חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הסכם ממון - לא רק לעשירים 

 

הסטטיסטיקה של היום אינה מעודדת כלל בכל הקשור לחתונות או גירושין. נכון להיום, במדינת ישראל, כל זוג שלישי נפרד ומתגרש. זהו בהחלט לא נתון מעודד בקרב הרומנטיקנים שבינינו ובהחלט לא לאלו שבדרך לחופה

 

הסטטיסטיקה של היום אינה מעודדת כלל בכל הקשור לחתונות או גירושין. נכון להיום, במדינת ישראל, כל זוג שלישי נפרד ומתגרש. זהו בהחלט לא נתון מעודד בקרב הרומנטיקנים שבינינו ובהחלט לא לאלו שבדרך לחופה. מרבית חילוקי הדעות בקרב הזוגות המתגרשים מתחיל בעיקר בנושאים כלכליים של בני הזוג כשכאן אפשר להוסיף גם משמורת על הילדים ומזונות (במידה וישנם). הסכם ממון מהווה את אחד הכלים החשובים ביותר עבור הזוגות שמתכננים להתחתן כדי שאם חלילה יצטרכו לעמוד שוב במדרגות הרבנות לפירוק הקשר הם יוכלו לעשות זאת ביתר קלות. 

תהליך הגירושין הוא תהליך מורכב, הוא תהליך אמוציונאלי ורגיש עבור שני הצדדים. הרי כל זוג שמתחתן לא מדמיין את יום הגירושין שלו, הוא מנסה להתמקד רק בזוגיות טובה ותומכת אך המציאות מביאה איתה חדשות אחרות. לכן כשזוג חותם על הסכם שכזה טרם החתונה הם יכולים למזער את הנזקים הכלכליים מראש אם יצרכו לעמוד במצב שכזה. 

אם כך למה כל כך הרבה זוגות נמנעים מלעשות אותו ?

הסיבה העיקרית שבגללה רבים נמנעים לדבר על הנושא עם בן או בת הזוג היא הפחד להעלות נושא רגיש שעלול להביא למריבות בין השניים. למעשה, חתימה על הסכם מראש מאפשר לשני הצדדים להגיע להסכמה הדדית הוגנת ביניהם. דווקא הפחד מלגעת בנושא הוא הבעיה ולא ההתעסקות בהסכם עצמו. 

בנוסף, אחת הטענות השגויות ביותר הוא שהסכם ממון שייך לעולמם של העשירים. היום כל זוג שמתגרש בעיקר מתווכח ורב על הנכסים או הכספים בין השניים. כאשר זוג עומד בפני גירושין הנושא העיקרי שמעסיק את שני הצדדים הוא הביטחון הכלכלי לאחר הפרידה. במיוחד עבור אלו שאינם נמנים כעשירים ובעלי הון גדול הלחץ הנפשי גורם לריבים נוספים ולהתנהלות ממושכת בבתי המשפט. מה גם חשוב לזכור כי התדיינות ממושכת גוררת יותר הוצאות לעורכי הדין שמנהלים את תיק הגירושין. לכן הסכמי ממון הם בהחלט לא רק לעשירים.

מה לא לעשות בהסכם ממון? 

ישנם זוגות שמנסים לערוך את הסכם הממון בינם לבין עצמם, זאת שגיאה שרצוי להימנע ממנה מראש. להסכם ממון ישנה חשיבות מאוד גדולה וכדי שההסכם יהיה הוגן כלפי שני הצדדים חשוב שעורך דין מנוסה לענייני משפחה ילווה את הזוג בתהליך. המסמך נוגע באחד הנושאים הרגישים ביותר כשבן או בת הזוג נמצאים ממול. זה אינו עוד הסכם שאתם מחתימים שותף עסקי מדובר כאן בנושא רגיש שבעתיים כשנכנסת המערכת הזוגית לכל הסיפור ולכן עורך דין שהוא גם מגשר יכול ללוות אתכם בהסכמה הדדית ובנועם להסכם ממון ענייני והוגן לשני הצדדים. 

הסכם ממון הוא למעשה חוזה שמעניק ביטחון לשני הצדדים ולאו דווקא גורם למריבות. לכן אין כל סיבה להימנע מלעשותו ויפה שעה אחת קודם. לשקט הנפשי שלכם ולביטחון שני הצדדים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים