חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך להכין פיצה כמו באיטליה? כל הטיפים בפנים

 

ראשית, לפני שאתה חושב על התעופה של הפיצה, אתה צריך לגלגל את בצק הפיצה. המחווה הטיפוסית שיוצר הפיצה עושה על ידי טריקת הבצק על משטח העבודה נקראת סטירה.  מחווה זו, יחד עם ההשקה, מאפשרת לבצק לקבל את כמות האוויר הנכונה באופן שווה

 

איך ללמוד איך לזרוק פיצה באוויר?

ראשית, לפני שאתה חושב על התעופה של הפיצה, אתה צריך לגלגל את בצק הפיצה. המחווה הטיפוסית שיוצר הפיצה עושה על ידי טריקת הבצק על משטח העבודה נקראת סטירה.  מחווה זו, יחד עם ההשקה, מאפשרת לבצק לקבל את כמות האוויר הנכונה באופן שווה.

רוצה לטעום פיצה כמו באיטליה? הנה כמה פיצריות בפתח תקווה.

כדי למנוע קריעת הבצק יש צורך בצק שפיתח כראוי את הרשת הדביקה, לכן יש צורך להשתמש בסוגים שונים של קמח, קמח חזק,כגון מניטובה או קמח 0. לאחר שהשגת בצק מתוח וקומפקטי אתה צריך להתחיל מפרקי האצבעות: אתה צריך גמישות טובה של היד כדי לבצע את הפעולה הזאת.

עם הגב של יד אחת אתה מספק את הדחיפה כלפי מעלה, בעוד עם היד השנייה אתה לסובב את הבצק. העיקרון זהה לחלק העליון המסתובב: יש צורך לספק את בצק הפיצה במהירות הסיבוב, הנקראת רוליו ז’רגון, שמירה על סיכה (היד) שאינה קורעת את הבצק. זו הסיבה שהחלק האחורי של היד אידיאלי; אם היית משתמש בקצות האצבעות שלך היית מסתכן בשבירת הבצק.

מה הטעם בפיצה מסתובבת?

הכוח הצנטריפוגלי המתקבל מסיבוב הבצק משמש להפצתו טוב יותר. למרות שיצרני פיצה רבים מדברים על חמצון של הבצק, פעולת השקת הפיצה משמשת גם כדי למשוך לקוחות נוספים.

תיירים רבים, במיוחד בנאפולי, ביתה של פיצה מרגריטה עם עגבניות ומוצרלה, נמשכים על ידי האמנות המיומן של השקת פיצה. בדמיונם של תיירים זה לראות איך מכינים פיצה באיטליה, אפילו חוויה משפחתית. זה לא תמיד המקרה; זה לא קל ללמוד נכון את האמנות של השקת פיצה ויצרני פיצה רבים, אפילו המנוסים ביותר, לא יוכלו לבצע את ההישג האקרובטי יוצא הדופן הזה לפני שהם מכניסים את הבצק לתנור.

מהי פיצה אקרובטית?

מאז 1980 נולדה תנועת הפיצה האקרובטית,המכונה גם פיצה בסגנון חופשי, מהרעיון הגאוני של כמה יצרני פיצה.  מעיר פוליה, לעומת זאת, מגיע פעלול שובר שיאים מסוים: 278 פיצות באוויר הסתובבו בו זמנית. בשנת 2014, למעשה, אתגר הפיצה האקרובטית מתרחש בנאפולי, שבו מריו קפורסו,יצרנית הפיצה מטראנו, הקים את ספר השיאים של גינס וניצח את השיא שנקבע בלוס אנג’לס של 265 פיצות שהסתחררו באוויר.

תחרויות פיצה אקרובטיות הן קשות והביצועים הם הישג גדול עבור יצרני פיצה. כדי לאמן ולהימנע מהטלת הבצק על הקרקע, יצרני פיצה משתמשים לעתים קרובות בפיצות גומי,שנעשו עם תערובת של סיליקונים הניתנים לכביסה עם סבון ומים, שימושיים מאוד כדי לשפר את ההצלחה של האקרובטיקה.

כדי להופיע באתגרי פיצה יצרני הפיצה משתמשים בבצק מיוחד ללא תוספות - עשוי קמח, מים ומלח. זהו בצק שתפח במשך זמן רב ועמיד היטב, מתאים להטוטנים נופיים; יצרנית פיצה אקרובטית טובה, לעומת זאת, חייבת להיות מסוגלת לבצע אקרובטיקה מעולה גם עם בצק רגיל, בתנאים קשים, אולי מול תור של לקוחות הממתינים במסעדה שלהם.

מסיבה זו יש גם את מה שנקרא אקרובטיקה מונה, או השקות פשוטות שיכולות להתבצע גם על ידי יצרני פיצה לא מנוסים עם קצת פעילות גופנית אבל בלי יותר מדי הקרבות.  

בעיקרון, תנועותיו של פריסטיילר הן שש: פנימי, חיצוני, מעבר, מתחת לרגל, מאחורי הגב ומסתובב. ואז נעבור לרמות מתקדמות יותר שרק האלופים הגדולים ביותר יכולים לשכפל.

מה לעשות כאשר הבצק מתקפל או קטן?

אם אתה מגלגל את הבצק על משטח עבודה אתה מבחין שהוא נסוג, שלוש בעיות עלולות להתעורר:

  • בחירה שגויה של קמח
  • זמני גלגול הבצק קצרים מדי
  • התפחה שגויה

במקרה הראשון הבצק יכול לסגת אם אתה עושה פיצה מלאה או עם קמח חלש, כגון בצק עבור עוגות. באותו אופן אתה לא יכול לחשוב על שימוש בבצקים שאתה משתמש לאפייה, כגון זה עבור כריכים נפוליטניים  ופוקצ’ה ממולאים.  הקמח הטוב ביותר לשימוש, במקרה זה, הוא מניטובה, או בכל מקרה קמח חזק, או עם w בין 280 ל 350.

שיטת הלישה חשובה מאוד. כדי להשיג בצק אלסטי שפיתח כראוי רשת גלוטינית חזקה יש צורך להאריך את זמני הלישה. אנו ממליצים לך להמשיך עם מכונת לישה אם יש לך את זה, אחרת, אם אתה רוצה להמשיך ביד, יהיה צורך להכפיל את זמן העיבוד לעומת בצק פיצה טיפוסי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים