חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

דגשים מצילי חיים במיוחד בקיץ

 

הקיץ הישראלי מזמן מגוון רחב של התחככויות בסכנות כאלה ואחרות. בין הסכנות הנפוצות נוכל למנות: חשיפה בלתי מבוקרת לשמש והתפתחות מחלות עור, התייבשות, מכת שמש, הכשות נחש ונשיכות בעלי חיים שונים

 

הקיץ הישראלי מזמן מגוון רחב של התחככויות בסכנות כאלה ואחרות. בין הסכנות הנפוצות נוכל למנות: חשיפה בלתי מבוקרת לשמש והתפתחות מחלות עור, התייבשות, מכת שמש, הכשות נחש ונשיכות בעלי חיים שונים.

כדי להימנע ממפגש עם סיכונים אלו בקיץ חשוב להיות מודעים מספר דגשים חשובים. הקיץ הישראלי - כללי עשה ואל תעשה.

חשיפה לשמש

השעות שבין 10:00-15:00 בימי הקיץ הן השעות המסוכנות ביותר לשהייה בחוץ. חשיפה לקרינת השמש בצורה בלתי מבוקרת עלולה להוביל להתפתחות סרטן העור, להזדקנות העור בשלב מוקדם, להתפתחות קטרקט, להיווצרות קמטים וכתמים על העור עוד. יש לדעת כי קרינת UV חודרת גם דרך עננים כך שימים מעוננים או טמפרטורות נמוכות חושפים אותנו לנזקי השמש.

על כן עובדים הנאלצים לשהות זמן רב תחת השמש בימי הקיץ או אנשים המעוניינים לבלות בחוץ בזמן זה נדרשים לשמור על מספר הנחיות:

ביגוד מתאים

יש להקפיד על לבישת בגדים בהירים עשויים מחומרים קלים וטבעיים ומכסים את כל הגוף. רצוי לחבוש כובע המכסה גם את האוזניים.

תכשירי הגנה

תכשירי הגנה מסנני קרינה נועדו כדי להגן על העור במקומות החשופים ואינם מחליפים ביגוד ארוך ומכסה.

זמן השימוש בתכשירים אלו הינו 15-30 דקות לפני החשיפה לשמש. חשוב להקפיד ולמרוח מסנן הגנה אחת לשעתיים ולאחר רחיצה במים. בנוסף, יש להקפיד על שימוש במסנני הגנה גם בעת רחצה בים או בבריכה בלתי מקורה עקב יכולת הקרינה האולטרה סגולית לחדור לעומק של מטר בתוך המים.

תזונה בקיץ

חשוב להקפיד על שתיית כמות נוזלים מספקת מדי יום. הכמות הרצויה עבור אנשים במשקל של עד 60 ק"ג הינה 7-8 כוסות מים ביום. עבור כל עשרה ק"ג נוספים יש לשתות כוס נוספת של מים. ניתן לבדוק שתייה מספקת לפי צבע השתן שבמצב אופטימלי אמור להיות בצבע צהבהב בהיר- שקוף.

בנוסף, מומלץ לצרוך מזון קל ומרענן על פני מזון כבד ושומני הקשה לעיכול.

השגחה על ילדים בקיץ

באופן טבעי ימי הקיץ מזמינים את הילדים להמיר את השהות בבית במשחק בחצר. חשוב להכין את החצר בצורה בטיחותית כדי למנוע תאונות, נפילות ואירועים רפואיים שונים. במידה ובחצר ישנם מקורות אנרגיה חשופים חשוב מאוד לנעול אותם היטב באמצעות מנעולים לנעילת מקורות חשמל, פתרונות לנעילת צנרת ועוד. 

גרים באזור רחובות? תוכלו להתייעץ עם מנעולן מומלץ ברחובות והסביבה לגבי התאמת סוגי הנעילה לפי תקנות הבטיחות בעבודה עם חשמל.

מפגש קיצי עם זוחלים

בימי הקיץ יוצאים הזוחלים מחוריהם מה שעלול לסכן מטיילים ועוברי אורח. יש להקפיד על נעילת נעליים סגורות בטיולים בשטח. בנוסף, במפגש עם נחש חשוב שלא לבצע תנועות פתאומיות ואין לנסות לתפוס או לגעת בנחש.

קיץ בטיחותי

יוצאים לטיול? מתכננים רחצה בים? בכל אירוע חוץ קיצי חשוב להקפיד על הנחיות הבטיחות, להצטייד בהתאם ולהישמע להוראות כדי להימנע מסכנות מיותרות. שיהיה לכם קיץ בריא ובטיחותי!

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים