חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גמילה מהתמכרויות – מפסיקים עם סמים ואלכוהול

 

איך להיגמל, זו השאלה המכרעת כאשר מכור מוצא רגע של בהירות. אף אחד לא רוצה להיות מכור, אבל גמילה מהתמכרויות היא לא תמיד דבר קל. אם זה היה קל, כולם היו עושים זאת, והעובדה שהרוב נכשלים, מעידה כי יש מורכבות בנושא, ועדינות שנדרשת בו

 

איך להיגמל, זו השאלה המכרעת כאשר מכור מוצא רגע של בהירות. אף אחד לא רוצה להיות מכור, אבל גמילה מהתמכרויות היא לא תמיד דבר קל. אם זה היה קל, כולם היו עושים זאת, והעובדה שהרוב נכשלים, מעידה כי יש מורכבות בנושא, ועדינות שנדרשת בו.

החברה המודרנית נוהגת להעניש את המכורים. אנחנו רואים בהם כפגומים, כפחותים, כחלשים, ונוהגים בהם לעיתים ביד קשה ובזלזול. דווקא במקום הזה הם צריכים הכי הרבה אהבה, הכי הרבה תמיכה, והכי הרבה קשב, שכן ההתמכרות היא לא הבעיה, אלא סימפטום למשהו עמוק יותר, משהו רגשי לא פתור, צורך שנראה כי אי אפשר לענות עליו בשום צורה אחרת פרט לסם או לאלכוהול, ולעיתים הימורים, סקס ושאר התמכרויות.

אם אתם מחפשים להיגמל בעצמכם, או מחפשים לעזור למישהו קרוב שצריך את העזרה שלכם, אנחנו מברכים אתכם על ההחלטה, ומזמינים אתכם לקרוא מעט על התהליך הכה חיוני לבריאות.

גמילה מהתמכרויות מכל הסוגים

ההתמכרויות הקלאסיות הן לסמים ואלכוהול, אך אין זה בכדי להוציא מן הרשימה את ההתמכרויות הנפוצות שפעם פשוט לא התייחסו אליהן כהתמכרויות. אנשים מתמכרים לא רק לחומרים, ואפילו שיש טענה כי יש אלמנטים פיסיים ממכרים בסמים כמו הרואין או קוקאין למשל, הרי שבסופו של דבר בשטח ניתן לראות שניסיון גמילה מהתמכרויות שונות הוא קשה גם כשאין כל אלמנט של חומר חיצוני. 

דוגמאות קלאסיות להתמכרויות שאינן כוללות שימוש בחומרים הם, לדוגמא

 

  • התמכרות להימורים
  • התמכרות לסקס
  • התמכרות לטלוויזיה
  • התמכרות למשחקי מחשב

 

יכול להיות שכמכורים לאלכוהול או לסמים אתם מרימים גבה לגבי התמכרויות אלו, כאילו הן "לא ברמה שלי", אבל דעו לכם, ועדיף שתדעו רק מעדויות ולא מניסיון, כי התמכרויות אלו קשות לא פחות, ואומנם השפעת הגמילה על הגוף תהיה קלה יותר בדרך כלל, ברמה המנטאלית והחוויה הרגשית – הן זהות וקשות בהתאם.

הדרך לגמילה מלאה

יש שאומרים שגמילה מלאה מעולם לא מתרחשת, אלא בדיעבד. במילים אחרות, אדם שהיה מכור, בטח אם לתקופה ארוכה בחייו, יידע שהוא גמול רק במבט לאחור, בוא הוא יראה כי "הנה כבר 20 שנים של נגעתי בחומר הזה". הדרך לגמילה מתחילה בצעד הראשון, הבחירה בגמילה.

לא לבחור לנסות להיגמל, אלא לבחור להיגמל, והחשיבות של המילים היא גבוהה במיוחד. להתמכרות, פיסית ככל שתהיה, יש שורש רגשי ומנטאלי עמוק. זה ידוע שכן כאשר מטפלים באספקט הפיסי בלבד, המכורים נוטים לשוב ולהשתמש בהרבה יותר מקרים מאשר כאשר מטפלים במקביל גם באלמנטים המנטאליים.

מסיבה זו אחד האספקטים החיוניים לגמרי בתהליך של גמילה היא ההחלטה המלאה להיגמל, ומעתה ואילך שימוש נכון במילים שלנו. לרוב המכורים יש שיח פנימי קשה, הלקאה עצמית, וסבל. מוסתר כגלוי, יש לחשוף את השיח הפנימי הקשה, להגיע לשורשו, להביא לשם חמלה ואהבה, ולהשתחרר ממעגל ההתמכרות המתיש, במרכז גמילה מסודר ובטוח.

למידע נוסף ליחצו – מרכז גמילה

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים