חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אחריות עירייה לתאונות בתחומה

 

בחוק נקבע חובות  העיריות לתחזק ולמנוע מפגעים בתחומן. במקרים בהם אדם נפגע עקב מפגע אשר היה בתחום העירייה ובשטח שמצוי בחזקת העירייה ניתן להגיש נגדה תביעה

 

בחוק נקבע חובות  העיריות לתחזק ולמנוע מפגעים בתחומן. במקרים בהם אדם נפגע עקב מפגע אשר היה בתחום העירייה ובשטח שמצוי בחזקת העירייה ניתן להגיש נגדה תביעה. 

דוגמאות לתאונות באחריות העירייה

  1. בורות במדרכה.
  2. הפרשי גבהים בלתי סבירים בין רצפות.
  3. מתקנים מסוכנים או בלתי תקינים.
  4. מפגעים בכביש.
  5. חוסר תאורה. 

תביעה נגד העירייה

בטרם תרוצו להגיש תביעה נגד העירייה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לנזיקין. למשל עו"ד יואב רונקין מתמחה בתחום זה. עורך הדין ייעץ לכם באשר לסיכוי התביעה ואיזה פיצוי תוכלו לקבל.

אם העירייה לא טיפלה במפגע ברור בתחומיה, היא תהיה אחראית לנזק שנגרם לכם. אך ישנם מצבים שהאחריות היא לא ברורה. בתי משפט קבעו לא פעם שהעירייה אינה יכולה לדאוג לכך שהמדרכות יהיו ישרות כפלס. עורך דין מומחה יידע באלו מקרים יש סיכוי ממשי לזכות בתביעה. מאחר ושטח העיריות גדול תביעות נזיקין שמוגשות כנגדן נבחנות בזהירות. 

כך בית המשפט פסק בעניין ת"ק 4816/05 ברג נ’ עיריית ירושלים פיצויים לטובת התובע. באותו מקרה נהג התובע ברכב אשר החליק בשל כתם שמן. העירייה התרשלה בכך שלא טיפלה בכתם השמן. בית המשפט פסק שאם העירייה נקטה באמצעים סבירים כדי לסלק את המפגע, היא לא תהיה אחראית לנזק שנגרם.

תביעות הצפה

בשנים האחרונות מתרבות תביעות נזקי רכוש שמוגשות נגד העיריות עקב נזקים שנגרמים ע"י הצפות. על-פי החוק העירייה חייבת לדאוג לניקוז תקין של מי גשם ברחובות העיר. אם היא לא עושה כן וכתוצאה מכך ביתם או עסקי התושבים מוצפים בתי המשפט יחייבו את העירייה בנזקים שנגרמו. העירייה תמיד תטען שההצפה נגרמה עקב פגעי מזג אויר בלתי צפויים וחריגים אך לרוב טענות אלו נדחות ע"י בתי המשפט ובצדק.

מה כדאי לעשות לאחר קרות הנזק?

  1. צלמו את המפגע.
  2. רשמו פרטים של העדים לתאונה – חשוב מאוד!
  3. פנו לעורך דין מומחה.
  4. הודיעו לעירייה על המפגע אך לפני כן בקשו ממומחה מטעמכם לצלם ולבדוק את המפגע.
  5. קבלו טיפול רפואי ואספו חומר רפואי מסודר.

איך יודעים אם כדאי להתפשר עם העירייה ?

גובה הפיצוי הן אם מדובר בנזקי גוף או נזקי רכוש תלוי בהרבה גורמים. בין היתר הפיצוי נקבע על-בסיס אחרית העירייה, אשם תורם שלכם לתאונה אם יש, חומרת הפגיעה והנזק ועוד. אם אתם סומכים על עורך הדין שלכם כדאי לסמוך לעצתו. אם אתם לא בטוחים אתם יכולים להתייעץ עם עורך דין מומחה נוסף.      

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים