חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אלימות במשפחה - דעו את הזכויות שלכם

 

בעיית האלימות במשפחה נפוצה. זה לא מוגבל רק לאלימות בבית, אלא גם במקום העבודה. אלימות במשפחה לובשת צורות רבות, לא מעט ביניהן התעללות רגשית והתעללות כלכלית. כתוצאה מכך, נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לחוות זאת בבתיהן, בעבודה או בבית הספר וכו’

 

בעיית האלימות במשפחה נפוצה. זה לא מוגבל רק לאלימות בבית, אלא גם במקום העבודה. אלימות במשפחה לובשת צורות רבות, לא מעט ביניהן התעללות רגשית והתעללות כלכלית. כתוצאה מכך, נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לחוות זאת בבתיהן, בעבודה או בבית הספר וכו’.

אלימות היא לא רק פגיעה פיזית

אלימות במשפחה היא דפוס התנהגות הכולל פגיעה פיזית, מינית ונפשית של אדם אחד כלפי אחר במערכת יחסים רומנטית. אלימות במשפחה יכולה להיות תקיפה פיזית, מינית, מעקב והתעללות רגשית.

לעתים קרובות מדי מטאטאים אלימות במשפחה מתחת לשטיח ומתבטלים כעניין פרטי. אנשים מסוימים עשויים אפילו לטעון שזה לא עניין גדול, כי "כולם עושים את זה." למרות שזה לא ייצוג מדויק של הנושא, יש עדיין מכשולים רבים שעומדים בפני הניצולים ביציאה ממערכת יחסים פוגענית.

אחת הבעיות הללו היא שהם לא יודעים איך לסיים את מערכת היחסים שלהם עם המתעלל. הם לא יודעים מה לעשות הלאה או לאן לפנות לעזרה לאחר בריחה פיזית ונפשית מבן הזוג. קשה להם גם לשכנע אחרים שלא מאמינים להם או מפקפקים בסיפור שלהם - פעמים רבות בגלל שהם מרגישים בושה או מבוכה לגבי מה שקרה להם. ארגונים מסוימים פועלים לשנות את הנרטיב הזה על ידי יצירת מרחבים שבהם השורדים יכולים להתייחס למה שקרה להם ולהבין שהם לא האשמים במציאות שנכפתה עליהם.

במקרים כאלו פנייה אל עורך דין אלימות במשפחה שיהיה המייצג גם של התובע הוא חלק קריטי בטיפול בתהליך. קיימת נטייה לחשוב שעורך דין מייצג בדרך כלל חשודים. אבל לא כך הדבר. עורך דין יכול לייצג לא רק את אלו החשודים בביצוע אלימות אלא הוא מייצג גם את הקורבנות. הסיבה לכך שעורכי דין מייצגים גם קורבנות היא בגלל ההתמודדות הנפשית המורכבת, כאשר קורבן נאלץ לשחזר את מה שקרה לו הוא מרגיש שהוא חווה שוב את אותה מציאות, מה שהופך עבורו את התהליך להיות יותר קשה ומורכב. לכן, קורבנות רבים פונים גם לקבל ייצוג של עורכי דין שיעמדו לצידם.

אלימות במשפחה היא סוגיה מורכבת המתרחשת בתוך מערכות יחסים, שלעתים קרובות כוללת אלימות רגשית ופיזית, כפייה ושליטה.

אלימות במשפחה היא נושא שנדון בהרחבה. זה נושא שיכול לקרות לכל אחד, לא משנה כמה טוב הוא. התעללות מגיעה בצורות רבות, וחשוב להבין את ההיבטים השונים של אלימות במשפחה. לא תמיד אלימות במשפחה היא רק פיזית, ישנם מקרים רבים בהם ישנה התעללות בהמון היבטים לרבות כלכלית, מינית, נפשית ועוד.

הגברת המודעות לאלימות וחשיבות הדיווח

חשיבות הדיווח על מקרים של אלימות במשפחה היא אחד הגורמים המרכזיים שיכולים לעזור ולמגר את התופעה. בין אם אדם חושד או מזהה סוג של סימן שיכול להעיד כי קיימת אלימות במשפחה הוא נדרש לדווח על המקרה במיידי. בזכות הדיווח המיידי ניתן יהיה לצמצם את הטרגדיות האלו של אלימות במשפחה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים