חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

למה כל כך חשוב לעקוב אחרי שבועות הריון?

 

בדיקת ההריון הציגה תשובה חיובית - נכנסת להריון! מסע של 40 שבועות הריון מתחיל עכשיו. מה החשיבות של ניהול מעקב אחרי השבועות, ואיך אפשר לדעת מה צפוי לקרות בכל שבוע?

 

בדיקת ההריון הציגה תשובה חיובית - נכנסת להריון! מסע של 40 שבועות הריון מתחיל עכשיו. מה החשיבות של ניהול מעקב אחרי השבועות, ואיך אפשר לדעת מה צפוי לקרות בכל שבוע?

רכבת הרים 

תקופת ההריון מחולקת לפי שבועות הריון ולטרימסטרים, שמסייעים לנהל מעקב אחר השינויים בגוף והתפתחות העובר. במהלך ההיריון יהיו בחילות, שינויים בגוף בעקבות ההורמונים, בדיקות, ומעקב אחר התפתחות העובר. הדרך לנהל את המעקב בצורה הטובה ביותר היא לעקוב אחר השבועות, לדעת מה צפוי לקרות בכל שבוע, ממה כדאי להימנע ואילו תוספים כדאי לקחת, על מנת לעבור את ההיריון על הצד הטוב ביותר.

ממתי מתחילים לספור שבועות הריון?

על מנת לדעת מתי בדיוק נכנסת להיריון ומה תאריך ההתעברות, יש להשתמש במחשבון היריון. מחשבון היריון הוא כלי המסייע לקבוע את תאריך תחילת ההיריון באופן משוער, על ידי חישוב של תאריך המחזור האחרון, והימים הפוריים. אחרי שתזיני את התאריכים במחשבון, הוא יציג את התאריך המשוער ממנו ניתן להתחיל לספור את השבועות.

מה קורה בתחילת ההיריון?

תחילת ההיריון היא תקופת הטרימסטר הראשון. כדי להתחיל את ההיריון כמו שצריך, מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת ולהתייעץ עם דיאטנית. חשוב להקפיד על צריכה של כל אבות המזון, וניתן להוסיף תוספי תזונה כמו ברזל, ויטמין D, חומצה פולית ומולטי ויטמין לנשים בהריון – כדור אחד שכולל את כל הויטמינים הדרושים. בנוסף לתזונה, כדאי להוסיף לשגרה פעילות גופנית מותאמת, שמפחיתה את הסיכויים להפלה טבעית. מיותר לציין שיש להימנע מעישון, שתיית אלכוהול והקפדה על שינה טובה בלילה ושתיית מים לאורך היום. יש להתייעץ עם רופא מומחה על הבדיקות שכדאי לעשות, בניהם בדיקות סקר גנטיות שמאתרות מחלות גנטיות.

תחילת הטרימסטר השני

בתום שלושת החודשים הראשונים, מתחיל הטרימסטר השני. בנקודת ציון זו, הסיכון להפלה טבעית הולך ופוחת ובמהלכו קורים מספר שינויים בגוף. השינויים מתרחשים בקצב מסחרר הן בגוף שלך, והן בהתפתחות התינוק. 

ברגע שתצפי לשינויים האלה, תוכלי להיות מודעת למה שקורה בגוף ולהיות קשובה למה שהגוף צריך לפי מספר שבועות הריון. בשלב זה של ההיריון הבחילות נרגעות, הפטמות משנות צבע, ומופיע קו בתחתית הבטן כתוצאה מהשינויים ההורמונליים בגוף. בנוסף, החשק המיני עולה, והבטן גדלה לאט לאט.

גודלו של התינוק בטרימסטר השני הוא בטווח של 8-12 ס"מ, הוא מתחיל לנשום את מי השפיר, להפריש שתן, הכבד מייצר מיצים, ידיו מתארכות, ושיער מתחיל לצמוח על ראשו. בשלב זה התינוק מתחיל לנוע בבטן, ברוב המקרים התנועות אינן מורגשות.זה הזמן לקבוע תור לבדיקת שקיפות עורפית, לצד בדיקות נוספות שכדאי לערוך.

סוף ההיריון מתקרב

בטרימסטר השלישי אפשר להרגיש את הסוף. תופעה נפוצה בשלב זה היא התכווצות שרירים ברגליים במהלך הלילה או היום, בעקבות הלחץ שהרחם מפעיל על הורידים, והמשקל שמונח על הרגליים. איבריו ומוחו של התינוק מפותחים, הוא פעיל ומשקלו כ-900 גרם. לתינוק שגרת שינה מסוימת, ולעיתים אף תרגישי תנועות קלות בבטן בשל הגיהוקים של התינוק כאשר הוא שואף מי שפיר.

זה השלב להתחיל להתכונן נפשית ללידה, להכין תיק לידה וכמובן ליום שאחרי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים