חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

גילו אצלי טריגליצרידים, מה צריך לעשות כדי לאזן את המצב?

 

ספורט, תזונה ורוגע הם שלושת המרכיבים שיעזרו לכם לאזן את מדדי הטריגליצרידים בגוף באופן טבעי

 

רוב האנשים לא יודעים לפענח את בדיקות הדם שלהם. אחד הערכים שקיימים כאשר עושים בדיקות דם לשומנים בדם, הוא טריגליצרידים. השם הארוך הזה שנשמע כמו איזו מחלה חשוכת מרפא, הוא בעצם שמם של שומנים בדם מהסוג הזה. כמו כל סוגי השומנים בדם, גם הטריגליצרידים שוקעים על דפנות כלי הדם, מצרים אותם וגורמים למחלות לב מסוכנות מאוד. אז מה עושים? האם מדובר באזהרת מוות? אז חשוב לדעת שלא מתים מזה באופן מיידי ולפני שהמצב מסתבך יש לכם הרבה זמן לאזן את המצב. במאמר הבא נסביר על כל הדברים שאתם יכולים לעשות כדי לאזן את המדדים.

אימוץ אורח חיים הכולל ספורט

אם אתם סובלים מטריגליצרידים ושומנים אחרים בדם, זה הזמן להתחיל באורח חיים הכולל ספורט. אין זה הכרח שאתם סובלים ממשקל עודף, גם אנשים רזים סובלים מטריגליצרידים ושומנים בדם. המטרה היא לשרוף בעזרת הספורט את כל השומנים והטריגליצרידים שלא נחוצים לנו וכך למנוע את ההצטברות שלהם על דפנות העורקים. 

יש כיום המון שיטות לביצוע של פעילות גופנית, אך מי שלא עשה זאת בעבר או שהמוטיבציה שלו נמוכה, זקוק למישהו חיצוני שיעזור לו בתהליך. מאמן כושר אישי הוא בדיוק מה שאתם זקוקים לו כדי לסגל לעצמכם אורח חיים הכולל פעילות גופנית באופן קבוע. 

אימוץ תפריט תזונתי לאיזון המדדים

עוד דבר חשוב בדרך לאורח חיים בריא ואיזון מדדי הטריגליצרידים בדם זו התזונה. תזונה כזו מחייבת הורדה מהתפריט של כל המאכלים שבהם קיים שומן טראנס. שומן זה נמצא במאכלים מעובדים ובחטיפים. תזונה מותאמת תהיה תזונה שכוללת המון ירקות, חלבונים מהצומח ומעט חלבונים מהחי. הקפדה על תזונה זו לאורך זמן תביא לאיזון של המדדים. אנשים רבים שמשלבים יחד את כל העקרונות ועוקבים אחרי תפריט התזונה, מגיעים לתוצאות ראשוניות כבר לאחר שלושה חודשים מהרגע שהתחילו. 

שילוב אורח החיים בזמני שגרה ושבירת שגרה

המשפט " ממחר דיאטה" הוא משפט שאנשים רבים נוהגים לומר והוא מסמל עבורם התחלה של שגרה הכוללת את אורח החיים הבריא שהם מעוניינים בו. דבר זה טוב ויפה כאשר מדובר בזמנים הרגילים בחיי היום יום. כאשר נשברת השגרה, לדוגמא כאשר מוזמנים לאירוע בגן אירועים בתל אביב, הקושי לשמור על מה שהתחלנו הופך להיות גדול. 

החוכמה ביצירת שגרה של אורח חיים בריא היא לסגל לעצמנו שגרה ייחודית למצבים של יציאה מהשגרה. עלינו לקבוע לעצמנו כללים ברורים שמאפשרים לנו לדעת מה עושים גם במצבים האלו. כשיש לנו חוקים ברורים, הרבה יותר קל לנו לבצע אותם. 

הגעתם לאירוע ויש בו המון אוכל טוב? מצוין, בחרו את המאכלים שלא נוגדים את התפריט החדש שלכם. 

הקפדה על רוגע בחיי היום יום

רוגע בחיי היום יום הוא דבר מאוד חשוב המשפיע על המדדים של הגוף. אנו נשיג רגיעה כאשר נייצר שגרה שאינה לחוצה בזמנים וכאשר נישן יותר טוב. אם השגרה שלכם מאוד לחוצה, נסו לסדר לעצמכם את המשימות טוב יותר. ניהול זמן נכון ישפיע מאוד על כל התהליך. כמו כן, תדאגו לישון לפחות 6 שעות ביממה והשתדלו לעשות זאת בלילה. כאשר הגוף נח בלילה, אתם מאפשרים לו לפרק את כל אבות המזון שנכנסו לגוף בצורה טובה יותר ובכך אתם מונעים הצטברות נוספת של השומנים הלא טובים. הקפדה על כל אלו יחד יביאו לאורח חיים בריא לטווח הארוך עם המון שמחה ואושר. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים