חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה הסיכוי לזכות בלוטו? 

 

תמיד מרתק לשמוע על אנשים שהצליחו להשיג הישגים למרות הכל או כנגד כל הסיכויים. יש משהו מאוד מיוחד בסיפורים על הצלחות מעבר לכל דמיון. חולמים על סיכוי לזכות בלוטו? על מנת לגרוף את הפרס, תצטרכו לנחש כמה וכמה מספרים בצורה נכונה. בואו לגלות האם הסיכויים עומדים לצדכם

 

תמיד מרתק לשמוע על אנשים שהצליחו להשיג הישגים למרות הכל או כנגד כל הסיכויים. יש משהו מאוד מיוחד בסיפורים על הצלחות מעבר לכל דמיון. חולמים על סיכוי לזכות בלוטו? על מנת לגרוף את הפרס, תצטרכו לנחש כמה וכמה מספרים בצורה נכונה. בואו לגלות האם הסיכויים עומדים לצדכם. 

לבחור מספר ועוד מספר ועוד מספר

בלוטו הישראלי צריכים המנחשים לבחור שישה מספרים. זו לא פעולה מסובכת, אך כדי להבין את הסיכוי לזכות בלוטו צריך להביא בחשבון לא רק כמה מספרים בוחרים, אלא גם מתוך כמה צריך לבחור אותם. כיום, שלא כמו בעבר, הבחירה נעשית מתוך 37 אפשרויות. אך בנוסף לכך, כדי לזכות בפרס הגדול יש להצליח לנחש עוד מספר – המספר הנוסף. פה, על המשתתף או המשתתפת לבחור מספר אחד מתוך שבעה מספרים. כלומר, מי שמצליח לנחש נכונה את שבעת המספרים שיעלו בגורל במסגרת אחת מאותן הגרלות הלוטו שמתקיימות פעמיים בשבוע (לרבות המספר החזק), יגרוף את הפרס הראשון. ומכאן נעבור על העובדות לגבי הסיכוי שלכם לזכות בלוטו. 

הסיכוי לזכות בלוטו הוא עניין סטטיסטי. סטטיסטיקאים מסבירים כי בניגוד למה שאפשר להניח, זה לא מסובך במיוחד להבין את המספרים שמאחורי ההגרלה וסיכויי הזכייה. בשלב הראשון, יש לבחור מספר אחד מתוך 37 אפשרויות קיימות. ברגע שבחרתם את המספר הרצוי, נותרו 36 מספרים. כלומר, כעת צריך לבחור אחד מתוך 36 וכן הלאה, עד שבוחרים את המספר השישי והאחרון מתוך 32 אפשרויות קיימות. מבלי להיכנס לכל החישוב הסטטיסטי, אם מציבים את הכל בנוסחה המתאימה כדי לנחש מספר ועוד מספר וכו’, אז מקבלים סיכוי של אחד ל-16 מיליון (בערך). 

האם חלום נכנס בנוסחה סטטיסטית 

נכון, הסיכוי לזכות בלוטו לא גבוה במיוחד, אבל האם זו כל התמונה? אם אנשים היו מחשבים כל דבר מבחינה סטטיסטית, הם היו מוותרים על חלק גדול מהתקוות, החלומות והמוטיבציה. העובדה שהסיכוי של סטארט אפ חדש להצליח איננו גבוה במיוחד, לא מונעת מיזמים להמשיך לנסות, שוב ושוב, לפצח עוד הצלחה פנומנלית. העובדה שלא מעט עסקים חדשים לא מצליחים לעבור את השנה הראשונה, לא מונעת מבעלי עסקים חדשים להמשיך להקים אותם. העובדה שרק אחוז קטן מבין הספורטאים בעולם יגיעו לאולימפיאדה, לא מפריעה לאין ספור אנשים להתאמן, להתעמל, לרוץ או להרים משקולות, בניסיון להגיע למקום הראשון. 

על פרופורציות וזכיות 

חלומות אי אפשר לכמת לסטטיסטיקה. זה נכון שלחשב סיכויים זה דבר שיכול להיות בעל חשיבות, אבל למתמטיקה היבשה יש גבולות. אז בפעם הבאה שאתם ממלאים לוטו או משתתפים בהגרלה אחרת, פשוט לזכור: לא צריך לצאת מפרופורציות, לא צריך להגזים, אבל גם לא צריך לוותר על החלום. בסופו של דבר, ביחד עם כל הסיכויים, עובדה היא שעוד אנשים ועוד אנשים – זוכים. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים