חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תאונת עבודה בדרך לעבודה: האם ניתן לקבל פיצויים על תאונות שנעשו בדרך למקום העבודה?

 

תאונות דרכים תמיד מגיעות בזמן לא צפוי ולא מתאים. במקרה הטוב הן יכולות להרוס את היום, ובמקרה הגרוע הן עלולות לגרום לפציעות חמורות ומשנות חיים, ואפילו מוות

 

תאונות דרכים תמיד מגיעות בזמן לא צפוי ולא מתאים. במקרה הטוב הן יכולות להרוס את היום, ובמקרה הגרוע הן עלולות לגרום לפציעות חמורות ומשנות חיים, ואפילו מוות. 

רבים מאיתנו מוצאים את עצמם על הכביש בדרך אל העבודה או ממנה הביתה או בזמן העבודה, יחד עם עוד המון עובדות ועובדים שחולקים איתנו את הכביש. 

מה שרבים מאיתנו לא יודעים הוא, שתאונות דרכים שמתרחשות בזמנים האלה יכולות להיות מוכרות גם כתאונת עבודה. 

יחד עם זאת, לא כל תאונת דרכים כזאת, שבמבט ראשון נראה שהיא קשורה לעבודה, תוכר כתאונת עבודה. 

עו"ד ליאת גורדון, שותפה במשרד עורכי דין גורדון - ליסטונד, מציינת כי החוק מגדיר תאונת עבודה אצל עובד שכיר כ"תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו". 

במקרה של עובד עצמאי, החוק קובע כי על התאונה להתרחש "תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו". 

בנוסף, עו"ד גורדון מציינת, כי לחוק ישנם סעיפים נוספים שעשויים להשפיע על ההגדרה של תאונת עבודה בדרך לעבודה. לכן, בכל מקרה של תאונת דרכים שנעשתה בדרך למקום העבודה או מתוקף העבודה עצמה, עו"ד גורדון ממליצה לפנות לעורך דין שעוסק בתאונות דרכים ובתאונות עבודה. 

את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה?

כאמור, תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה, יכולה להיחשב כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. לכן, במקרה כזה יש להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי עוד בטרם הגשת התביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה. 

עו"ד גורדון מדגישה, כי במקרה של תאונה כזאת, יש לפנות למשטרה על מנת להוציא אישור על תאונת דרכים. 

בנוסף לכך, במקרה של תאונה קשה שגורמת לפגיעה משמעותית, ניתן לבחון אפשרות להגיש תביעה במסגרת פוליסת "אובדן כושר עבודה" או "ביטוח תאונות אישיות", ככל שקיימת פוליסה כזו לנפגע.

ומה בנוגע לעובדים עצמאים?

כפי שכבר ציינו מקודם, גם תאונות דרכים בהן היו מעורבים עובדים עצמאיים יכולות להיחשב כתאונות עבודה. 

יחד עם זאת, במסגרת התביעות האלה, העובדים יידרשו להוכיח כי התאונה עונה להגדרה של תאונת עבודה לפי החוק. זאת, מהסיבה הפשוטה, שלרב שעות העבודה וסדר היום של עובדים עצמאיים אינם מוגדרים וקבועים כמו אלה של שכירים. 

לכן, עו"ד גורדון ממליצה לעצמאים שנפגעו בתאונה לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שעוסק בתחום עוד לפני הגשת התביעות, על מנת להגדיל את הסיכויים לקבל את הפיצויים המירביים שמגיעים על פי החוק. 

כמו כן, עו"ד ליאת גורדון מסבירה, שכדי לוודא שאתם עושים את הצעדים הנכונים על מנת לקבל את הפיצויים המקסימליים שמגיעים לכם, מומלץ לפנות לעורך דין שעוסק בתחום הנזיקין, ומדגישה כי בניגוד לחברות השונות שמבטיחות מימוש זכויות, רק לעורכי דין אלה יש את הזכות לייצג אתכם בועדות רפואיות במוסד לביטוח לאומי ובבית המשפט ולהילחם על זכויותיכם מול הגורמים השונים. 

משרד עורכי דין גורדון - ליסטונד עוסק אך ורק בדיני נזיקין ובניהול תביעות של תאונות דרכים ותאונות עבודה.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים