חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית. >>

מעלים הילוך בתחבורה הציבורית

 

מגבירים את ההכנות לקראת פתיחת התחנה המרכזית. בתוכנית: מערך קווים ברור, קווים קצרים וישירים למרכז התחבורה, הארכת שעות הפעילות  ושיפור השרות

 

עם קידום העבודות למרכז התחבורה, אשר תופסות תאוצה והוא אמור להיפתח בעוד כשנה, ולאור בחירת יועץ להכנת סקר תחבורה, התקיימה בשבוע שעבר פגישה בראשות ראש העיר, חיים ביבס וסגנו, אילן בן סעדון, המחזיק בתיק התחבורה ובטיחות בדרכים, על מנת להיערך ולייעל את התחבורה הציבורית לקראת פתיחת מרכז התחבורה החדש במודיעין.

פגישה זו הינה המשך לישיבת וועדת התחבורה, בראשות אילן בן סעדון, אשר התקיימה לפני כחודשיים ובה הציגו תושבים את הבעיות בהן הם נתקלים מדי יום עם התחבורה הציבורית. מדובר בהליך שמתקיים לראשונה בו מוזמנים תושבים להציג בעיות מהשטח וחווית נסיעתם.
לפגישה הצטרפו נועה אבירם, מנהלת מחלקת התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, ערן רביד, נציג עדליא חברה לייעוץ בנושאי תחבורה ציבורית, מיכל ענבר פרפרי, סמנכל"ית העירייה, יעקב כהן, מנהל אגף שרות, כאשר על הפרק הצגת תוכניות והעדפות לקראת פתיחת מרכז התחבורה, ופיתוח השכונות החדשות "הציפורים" ו"נופים".

כידוע, במהלך 2016 צפוי להיפתח מרכז התחבורה החדש בסמוך לתחנת הרכבת, המע"ר החדש והקניון במרכז העיר. מסוף התחבורה יכלול 10-12 רציפים ומגרש חניה תפעולי עבור כ- 30 אוטובוסים. 
פתיחת מרכז התחבורה מצריכה להתאים את מסלולי הקווים העירוניים והבינעירוניים על מנת שאלו יעניקו שירות מיטבי לתושבים. עיריית מודיעין בשיתוף משרד התחבורה פועלים בשיתוף פעולה מלא במטרה לקדם את תכנון המערך והתאמתו למרכז התחבורה בעיר. עקרונות התכנון מתייחסים לקווים בינעירוניים וקווים עירוניים.
בקווים הבינעירוניים הוצגו שלוש אלטרנטיביות:
הראשונה, שינוי נקודת המוצא והסיום של כל נסיעות הקווים הבינעירוניים למרכז התחבורה החדש.
השנייה, השארת השירות משכונות העיר ומרחובות עמק דותן ועמק החולה בשעות שיא בוקר לכיוון היוצא מהעיר ובשעות הצהריים בכיוון החזרה.
השלישית, בחינת הצורך ביעדים בינעירוניים נוספים לפי נתונים שיתקבלו מסקר הרגלי נסיעה וכן לבצע שילוב של שתי ההצעות הראשונות, בשעות העומס יתחילו האוטובוסים לפעול כפי שקיים היום ובשעות שאין בהן לחץ, האוטובוסים יתחילו את נסיעתם ממרכז התחבורה.
דגש מיוחד בקווים העירוניים:
יצירת מערך קווים ברור ובהיר למשתמש הכולל מסלולים סימטריים, קצרים וישירים למרכז התחבורה ולמוקדי ביקוש אחרים. שיפור רמת השירות באמצעות תוספות נסיעות והארכת שעות פעילות.

הרחבת הכיסוי והכנסת השירות העירוני לשכונות החדשות.
השאיפה היא גם לקצר את הקווים הפנימיים, בניגוד להיום שהקווים הם מאוד ארוכים מעין קווי ’ספגטי’, השאיפה להעבירם למרכז התחבורה, מצב בו יצטרכו המשתמשים לשני קווים. דבר זה יתקיים רק באם יוכח כי הצלחנו לקצר את זמני ההגעה.

נושאים נוספים שנדונו הם הבעיות הקיימות שטרם נמצאו פתרונות יעילים כגון ההגעה למתחם הפארק הטכנולוגי, שקיימת תרעומת מצד תושבים ובעיקר בעלי עסקים אשר טוענים שהתחבורה הציבורית למתחם לוקה בחסר ואינה יעילה.

שאיפה נוספת היא האפשרות לשלב שירות הוליסטי למשתמש התחבורה הציבורית בין אמצעי התחבורה השונים. כאמור מרכז התחבורה ישלב בתוכו את קווי האוטובוסים והרכבת שכבר קיימים. לייצר את הקשר בין רכבת ישראל ושרותי התחבורה הציבורית ולהפוך את הנסיעה המשולבת ברכבות ובאוטובוסים למהירה, נוחה ובטוחה. באופן שיהווה אלטרנטיבה ראויה ונוחה לשימוש ברכב הפרטי.

לאחר בחינה של קווי האוטובוסים הקיימים צוות תכנון תחבורה יגבש המלצה על חלופת פתרון מומלץ, במרבית המקרים יהיה צורך לתכנן קווים חדשים במסלול קצר וברור המכסה את אזורי מגורי הנוסעים ומביאם עד למרכז התחבורה. לכל קו יבוצע תכנון התאמת לוח הזמנים והתחנות. הקו יופעל ולאחר תקופה מסוימת נבדקה מידת הצלחתו לעמוד בקריטריונים של שיפור זמן נסיעה והגעה מתואמת. על הקווים שיופעלו יבוצעו ספירות נוסעים ועיבוד סטטיסטי באופן שוטף ויערכו התאמות שונות בהתאם לממצאים שיתגלו הן בסקרים והן בפניות התושבים.
בן סעדון קיים פגישה עם אמיר פוזננסקי מנכ"ל אפר הנדסה על מנת ללמוד מקרוב גם על מערך החשמל והתאורה.

מחזיק התיק בן סעדון:
אילן בן סעדון, מחזיק תיק התחבורה, אומר כי "לראשונה אחרי 20 שנה אנו מקיימים סקר רחב ומקיף לצרכים של תושבי העיר בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, מתוך שאיפה להתאימה לצרכים האמיתיים של תושבי העיר. השאיפה שלנו בעתיד כי יוצגו נתוני זמן אמת של הגעת רכבות לתחנות בתוך האוטובוסים המשמשים את הקווים המזינים ויועבר גם מידע בזמן אמת לנהגים על מנת שימתינו לרכבת מאחרת".

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים