חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

3 טעויות שעושים בהקשר של שחזור מידע 

 

על חשיבותו של גיבוי המידע במחשבים שלנו, מדברים המון. עם זאת, יש לא מעט אנשים שעדיין לא הפנימו עד כמה זה קריטי ויעיל, בעיקר אם לא הגיעו מעולם העסקים שבו המחשבים נושאים עליהם מידע קריטי ורגיש במיוחד. העניין הוא שגם במחשבים אישיים יש לא מעט מידע שכדאי לשמור עליו – פרטים אישיים, מסמכים ועוד

 

על חשיבותו של גיבוי המידע במחשבים שלנו, מדברים המון. עם זאת, יש לא מעט אנשים שעדיין לא הפנימו עד כמה זה קריטי ויעיל, בעיקר אם לא הגיעו מעולם העסקים שבו המחשבים נושאים עליהם מידע קריטי ורגיש במיוחד. העניין הוא שגם במחשבים אישיים יש לא מעט מידע שכדאי לשמור עליו – פרטים אישיים, מסמכים ועוד. אם חס וחלילה המידע הזה אובד, שחזור מידע לא תמיד יצליח להחזיר אותו. זאת בניגוד למה שחושבים, שהתהליך בדרך כלל מסתיים בהצלחה. האמת היא, שזה לא נכון. 

אז איך לגבות כמו שצריך ולהימנע מהצורך לבצע שחזור מידע במחשב שלנו?

שחזור מידע הוא תהליך שיכול לבצע אך ורק איש מקצוע שמכיר את מערכת ההפעלה של המחשב ואת כל אותם "שטיקים" שעוזרים לאתר את המידע שאבד ולהחזיר אותו. ניתן למנוע את הריצה ההיסטרית לטכנאי המחשבים, אם רק דואגים לגבות את המידע מבעוד מועד ונמנעים מטעויות במסגרת התהליך:

  • אל תשכחו את הכונן – כוננים חיצוניים, דיסק-און-קי ודומיהם הם דרך נפלאה לגבות את המידע שלנו. פשוט מחברים אותם למחשב, מעבירים אליהם את מה שנרצה לשמור וזה הכל. איפה מתחילה הבעיה? כשמשאירים אותם מחוברים למחשב יותר מידי זמן. אז, אנחנו חושפים אותם לכל הסכנות שגם המחשב שלנו חשוף אליהן – למשל, אם חלילה משתלטים על המחשב שלנו, הכונן שמחובר ייפגע באותה מידה. אל תשכחו לנתק אותו בתום השימוש!
  • גיבוי יחיד – אם עד היום נהגתם לגבות לפחות פעם אחת, זה נהדר! אבל ממש לא מספיק. נכון שזה עדיף מלא לגבות בכלל אבל אנחנו ממליצים לא להתעצל, מהסיבה שאי אפשר לדעת מה יקרה. הקדישו רק עוד מעט זמן בכדי לגבות את הקובץ היקר במקורות נוספים, רק ליתר בטחון. 
  • לבקר את עצמכם – גיביתם יותר מפעם אחת? איזה יופי! כעת כל המידע שמור ומוגן ואתם יכולים להיות רגועים, אלא אם כן שכחתם לבקר את עצמכם ולעבור על כל הפלטפורמות השונות בהן שמרתם את המידע, בכדי לבדוק שהכל בסדר ושכל הקבצים עלו כמו שצריך ובשלמותם, שדבר אינו חסר. ביננו, עדיף לא לזלזל בכך ואת הכמה דקות שהקדשתם כדי לגבות את הקבצים, להקדיש גם כדי לבדוק שהכל כשורה. אם לא, ברגע שבו תזדקקו להם תמצאו את עצמכם מחפשים אחר מישהו שיעזור לכם עם שחזור מידע במידה והדבר בכלל אפשרי.

להימנע מטעויות וליהנות מראש שקט

כעת כשגם אתם מכירים את הטעויות השונות הקשורות בתהליך שחזור מידע או יותר נכון, בגיבוי שלו לצורך מניעת השחזור, זה הזמן להכין כוס קפה ולהתיישב לסיים את המשימה. אל תסתמכו על כך שכל שחזור דיסק קשיח יסתיים בהצלחה, מכיוון שכמו שכבר למדנו – לא תמיד הדבר נכון וכדאי להיות מוכנים לכל מצב. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים