חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מי מוגדר כמתמודד נפש?

 

מתמודד נפש,  כפי שניתן להסיק מעצם ההגדרה, הוא אדם אשר מתמודד עם אחת מאותן הפרעות אשר מוגדרות בקטגוריית ”הפרעות נפש”.  על פי ארגון הבריאות העולמי, הפרעות נפש הם למעשה שילוב של התנהגויות, מחשבות ורגשות, אשר מהוות כסטייה מהנורמה

 

מתמודד נפש,  כפי שניתן להסיק מעצם ההגדרה, הוא אדם אשר מתמודד עם אחת מאותן הפרעות אשר מוגדרות בקטגוריית "הפרעות נפש".  על פי ארגון הבריאות העולמי, הפרעות נפש הם למעשה שילוב של התנהגויות, מחשבות ורגשות, אשר מהוות כסטייה מהנורמה – וכמובן, שיש השגות לגבי ההגדרה כזאת, מכיוון שיש שלא מעט סיבות בגינן הנורמה מוגדרת ככזאת  (ולא תמיד קיימת הסכמה, לא על הסיבות ולא על ההגדרה). כל מי שמתעמק בעולם בריאות הנפש, עתיד לגלות שיש לא מעט סוגים של הפרעות נפש, אותן נהוג לחלק ל-2 קבוצות – הקבוצה הראשונה, הן אותן הפרעות נפש אשר מתפרצות או מופיעות בשלב מסוים של החיים כמו: חרדות, סכיזופרניה, דיכאון, הפרעות אכילה ועוד.. ועל הקבוצה השנייה ניתן למנות את כל אותן הפרעות אישיות – הפרעות אשר מתפתחות בשלבים מוקדמים בחייו של האדם, ועלולות לגרום לו להתנהג בצורה שונה ממה שמצופה ממנו על ידי התרבות ו/או החברה. 

איך ניתן לדעת אם אדם מסוים משתייך להגדרה של מתמודד נפש?

תחום בריאות הנפש הוא תחום מורכב וחשוב להבין, שלכל הפרעת נפש, יש את הסימפטומים שלה – כאשר, אם אותו אדם מתמודד עם אותם הסימפטומים, אשר כמובן, שצריך לבדוק אם אכן מדובר בהפרעת נפש וכמובן, לדאוג שהוא יקבל את הטיפול המתאים, במטרה לסייע לו להתמודד עם המצוקה, אשר בדרך כלל, תלווה לאותה ההפרעה – הפרעות נפש, מכל הסוגים, טומנות בחובם קושי נפשי עז וקושי להסתגל ולנהל חיים תקינים. כמובן, שאף אדם או בן משפחה אשר לא מוסמך לכך, יכול לקבל החלטה אם אדם מסוים הוא מתמודד נפש או לא. אם יש חשד שזה המצב, קיימת האפשרות לפנות לקבלת הערכה וטיפול במרפאה של בריאות נפש, אצל איש מקצוע שהינו מומחה בתחום – פסיכיאטר מוסמך לדוגמא. 

חשיבות קבלת הטיפול הנכון עבור המטרה

כאמור, ניתן לסכם ולומר כי מתמודד נפש הוא אדם אשר סובל מאחת מאותן הפרעות נפש. יחד עם זאת, גם מי שחווה סימפטומים אשר גורמים לו להרגיש עצב, בדידות או קושי להתמודד עם הדרישות אותן החיים מציבים, יכול לגלות שגם הוא נכנס להגדרה  - גם אם לא נראה לו שמדובר בסימפטומים של הפרעה ספציפית. ההמלצה היא כמובן, ללכת לאבחון בשלב הראשון, אצל איש מקצוע המתמחה בתחום של בריאות נפש. בשלב הבא, בהתאם לאבחנה, אותו איש מקצוע יוכל לספק לו המלצות לקבלת הטיפול הנכון והמתאים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים