חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיפים של מכירת דירה

 

מכירת דירה כרוכה בהתנהלות מורכבת שקשורה לממון רב ולקשרים עם קונים פוטנציאליים. יש כמה דברים שחשוב מאד לבצע לקראת מכירת דירה, כדי לבצע את המהלך באופן הנכון מתחילתו ועד סופו

 

מכירת דירה 

מכירת דירה כרוכה בהתנהלות מורכבת שקשורה לממון רב ולקשרים עם קונים פוטנציאליים. יש כמה דברים שחשוב מאד לבצע לקראת מכירת דירה, כדי לבצע את המהלך באופן הנכון מתחילתו ועד סופו. יש לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין שילווה את התהליך בפאן המקצועי וזאת כדי שלא תהיה כל טעות בנושאים הקשורים לחוזה, לתשלומים, להחלטות שמתקבלות בנושאים שונים כמו משכנתא שקיימת על הנכס, פעולות בלשכת רישום המקרקעין ועוד.

לפני התחלת התהליך יש לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין שיעריך את ערכו האמיתי של הנכס על פי מחירי השוק העכשוויים. כאשר אדם מעוניין לבצע מכירת דירה הוא לא יודע מהו המחיר שעליו לבקש. הוא לא יודע באופן מדויק כמה קיבלו השכנים עבור דירה זהה שהם מכרו לפני שנה וקיימת סבירות גבוהה שהמחירים השתנו בשנה שעברה וברוב המקרים השינוי הוא כלפי מעלה. מעבר לכך המצב הפיזי של הבית הוא בעל חשיבות מכרעת בערכו של הנכס. נתון זה יכול להוריד ולהעלות סכומים נכבדים בתחשיב ולכן הדרך הנכונה כדי לקבל את המחיר המקסימלי והריאלי עבור מכירת דירה היא להיעזר בסיוע מקצועי של שמאי מקרקעין, שיקבע את מחיר הנכס ובעלי הנכס ימכרו אותו במחיר זה.

דוח שווי נכס עבור מכירת דירה 

דוח שמאות הוא דוח מאד מפורט שמסביר את הנתונים שהביא השמאי בחשבון, כדי לקבוע את מחיר המכירה הנכון של הנכס. קיימים כמה פרמטרים בסיסיים ולכל אחד מהם יש משקל בתחשיב הכללי.

בשלב הראשון לצורך תחשיב מכירת דירה, השמאי קובע את ערכה של סביבת המגורים שבה ממוקם הנכס. אם מדובר בשכונה שגרים בה תושבים במצב סוציואקונומי גבוה, מהם השירותים שמקבלים תושבי השכונה בתוכה, כמו מרכז מסחרי, בתי ספר, גני ילדים איכותיים וכו’. היכן ממוקמת השכונה בעיר, אם מדובר באזור גיאוגרפי מבוקש, או שכונה בשולי העיר.

בדיקה של מבנה המגורים 

בשלב הבא השמאי בוחן את הרחוב בו ממוקם המבנה, אם מדובר ברחוב סואן, נורמטיבי או רחוב קטן ללא מוצא. בן כמה שנים הוא מבנה המגורים ומהו מצבו הפיזי, אם מדובר בבניין וותיק, נדרשת בדיקה אם אמורים לבצע בו פרויקט של תמ"א 38 או פינוי ובינוי הכולל הריסה. אם יש לדיירים חניות הרשומות בטאבו, או שאין חניון מתחת למבנה זה.

בדיקת דירת המגורים 

הדוח מפרט את מצבה הפיזי של דירת המגורים, כמה חדרים, מצב התחזוקה הכללי, הנראות של חדרי האמבטיה, מצבו של המטבח, המרפסת וכל שטח אחר ששייך לבית. אם מדובר בדירה מודרנית שהושקע ממון רב בעיצוב העכשווי שלה ולכן המראה שלה הוא ייחודי ואינו דומה כלל לדירות זהות שקיימות בבניין מגורים זה או שהיא אינה מושקעת.

בשקלול מלוא המידע, שמאי המקרקעין קובע את המחיר שיש לבקש עבור מכירת דירה ובמקרים רבים זהו סכום הרבה יותר גבוה מהסכום שחשבו לבקש בעלי הנכס בתחילת הדרך וכך הדוח הוא נחוץ ביותר.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים