חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

קיר ירוק

 

סביבה שופעת ירק משפרת את תפקוד המוח, מרוממת את מצב הרוח ומפחיתה מתחים. בשל סיבות אלו היא מומלצת לכולם, ילדים ומבוגרים כאחד. קיר כזה הוא אמצעי פשוט, מועיל ואסתטי להכניס ירק למקום העבודה, למוסד הלימוד או לבית הפרטי. במאמר שלפניכם נסביר מהו אותו קיר, אילו סוגים קיימים ומהם היתרונות של כל אחד.  

 

 

מהו קיר ירוק?

זהו משטח המכוסה צמחייה חיה או מלאכותית ומוצמד על פי רוב לקיר. קיר ירוק טבעי מורכב ממצע גידול עשוי אדמה או אבנים קטנות, ומצמחייה טבעית שגדלה עליו. מותקנת בו מערכת השקיה מובנית כדי לכלכל את הצמחים. לעומת זאת, קיר ירוק מלאכותי מורכב מלוחות קטנים של צמחייה עשויה חומר סינתטי המוצמדים זה לצד זה. תוכלו לראות את שני הסוגים, טבעי ומלאכותי, בחללים מגוונים כגון חדרי אורחים, חדרי המתנה של קליניקות ואולמות כניסה של מלונות. בנוסף, הם מעטרים חזיתות של בניינים רבי קומות ובתים חד קומתיים.

 

קיר ירוק ללובי של בניין

רבים מכם ודאי נכנסו ללובי אפרורי שקירותיו חשופים וזוכרים את התחושה העגומה שהשרה עליהם. חדר הכניסה משמש דיירים ואורחים לאורך כל שעות היום. לעיתים יש בבניין משרדים וקליניקות והוא משרת גם עובדים ומטופלים. מסיבה זו חשוב שחדר זה יהיה אסתטי וישדר חמימות. קיר זה הוא דרך מצוינת להשיג זאת. הוא מרכך את הקווים הישרים של הקירות, המשקופים והחלונות ומוסיף קווים עגולים של גבעולים ועלים. צבעוניותו מכניסה גיוון, אור ורעננות. קיר כזה מעניק תחושה נעימה ונינוחה.

 

קיר ירוק למרפסת

מרפסת היא המקום שבו אנחנו יושבים לשתות כוס קפה או לקרוא עיתון ונהנים מהאוויר והאור. קיר ירוק מיטיב מאוד עם ישיבה כזו של פנאי. צמחים ידועים בהשפעתם המרגיעה על בני האדם ומומלץ להכניסם לבית – כל אחד במינונים הרצויים לו. הקיר יאפשר לכם לרענן את ביתכם בצמחייה ירוקה או מגוונת מבלי לוותר על שטח מהמרפסת לטובת עציצים. תוכלו להמשיך לשבת בה בנוחות ורווחה. אם אתם מעוניינים בפרטיות ניתן להתקינו מולכם, בחזית המרפסת. לחובבי הגינון, הוא ישמש תחליף מעולה לגינת ירק או תבלינים, שכן צמחים אלה משגשגים גם בצורת גידול זו.

 

קיר ירוק מלאכותי מול טבעי

שני הסוגים מוסיפים יופי וחיוניות לחלל שבו הם מוצבים. עם זאת, לכל אחד יתרונות משלו. קיר טבעי, המותקן על חזית בניין או על קיר חיצוני, מסייע להורדת הטמפרטורה בחדרים בעונת הקיץ. בחורף הוא מונע בריחת חום החוצה. בנוסף, הוא מבודד מפני רעשים. בזכות הצמחייה הטבעית ייהנו אוהבי בעלי חיים מביקורים קבועים של פרפרים וציפורים.

לקיר ירוק מלאכותי יתרונות אחרים. התקנתו פשוטה וקל לתחזק אותו: אין צורך להשקות, לדשן או לגזום. מסיבה זו גם אינו מהווה עול כלכלי. צמחייה מלאכותית אינה תלויה בתנאים חיצוניים כמו מזג אוויר, צל או חשיפה לשמש, והדבר מאפשר לשנע את הקיר מדירה לדירה ללא קושי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים