חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

נזילות בחדר דודים – והדיירים סובלים מהם הפתרונות?

 

בבניינים משותפים רבים קיימים חדרי דודים אשר בהם ממוקמים הדודים של כל הדיירים לאורך שנים. עם הזמן נוצר בדודים בלאי ושחיקה ולכן יש לטפל בהם, כיוון ששאר הדיירים סובלים גם הם מהבעיה שנוצרה

 

בבניינים משותפים רבים קיימים חדרי דודים אשר בהם ממוקמים הדודים של כל הדיירים לאורך שנים. עם הזמן נוצר בדודים בלאי ושחיקה ולכן יש לטפל בהם, כיוון ששאר הדיירים סובלים גם הם מהבעיה שנוצרה.

נזילות בחדר הדודים 

בעת הקמת הבניין הוקצה חדר בכל קומה ובו הותקנו כל הדודים שמכילים מים שאפשר לחמם אותם בכל יום עבור מקלחות חמות. 

כאשר דוד אחד מתקלקל, זולגת ממנו כמות גדולה של מים וכל הרצפה של הקומה מתמלאת במים. על דייר זה להחליף את הדוד אם אין אפשרות לתקן אותו כדי לעצור את הנזילה הזו.

על מנת למנוע מקרים מסוג זה שיקרו בעתיד, כדאי לבצע כמה פעולות של תחזוקה שוטפת עם אינסטלטור מוסמך כדי להקדים תרופה למכה:

  • בנייה של משטח בטון בעל שיפוע מתחת לכל הדודים. במקרה של נזילה מאחד הדודים כל המים ינותבו ליציאה מהבניין וכך לא תהיה הצטברות של מים ברצפת חדר הדודים.
  • אופציה נוספת היא ביטול חדר הדודים והתקנת דוד משפחתי בגודל הנדרש בכל דירה. ברוב המקרים מתקינים את הדוד במיקום גבוה בתוך חדר השירות וכך גודלו אינו מפריע לדיירים בחיי היום יום.

 

סיבות לנזילת מים מדוד שמש 

קיימים כמה גורמים אשר יוצרים נזילה של מים מהדוד החשמלי:

  • בעיה בפלאנצ’ אשר ממוקם מתחת לדוד. הדבר נובע הצטברות של אבנית בחלק הפנימי של אביזר זה או עקב בעיה באיטום שלו. בשני המקרים פותחים את הפלאנצ’ ומנקים את כל האבנית ממנו, או לחלופין מתקינים פלאנצ’ חדש במקום החלק הקיים.
  • תקלה באחד הצינורות שמובילים מים מהדוד החוצה או פנימה. לעיתים מדובר בחור קטן ולכן הנזילה היא של כמות קטנה מאד של מים ולוקח זמן עד שמבחינים בתקלה ומטפלים בה. במקרים הללו מחליפים את הצינור הפלסטי וכך כל המים זורמים בנתיב שלהם ונעצרת הזליגה. 
  • אם טכנאי הדודים רואה שקיימת בעיה בדוד עצמו כמו חור או שחיקה משמעותית במצבו של הדוד, הוא ימליץ על הוצאת הדוד הנוכחי והתקנת דוד חדש. אורך החיים של הדוד הוא סביב עשר שנים ולכן אם זו התקופה שחלפה, כדאי להתקין דוד חדש, כדי ליהנות ממים חמים לאורך כל השנה.

 

במדינה חמה כמו ישראל יש יתרון בשימוש שוטף במים החמים שנאגרים בתוך הדוד לאור השימוש בקולטי השמש, אשר ממוקמים על הגגות. בדרך זו הדיירים משתמשים בחימום מים בעיקר חורף וכך הם יוצרים חיסכון אנרגטי משמעותי והקטנת ההוצאות הכספיות השוטפות. 

קרדיט – עדינה אקוקה 

קרדיט תמונה: בן אינסטלציה 

בתמונה נזקי רטיבות שהגיעו מחדר הדודים בבית בעיר קרית עקרון

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים