חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תוכנית ארגון אתר – מה זה אומר ומה החשיבות?

 

אתרי בנייה ועבודה נדרשים לעמוד בתנאים שונים ותקנות מפורטות, בהתאם למאפיינים הייחודיים לכל אתר ולהיקף העבודה והפעילות בו

 

אתרי בנייה ועבודה נדרשים לעמוד בתנאים שונים ותקנות מפורטות, בהתאם למאפיינים הייחודיים לכל אתר ולהיקף העבודה והפעילות בו. אחת הדרישות המעוגנות כיום בחוקי העבודה ובעולם הבטיחות בעבודה בארץ היא הכנתה והגשתה של תוכנית ארגון אתר, המהווה במקרים הרלבנטיים תנאי מקדים והכרחי לקבלת היתרי בנייה עבור האתר. מהי תוכנית ארגן בנייה, מתי היא נדרשת על פי חוק וכיצד מומלץ להכינה ולהתמודד עימה?

מהי תוכנית ארגון אתר ומה היא כוללת?

באופן כללי ניתן לומר כי תוכנית ארגון אתר היא תוכנית הנדרשת במקרה של אתרי בנייה יחסית גדולים בהם מספר העובדים גדול יחסית נעשה בהם שימוש באמצעי מיכון אשר עלולים להציב סכנות בטיחותיות שונות, במידה והאתר אינו מתנהל בצורה מקצועית דיו. את הפרטים והקריטריונים המחייבים הכנתה והגשתה של תוכנית ארגון אתר נפרט מיד, אך חשוב להבין מהי תוכנית זו ומה הרעיון העומד מאחוריה.

תכנית זו מהווה "תכנית ארגון בטיחותי של אתר הבנייה", כלשון החוק. כלומר, היא מפרטת את האופן בו מאורגן אתר הבנייה מבחינות שונות (אותן נפרט מיד) וכוללת נהלים רבים ומפורטים הנהוגים באתר – כל מה שנדרש על מנת להבין את סכנות הבטיחות הפוטנציאליות באתר ולהתמודד עימן בזמן אמת ובמידת הצורך. כך היא רלבנטית גם לגרמים חיצוניים במקרה הצורך, דוגמת כוחות כיבוי והצלה, וגם עבור אנשי מקצוע דוגמת ממונה בטיחות או יועץ בטיחות בעבודה, אשר מועסקים באתר.

תכנית ארגון אתר כוללת פירוט מלא של דרכי התנועה באתר והכניסה ויציאה ממנו, מיקומים של עגורנים וכלי מיכון כבד אחרים, מיקום אחסונם של חומרים וכימיקלים מסוכנים, מיקום כלל המבנים המשמשים את העובדים ומבני אחסון למיניהם, פירוט מלא של מערך החשמל באתר, מיקמם של ברזי כיבוי ציוד להתמודדות עם שריפות, נהלים שונים המונהגים באתר דגמת נהל איתור וסילוק מפגעי בטיחות, נוהלי בדיקות חומרים, תוכניות הדרכה לעובדים המועברות על ידי ממונה בטיחות או יעץ בטיחות בעבודה ועוד.

אילו אתרים מחויבים בתוכנית ארגון אתר על פי חוק?

חוקי העבודה בישראל מפרטים בדיוק אילו אתרי בנייה מחויבים בהכנתה והגשתה של תוכנית ארגון אתר. הקריטריונים קשורים לכמות מעסקים באתר (מעל לחמישים), גובה המבנים הנבנים באתר זה (מעל ל 25 מטרים), סוג המיכון הקיים באתר (שני עגורני צריח א יותר) וכמובן – כל אתר אחר אשר מפקח עבודה אזורי החליט כי צריך להכין להגיש תוכנית שכזו גם כן.

תוכנית ארגון אתר מכינים לרוב אנשי מקצוע מעולם הבטיחות בעבודה. זה יכול להיות ממונה בטיחות, במידה ומועסק באתר זה, אך גם יעץ בטיחות בעבודה או באופן כללי – חברה המתמחה בבטיחות בעבודה. זהי הדרך הטובה ביותר להבטיח כי התוכנית תהיה מקצועית ותעמוד בכל הדרישות המפורטות השונות, וכי העסק עצמו גם יפיק ממנה את התועלת שניתן להפיק מתוכנית שכזו, בכל הנוגע להגנה ושמירה על בריאותם ושלומם של העובדים באתר. 

למידע נוסף אודות תכנית ארגון אתר, היכנסו לאתר א.ב בטיחות המתמחה בתחום יעוץ, תכנון, פיקוח, ניתוח תהליכים ובהטמעת פרויקטים בתעשייה ובתחומי התכנון והבניה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים