חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מתי נצטרך לברר על החלפת ברך?

 

מתי יצא לך בפעם האחרונה לחשוב על המפרקים שבגוף שלך? סביר להניח שמעולם לא. אולי בפעם ההיא שטיפסת במדרגות ושמת לב לכאב עמום בברך, ומאז פשוט הדחקת את הקיום שלו. אכן

 

מתי יצא לך בפעם האחרונה לחשוב על המפרקים שבגוף שלך? סביר להניח שמעולם לא. אולי בפעם ההיא שטיפסת במדרגות ושמת לב לכאב עמום בברך, ומאז פשוט הדחקת את הקיום שלו. אכן. כאבים במפרקים הם עניין שבשגרה לרוב האנשים, כשהפתרון הוא פשוט – להתעלם מהכאב. כלומר, זה ממש לא פתרון, אחרת מגיעים למצב שבו נדרש ניתוח החלפת ברך ואז כבר מאוחר מידי לחשוב על המפרקים שלנו ועל החשיבות שלהם עבורנו.

רגע, ניתוח החלפת ברך הוא דבר שבשגרה?!

לא בדיוק. צריך להגיע למצב קיצון לאחר שנים שבהן המפרק הפגוע לא מטופל. אבל רגע לפני שרצים להרחיב על ניתוח החלפת ברך הבה נרחיב קודם כל על הברך עצמה. מפרק הברך שלנו הוא הגודל ביותר שבגופנו, והוא מורכב משלוש עצמות – עצם השוק, הירך והפיקה. שלושת העצמות הללו מכוסות בסחוס, המשמש כמעין ’שמן’ שמאפשר את התנועה החלקה והזורמת של המפרק שלנו.

בדיוק כמו שרשרת באופניים שזקוקה לשימון מידי פעם, ושאם מזניחים אותה הדבר ישפיע על הגלגלים ועל איכות הרכיבה, כך אין להזניח את המפרקים בגוף שלנו ולשים לב לתנועתיות שהופכת מוגבלת עם השנים או כואבת מסיבות כאלו ואחרות. 

הבעיה היא שכשהבעיה רק בחיתולים, הדבר הכמעט אוטומטי לעשות הוא להתעלם מהכאבים ומהמגבלות הללו. בלי להרגיש, השגרה שלנו מתחילה להיפגע שכן באופן לא מודע נתחיל להימנע מפעולות לא נעימות לנו כמו הליכה, מעבר מישיבה לעמידה ולהפך, ועוד. אבל מתי צריך ממש להחליף את הברך? 

  • אורח החיים מידרדר – דלקת מפרקים מתמשכת, משפיעה ישירות גם על איכות אורח החיים שלנו. במצב שזה טיפולים שמרניים כגון תרופות אנטי דלקתיות, פיזיותרפיה ופעילות ספורטיבית מבוקרת, לא יצליחו לשפר את המצב. הצעד האחרון שנותר הוא רק ניתוח החלפת ברך ויפה שעה אחת קודם.
  • תהליך טבעי – שחיקת הסחוס מתרחשת כתהליך טבעי לאורך שנים. הרי אנחנו מפעילים את המפרקים שלנו ללא הפסקה; הולכים, קופצים, סוחבים, נופלים, נפגעים. הרי רק טבעי שהמפרקים שלנו ייחלשו עם הזמן עד שהכאבים יורגשו במיוחד כשנזדקן. העניין הוא שכאן צץ סימן שאלה נוסף – האם באמת אפשר לעבור ניתוח שכזה בגיל מאוחר כל כך? זה לא מסוכן? התשובה משתנה מאדם לאדם וניתנת אך ורק לאחר סדרת בדיקות שמטרתה לבחון את יכולתו הגופנית של האדם לעמוד בהליך כזה, ועל אחת כמה וכמה בתהליך ההחלמה הארוך שמגיע אחריו. 

 

מוכנים לעשות מהפך בחייכם?

בשורה התחתונה, ניתוח החלפת ברך הוא הישורת האחרונה, ההזדמנות האחת והיחידה להעלות שוב את איכות חייכם. הפנייה לניתוח היא אפשרית רק לאחר שכל פתרון אחר לא עשה את עבודה ולא הצליח להשיג את המטרה. 

במאה ה-21, השתלות של אלמנטים שאינם טבעיים בגוף האדם הם עניין שבשגרה, כך שאין כל סיבה לחשוש. הרי בסך הכל מדובר באחד התהליכים השכיחים ביותר על פני כדור הארץ, שהביקוש לו רק הולך וגובר – מהסיבה הפשוטה שכולם סובלים משחיקת סחוס, בין אם מדובר בקצב מהיר או איטי יותר. 

אצל פרופסור אמיר הרמן תמצאו את כל התשובות לכל השאלות בנוגע לסחוסים שבגוף האדם, לתהליכי השחיקה והניסיון למנוע אותם, וכיצד לטפל בהם במידה והמצב מידרדר. עם הציוד המתקדם ביותר, ידע וניסיון בתחום ושנים רבות בהן הצליח לשנות לטובה את חייהם של מטופלים במצבים שונים, אין סיבה שלא יוכל לסייע גם לכם לחזור לשגרת חיים תקינה ובעיקר, נטולת כאבים ואי נוחות. בואו ליצור קשר ולגלות בעצמכם שזה אפשרי! 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים