חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עו”ד יוחנן דוניץ: ”הצלחה מתחילה מעבודה יסודית וחשיבה יצירתית” 

 

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד יוחנן דוניץ. מאת: אדי סוברי

 

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו"ד יוחנן דוניץ. מאת: אדי סוברי

תעודת זהות:

שם: יוחנן דוניץ

תחום מומחיות: דיני מקרקעין ועולם הנדל"ן

וותק: 9 שנים

מצב משפחתי: נשוי + 2

מקום מגורים: רעננה

 

1. עו"ד דוניץ, מה הוביל אותך  להתמחות בתחום הנדל"ן?

זה התחיל מהעובדה שרציתי ללמוד מאבא שלי - איש נדל"ן ברמ"ח איבריו, אשר היה מנכ"ל משותף בחברת הבניה אחים דוניץ, שהייתה מהגדולות במשק הנדל"ן למגורים בישראל.
לאחר התואר השני שלי במנהע"ס (MBA ברייכמן), למדתי להכיר את התחום מכיוונים אחרים והתאהבתי. התאהבתי בעולם העסקי והחשיבה לטווח ארוך, תוך כדי הבנה עד כמה עמוק משפיע תחום הנדל"ן על חיי כל אדם בישראל.

2. מהו הדבר הכי משמעותי שלמדת על מקצוע עריכת הדין? 

 החשיבות האבסולוטית של עבודה יסודית, חשיבה יצירתית ויחסי אנוש טובים.

3. החזון שלך:

 להפוך את העסק המשפחתי למשרד "מוביל דעה" בעולם הנדל"ן. בעצם להגיע למקום המרכזי שבו השוק רואה בנו כמומחים ויש לנו השפעה עליו כיועצים וכמובילי תהליכים.

4. החוזקות שלך:
יחסי אנוש טובים, חשיבה יצירתית, רצון ללמידה וסקרנות יומיומית.

5. תיק משפטי שאף פעם לא תשכח:

 תיק שבו סייענו ללקוחה לרשום את ביתה על שמה, חרף הסיבוכים הרבים שבו. היה מדובר שם בטיפול בהליך רישום שהופסק באמצע מסיבה שאינה ידועה, וכדי להשלים אותו נדרשנו לנצח על "תזמורת שלמה".
התנהלנו מול עמידר, מול רשות מקרקעי ישראל, מול הגרוש שלה – בעודו מרצה מאסר בבית הסוהר - ואף נאלצנו להתמודד עם צו מניעה של משטרת ישראל שמנע את השלמת הרישום. 

השורה התחתונה – רישום מורכב שהסתיים בהצלחה, תהליך שלימד אותי המון וגרם לי לסיפוק גדול.

 6. מחשבות על שינויים בקריירה? 

 היו הרבה. הדרך כעורך דין, היא קשה מאד ובחלקים גדולים ממנה, אינה מתגמלת. ישנה דרישה להתמקצעות ולמידה יומיומית ומנגד מדובר בשוק רווי בעל קושי רב להתקדם בו כלכלית. מצד שני, אותו קושי מהווה המנוע החזק ביותר לצמיחה, הן כאדם והן כעורך-דין.

7. מה אף אחד לא יודע עליך? 

 למען האמת אני לא מהטיפוסים שמסתירים דברים. אני עוסק הרבה בספורט מגע (רוגבי, פוטבול אמריקאי, ג’יוג’יטסו ברזילאי ואפילו קצת אגרוף קלאסי), אני אוהב מוזיקה וכדורגל, מעריץ את אשתי ומטורף על הילדים שלי.

8. מה מוציא אותך מדעתך? 

 כשאנשים מזלזלים באינטליגנציה שלי ומדברים בסיסמאות ובסילופי דברים. אני מאמין שאם אני צריך לשכנע אדם בדעתי, אני חייב קודם כל לכבד אותו אינטלקטואלית. אין מקום לסילופי עובדות ולשיח מזלזל. 

9. מה הערך המרכזי בחייך? 

"דרך ארץ קדמה לתורה". כך אני גם מחנך את ילדיי. אני לא צריך להיות "הכי חכם בחדר", אבל אני בהחלט אשאף להיות האדם הערכי והקונסטרוקטיבי בחדר.

10. מה לא תשכח/י לקחת איתך לאי בודד (ולמה)?

עכשיו השאלה היא האם אנו מדברים על פונקציונאליות? אם כן, אז מצית טורבו וכמה מיכלי גז (תתפלאו כמה אש תוכל לעזור לכם באי-בודד). אם אנחנו מדברים על מה אני לא יכול בלעדיו? המשפחה שלי. שום חוויה לא שווה בלי המשפחה שלי לצדי.

11. בעוד עשר שנים מהיום: מקווה להיות קודם כל בריא ומאושר עם המשפחה שלי. לאחר מכן, מקווה שהצלחתי להתקדם עוד כמה פסעים בדרך להגשמת החזון שלי ושיפור רמת המחייה של משפחתי.

קרדיט תמונה: עו’’ד יוחנן דוניץ

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים