חיפוש
 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

איך להתמודד עם מאבקי כוח אצל ילדים טיפים מעשיים

 

הורים רבים מוצאים את עצמם מותשים ממאבקי כוח יומיומיים עם ילדיהם. סירוב לקום בבוקר, ויכוחים על הבגדים, התנגדות לאכול או להתקלח, סירוב לכבות את המסכים ועוד. אלו רק חלק מהתרחישים המוכרים

 

הורים רבים מוצאים את עצמם מותשים ממאבקי כוח יומיומיים עם ילדיהם. סירוב לקום בבוקר, ויכוחים על הבגדים, התנגדות לאכול או להתקלח, סירוב לכבות את המסכים ועוד. אלו רק חלק מהתרחישים המוכרים. גם אם הבעיות אינן בהכרח חמורות, החזרה המתמדת על דפוסים אלו יוצרת אווירה קשה בבית, מתישה את ההורים ומובילה לתסכול. לימודי הדרכת הורים הם לימודים שלא מעט הורים ניגשים אליהם כדי להפוך את איכות החיים לטובה יותר. הנה כל מה שחשוב לדעת.

לימודי הדרכת הורים – מתחילים מהשורש

מאבקי כוח נובעים מהתנגשות של רצונות. הילדים אינם מנסים להרגיז בכוונה, אלא משתמשים בכלי זה כדי להשיג את מבוקשם. אם הם מצליחים להשיג עוד זמן משחק, להתחמק ממטלות או לקבל את מבוקשם באמצעות מאבק, מדוע שיפסיקו בעצם? החדשות הטובות הן שניתן לשנות את הדינמיקה הזו. השינוי מתחיל בנו, ההורים. על ידי שינוי הגישה והתגובות שלנו, נוכל להשפיע על התנהגות ילדינו וליצור אווירה חיובית יותר בבית. הנה כמה צעדים מרכזיים לשינוי:

  • שינוי הגישה ההורית–ראשית לפני הכל עלינו להכיר בכך שהתגובות שלנו למצבים מעוררי קונפליקט אינן יעילות. אם אנחנו נגררים למאבק כוח, זה סימן שהגישה שלנו צריכה להשתנות.
  • התמקדות בבעיות ספציפיות - במקום לנסות לפתור את כל הבעיות בבת אחת, נתמקד במאבקים הספציפיים המעסיקים אותנו. ננתח את הסיטואציות, נבין את הרצונות של הילדים וננסה למצוא פתרונות יצירתיים.
  • הצבת גבולות ברורים - הילדים צריכים להבין שיש השלכות להתנהגותם. הצבת גבולות בצורה ברורה ורציפה ללא כעס או ויכוחים תעזור להם להבין את הציפיות ולהתנהל בהתאם.
  • תקשורת מראש - חשוב להסביר לילדים את השינוי הצפוי תוך התייחסות לעבר, הווה ועתיד. למשל "עד עכשיו, היינו רבים על לקיחת האופניים לגן. מעכשיו, אם תיקח אותם, הם יישארו אחר הצהריים אצל סבא וסבתא."
  • שמירה על קור רוח - גם כשקשה חשוב להגיב ברוגע ולא להיגרר לוויכוחים. הילד יבחין בשינוי בגישה שלנו ויגיב בהתאם.

חשוב לזכור לחזק את הילדים על התנהגות חיובית ולעודד שיתוף פעולה, תהיו מוכנים להתגמש ולהתאים את הגישה שלכם לצרכים המשתנים של הילדים כי שינוי לוקח זמן. תהיו סבלניים ותמיד זכרו את המטרה הסופית, יצירת קשר חזק ובריא עם ילדיכם.

לימודי הדרכת הורים היא לא מילה גיסה

כאשר אתם מתלבטים לגבי האם כדאי לכם לגשת אל לימודי הדרכת הורים חשוב לזכור שאתם ההורים. אתם קובעים את הכללים. על ידי נקיטת צעדים אלו, תוכלו לצאת ממעגל מאבקי הכוח ולבנות מערכת יחסים חיובית ומכבדת עם הילדים שלכם. חשוב שתבינו שאתם לא לבד. הורות היא מסע מאתגר, אך ניתן להתמודד עם הקשיים באמצעות הדרכת הורים מתאימה. זכרו שהשינוי מתחיל בכם. על ידי הצבת גבולות ברורים, תקשורת אסרטיבית ושמירה על קור רוח, תוכלו ליצור אווירה חיובית בבית וליהנות מזמן איכות עם ילדיכם. אל תתייאשו, השינוי אפשרי.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים