חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התמכרות לטלפונים

 

התמכרות לטלפונים הפכה לאחת הבעיות המרכזיות בעידן בו אנו חיים. במציאות היום יומית השימוש בנייד הפך לפעולה כה שגרתית שנדמה שלא ברור איך חיינו לפני כן

 

התמכרות לטלפונים הפכה לאחת הבעיות המרכזיות בעידן בו אנו חיים. במציאות היום יומית השימוש בנייד הפך לפעולה כה שגרתית שנדמה שלא ברור איך חיינו לפני כן. התלות שפיתחנו בפלאפונים ובמסכים בפרט כבר לא מיוחסת רק לאוכלוסיית הצעירים, כולם נמצאים שעות מרובות בצפייה ובעיסוק בטלפונים הסלולריים, ומנהלים את מרבית ענייניהם בטלפון. נראה כי מגפת הקורונה רק הגבירה את התלות במסכים וכיום ניתן להשיג כמעט כל מידע דרך הנייד הפרטי וזה גורם להתעסקות רבה בטלפון המצטברת לשעות רבות מסה"כ השעות היומי.

התמכרות לטלפונים זה לא צחוק

  • ההתמכרות פוגעת בסדר היום
  • ההתמכרות פוגעת בשקט הנפשי ויכולת להתרכז
  • יוצרת ניתוק ובידוד חברתי ופוגעת באיכות החיים
  • תלות והתעסקות אין סופית במכשיר
  • חוסר ריכוז מסכן חיים בכלל ובנהיגה בפרט

 

ממחקרים עולה כי תופעת ההתמכרות למכשירים הסלולריים מדאיגה ביותר ונמצאת במגמת עלייה בקרב כלל האוכלוסייה. המחקרים מעידים על התמכרות המסכנת חיים בתחומים שונים ובנהיגה בפרט. הנתונים הקשים של מספר תאונות הדרכים בישראל מצביעים על כך שנהגים רבים לא מצליחים להשתחרר מהרצון החזק לעשות שימוש בנייד בזמן הנהיגה וכי ההתראות שעולות מסיחות את דעתם. ישנם נהגים המתכתבים בנייד תוך כדי נהיגה ומעמידים בסכנה את חייהם ואת חיי הנוסעים האחרים.

ההתמכרות מזוהה עם אי יכולת להיות ללא מכשיר הטלפון ואי יכולת להתעלם מהתרעות והודעות. משתמש הטלפון מגיע למצב בו הטלפון ’מנהל את חייו’ ולא המשתמש מנהל את הטלפון שלו. במצב של חוסר התמכרות, המשתמש יכול להשתמש בנייד בזמנים קצובים ויש ביכולתו לשחררו בעת הצורך. כמו כן, המשתמש אינו מרגיש צורך בלתי נשלט לגעת בכל כמה דקות במכשיר.

ההתמכרות לטלפונים הופכת לסכנת חיים אמיתית כשנהג הרכב עושה שימוש בנייד בעת הנהיגה. גם כאשר הנהג מחליט לנהוג בצורה אחראית ומודע לסכנות העצומות שיש לשימוש בטלפון תוך כדי נהיגה, עדיין במקרים מסוימים כאשר הנייד לידו, הוא יציץ בו, יגע בו או יכנס להודעה ואף יגיב אליה. ההשלכות מההתמכרות לטלפונים גבו חיים יקרים על הכבישים ואחוז גבוה מתאונות הדרכים משויך לתאונות הנגרמות עקב שימוש בטלפונים בנהיגה.

ההתמכרות לנייד נשארת מחוץ לרכב

 הפתרון היחיד שישנו הוא להפריד את הנהג מהנייד בזמן הנהיגה, אבל את זה כולם יודעים ועד עתה לא נמצא פתרון להפחית את התאונות ואובדן החיים. עד לא מזמן היו קיימות מערכות בטיחות לרכב ואפליקציות שונות המתיימרות לפתור את הבעיה אך כולן תלויות בשיקול הדעת של הנהג. לאחרונה הצטרפה לשוק מערכת חדשה אשר פותרות את הבעיה הקשה מבלי להשאיר מקום לנהג לקבל החלטה. מערכת בטיחות זו מגבילה את הנייד של נהג הרכב באופן כזה שלא יהיה ניתן לבצע פעולות מסיחות דעת עם הנייד בעת הנהיגה הפעילה. שאר הניידים ברכב פועלים כרגיל, אך הנייד של הנהג מוגבל.

מדובר בפיתוח ישראלי של חברת SaverOne, מערכת הבטיחות שלהם מצילה חיים הלכה למעשה וחוסכת כסף לארגונים המשתמשים בה. המערכת חוסמת אפליקציות מסיחות דעת בנהיגה ואף כוללת שירותי ענן המאפשרים ניהול מרכזי, איסוף נתונים ובקרה רחבה. זה הפתרון החכם והמשמעותי ביותר שיש היום בשוק לבעיית השימוש בטלפונים בעת הנהיגה. ארגונים רבים כבר הפנימו את עומק הבעיה שנוצרת בעקבות ההתמכרות לנייד בהקשר של נהיגה לא אחראית ואת הערך של מערכת הבטיחות החדשה והביקוש עולה וגדל.

מערכת בטיחות לרכב של SaverOne היא הפתרון המיטבי והאפקטיבי ביותר בטיפול בקושי החברתי של התמכרות לטלפונים. מערכת הבטיחות חדשנית ומגינה באופן מושלם על הנהג והנוסעים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים