדיים וכי לא מדובר בגחמה זמנית הנשענת על מבוכה חברתית זמנית. הדבר קריטי, שכן שד גדול מהווה סמל נשיות בו היא אולי תחפוץ בעתיד. אם המנתח אינו משתכנע כי הסיבות הן עמוקות ואמיתיות, יש להיוועץ מול גורם מקצועי מתחום הפסיכיאטריה/ פסיכולוגיה ואף לדחות את הניתוח ע"מ להבין שמדובר במצוקה אמיתית. מצד שני, ניתן לפעמים להקדים את ביצוע הניתוח לפני גיל 16 במקרים בהן קיימות בעיות רפואיות או אסתטיות אשר גורמות מצוקה רבה. קיימות דוגמאות רבות לכך- שדיים גדולים מאוד אשר גורמים לכאבי גב ושכמות והפרעה בביצוע פעילות גופנית, א-סימטריה ניכרת בשדיים אשר גורמת מבוכה חברתית רבה והפרעה בפיתוח אינטימיות ואף מצבים של שדיים גדולים באופן קיצוני אשר גם אם אינם יציבים, אינם מאפשרים אורח חיים נורמלי במצב זה.      

מהן התרופות אשר יש להפסיק לפני ניתוח הקטנת חזה?

מדללי דם כדוגמת אספירין, קומדין וקסרלטו יש להפסיק לפני ניתוח הקטנת חזה מחשש לדימום לאחר הניתוח. שימוש ממושך בסטרואידים מפריע ליצור קולגן ולריפוי החתך הניתוחי ולכן יש להפסיקו. תרופות כמותרפיות או ביולוגיות כדוגמת מטוטרקסט גם מפריעות לריפוי פצע ולכן יש להפסיקן

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים