חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סקר קרקע  

 

זה יכול להיות מעבר לדירה חדשה או אפילו בנייה על קרקע מצויה, האם היא ראויה לחיים או מגורים? זו בהחלט שאלה טובה וכאן, בדיוק כאן נכנס גם עניין הבדיקה מקרוב, האם לגור בסביבה או שאולי ללא בדיקה מתאימה זה עלול לסכן גם את הבריאות שלכם?

 

זה יכול להיות מעבר לדירה חדשה או אפילו בנייה על קרקע מצויה, האם היא ראויה לחיים או מגורים? זו בהחלט שאלה טובה וכאן, בדיוק כאן נכנס גם עניין הבדיקה מקרוב, האם לגור בסביבה או שאולי ללא בדיקה מתאימה זה עלול לסכן גם את הבריאות שלכם? במצבים בהם הקרקע שלכם מחשידה וייתכן שהיא מכילה זיהום ראוי שלא לפסוח על מבדקים מצילי חיים. 

אז מי יכול לבצע את הסקר? כמה זה צריך לעלות ומה תוכלו להשיג מבדיקה זו? אם הבריאות שלכם הינה מעל לכל חשוב ואפילו קריטי ומתבקש לביצוע בדיקות לרבות סקרי קרקע- בדיקות שיכולות לגלות לכם באיזה מצב אתם שרויים ומה צריך לעשות בכדי לתקן את המצב העגום אליו נקלעתם. 

מזה סקר קרקע? 

סקר קרקע משמע בדיקה פיזית של אותה הקרקע שבה אתם חושדים כי היא מכילה רעלים או זיהומים מסכני חיים. באמצעות כלים מתאימים לרבות קידוח ולקיחת דגימות תוכלו גם אתם לקחת את זה צעד אחד קדימה. 

בדיקה אחת שעושה את ההבדל ואת תוצאותיה ניתן לבחון בצורה קפדנית ביותר באמצעות העברת דגימה לנוגעים בדבר. בגדול, כאשר מבצעים סקר קרקע מדברים על היכולת למדוד את הקרקע ולהבין בצורה ברורה עד כמה היא מסוכנת ומה צריך לעשות בכדי למגר את האיום. 

כפי שהבנתם, בדיקת סקר קרקע תפקידה לעלות על מרכיבי הזיהום בזמן אבל הכי חשוב למפות את הדברים, לגלות את סוג המזהמים ולהבין איזה סיכון משתקף אם לא תטפלו בבעיה בזמן ובפרט כאשר מדברים על בריאות הציבור. 

על חקר קרקע כחלק מהסקר שלכם  

סקר קרקע הוא למעשה השלב האחרון והוא חלק מתוך החקר של הקרקע כך שאם החליטו לבצע סקר הוא לבטח יתרחש לאחר שיתגלו ממצאים או סיכונים של הקרקע- דברים הדורשים טיפול ובאמצעות אותו סקר ניתן להבין את הנדרש ולעשות הכול בכדי למגר את הבעיה המסוכנת לאלתר. 

בצמידות המשרד להגנת הסביבה מתבצע החקר וכך גם הסקר שיספק הוראות וימליץ כיצד לפתור את המתקלים לרבות הוראות ברורות לשיקום הקרקע שהתגלתה כמזוהמת ומסוכנת לכלל הסביבה. 

בדומה ללא מעט נהלים כך גם יתנהל סקר קרקע שיגיע עם הנחיות מאוד ברורות לביצוע סקר זה והכול במטרה אחת – לאפשר למשרד להגנה לסביבה לעשות את מלאכתה ולפתור את הבעיות מסכנות החיים בהווה ולעתיד לבוא. 

את הליכי סקר הקרקע יבצעו לאחר איסוף מידע מעמיק והיסטורי בתחום ובמידה ואלו יראו כי קיים פוטנציאל לזיהום יוגשו תוכניות לסקר גזי הקרקע במידה ויהיו גם כאלה. 

בסיום דבר מטרתו של הליך סקר קרקע הוא למגר את הרעלים, הריחות הרעים אבל לא רק. אז אם לאחרונה קניתם קרקע שעליה ייבנה בניין כזה או אחר, אל תשכחו לוודא כי היא אכן כשירה למגורים והמסמכים מדברים בעד עצמם- הקרקע זמינה וראויה למגורים ובעיקר בזכות היותה חפה מרעלים או סכנה. 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים