חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

4 מיתוסים על השתלת שיניים מתקדמת

 

אם היינו צריכים לבחור אך רק תחום רפואי אחד הרווי במיתוסים, חצאי-אמיתות ודיס-אינפורמציה, אין ספק כי היינו בוחרים בתחום רפואת השיניים

 

אם היינו צריכים לבחור אך רק תחום רפואי אחד הרווי במיתוסים, חצאי-אמיתות ודיס-אינפורמציה, אין ספק כי היינו בוחרים בתחום רפואת השיניים. למעשה, למצב זה יש לא מעט סיבות מהותיות ופסיכולוגיות, אולם, ברור לגמרי, כי בצד המידע הישן והלא-רלוונטי המתדלק את השמועות, מככב גם הפחד המשותף לכולנו - הפחד מפני כאב. שהרי "ידוע" לכולנו, כבר מגיל צעיר, כי "טיפול שיניים" חייב להיות כרוך בכאב...

וכשהמדובר על השתלת שיניים, הפחד הטבעי שלנו מפני כאב משתולל לגמרי,

אז מה הפלא שה"מידע" שנמצא שם בחוץ כולל כמה סיפורי בלהות דמיוניים ומופרכים, אבל גם מרתקים במיוחד?

בואו נתחיל מהסוף, מהשורה התחתונה:

כיום, מרבית טיפולי השיניים אינם כואבים כפי שהיו בעבר.

טיפולי השיניים, עלולים, עדיין, אולי, לגרום אי נוחות מסוימת למטופל (במיוחד כשהמדובר באזור מודלק), אבל אין מה להשוות בין כאבי העבר לבין אי הנוחות שאתם עלולים לחוש כיום בעת הטיפול. בין אם בשל העלייה במודעות לנוחותו של המטופל, שימוש בחומרים איכותיים יותר, טכניקות טיפול מתקדמות בהרבה יותר, או, שילוב של כל הגורמים יחד - אין מה להשוות את טיפולי השיניים השונים כפי שבוצעו בעבר לטיפולים אותם מבצעים רופאי השיניים כיום.

השתלת שיניים - ארבעה מיתוסים נפוצים

תחום השתלות השיניים היה, מאז ומתמיד, כר פורה ל"סיפורי גבורה" ולמיתוסים. ריכזנו עבורכם כאן כמה מיתוסי שבוודאי כבר שמעתם לא פעם.

אבל, הפעם, תקבלו גם את האמת שמאחורי המיתוס.

   1. השתלת שיניים כרוכה, תמיד, בהחלמה ארוכה וממושכת

במרבית המקרים, מטופלים העוברים השתלת שיניים, חוזרים במהירות ובקלות לשגרה השוטפת שלהם. אולם, מאחר, ואחרי הכל, אנחנו מדברים על הליך כירורגי, עלולים להיות מקרים מסוימים וספציפיים, בהם המטופל עלול לחוות כאבים, שטף דם או נפיחות מקומית. במקרה כזה, הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור הוא כי המרפאה המטפלת בכם נמצאת במרחק שיחת טלפון מרגיעה אחת. כך שבכל בעיה או תופעה המדאיגה אתכם וחורגת מרשימת התופעות הרגילות - מומלץ להרים טלפון למרפאה המטפלת ולהתייעץ.

   2. השתלת שיניים ביום אחד - האם היא באמת מסתיימת ביום אחד?

תהליך השתלת השיניים כולל החדרת שתל לעצם הלסת, כשהשתל או השתלים (במקרה של השתלת שיניים נרחבת) משמשים כנקודות עיגון לאמצעי השיקום שיולבשו עליו. במקרה של שן בודדת - כתר, במקרה של השתלת שיניים ללסת מלאה - גשר המעוגן על 4, 6 או 8 שתלים, בהתאם לצורך. אולם, על מנת ששתל כזה יהיה מסוגל לשאת עליו את אמצעי השיקום, עליו להיות יציב דיו בלסת.

עד לפני זמן לא רב, תהליך השתלת השיניים חולק לשני שלבים עיקריים - השלב שבו בוצעה החדרת השתל או השתלים לעצם הלסת והשלב שבו התבצע השיקום. בין שני השלבים, היה צורך להמתין פרק זמן מסוים, כדי לאפשר לשתל להתקבע כהלכה בעצם. כיום, בזכות הטכנולוגיות החדישות והשתלים המתקדמים אין צורך בזמן המתנה, וניתן לבצע את שני השלבים יחד, כלומר, ההשתלה והשיקום אכן עשויים להיות מבוצעים ביום אחד.

   3. ישנם מטופלים, שמראש, ניתן לדעת, כי אינם יכולים לעבור השתלת שיניים

עד לפני זמן לא רב, היו לא מעט אנשים, שמראש, האופציה של השתלת שיניים לא הייתה רלוונטית עבורם - חולי סכרת, מעשנים, אנשים שנוטלים תרופות מסוימות, אנשים שסובלים מחוסר בעצם הלסת ועוד. כיום, ניתן לומר, כי, במידה רבה, לכל הבעיות הללו נמצא פתרון המאפשר לסובלים מהם לעבור השתלת שיניים מוצלחת ובטוחה.

יחד עם זאת, אנחנו חייבים כאן לסייג מעט ולהסביר:

השתלת שיניים תתבצע, אך ורק, לאחר בדיקות מקדימות מקיפות, שאינן בוחנות רק את מבנה הלסת של המטופל וקיומה של עצם לסת בנפח מספיק לצורך השתלה, אלא גם כוללות בדיקות נוספות, כדוגמת בדיקת דם. אם נתייחס, ספציפית לסכרת, למשל, חולי סכרת מיוצבים יכולים לעבור את ההשתלה ללא חשש, ובתוצאות מוצלחות, באחוזים הקרובים מאד לאחוזי ההצלחה באנשים שאינם חולים בסכרת.

אגב, כאמור, גם לסובלים משאר הבעיות (מהסוגים שעלולים היו למנוע בעבר השתלת שיניים) נמצאו פתרונות המאפשרים להם לעבור השתלות שיניים מוצלחות בתוצאות טובות.

   4. כל השתלות השיניים זהות וכל הרופאים / המרפאות בדיוק אותו הדבר

את המיתוס הזה, ניתן, אולי, לאותו פחד טבעי שאותו הזכרנו בתחילה. במרבית המקרים, אנשים הנרתעים מדבר מסוים, יעדיפו שלא להתעמק בו, לא לחקור אותו, ובכלל, אם אפשר - גם לא לחשוב עליו. כתוצאה מכך, הקריטריון היחיד שנשאר רלוונטי עבור אותם אנשים בעת בחירת מרפאת שיניים לביצוע השתלה, הוא המחיר. למעשה, לדעתנו, זהו הקריטריון היחיד שדווקא אליו אסור לכם להתייחס בעת בחירת איש מקצוע בכלל ורופא / מרפאה במיוחד!

ישנם לא מעט קריטריונים רלוונטיים שאמורים לעניין אתכם בעת בחירת מרפאת שיניים - מקצועיות, ניסיון, ציוד מתקדם, טכנולוגיות חדישות, נכונות להסביר למטופל את שעתיד להתרחש בכל שלב, ליווי אישי צמוד, תחושה טובה בכל פעם שאתם מגיעים למרפאה וכן הלאה.

נכון, גם ל"מחיר" יש משקל כלשהו בהחלטה, אבל אסור לכם להניח לו להיות הקריטריון שיכריע את ההחלטה האם לעבור השתלת שיניים והיכן.

המאמר נכתב בחסות מרפאת השיניים של ד"ר סייף בפתח תקווה - המרפאה מתמחה בשיקום פה מורכב ובהשתלת שיניים לכל הפה ביום אחד. במרפאת ד"ר סייף נעשה שימוש בציוד חדשני (כגון טיפול בלייזר ולקיחת מידות בסריקה ממוחשבת), והיא מפעילה, תחת קורת גג אחת, את כל סוגי השירותים המקדימים והמלווים את טיפולי השתלת השיניים ושיקום הפה (למשל - צילומים פנוראמיים ופריאפיקלים דיגיטאליים, טיפולי שורש, טיפולי יישור שיניים באמצעים חדישים וכן הלאה). 

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים