חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התקנת מעלון מדרגות: מה צריך לדעת על בחירה נכונה?

 

אנשים שמתקשים בניידות, זקוקים לסיוע של אביזרים מתאימים כדי לעלות במדרגות ולרדת מהן בבטחה ובנוחות. אבל איך בוחרים נכון התקנת מעלון מדרגות?

 

אנשים שמתקשים בניידות, זקוקים לסיוע של אביזרים מתאימים כדי לעלות במדרגות ולרדת מהן בבטחה ובנוחות. אבל איך בוחרים נכון התקנת מעלון מדרגות? על מנת לבחור את המכשיר המתאים שיענה באופן מלא על כל הצרכים, יש לקחת בחשבון שני שיקולים בסיסיים:

  1. מהם קשיי הניידות של רוב הנכים?
  2. איך בנוי גרם המדרגות?

אם לא מתקינים את הדגם הנכון של מעלון מדרגות, פעולת הטיפוס במדרגות והירידה מהן תהפוך לפעולה מורכבת ביותר, שלא לומר מסוכנת. לכן תחילה יש להתייחס כמובן לבטיחות המכשיר, אבל לא רק. ציוד סיוע למדרגות צריך להיות איכותי ושלם, ולהתאים לגרם המדרגות כדי למנוע פציעות ופגיעות במהלך השימוש במדרגות.

גם מבנה המדרגות צריך להיות נגיש ומותאם

הקושי של בעלי מוגבלויות להשתמש במדרגות נובע מכמה גורמים, כמו צורת גרם המדרגות, שעלול להקשות על תנועה חלקה, או אפילו גורמים אנושיים, כמו הכושר הגופני והעייפות של הסובלים מנכויות שונות.

כשגרם המדרגות אינו נגיש, בעלי מוגבלויות לא יוכלו לטפס ולרדת, גם אם יש להם מעלון מדרגות. קודם כל, מכיוון שלא כל מכשיר מתאים לכל גרם מדרגות, ואם לגרם המדרגות לא מתאים להתקין מעלון, צריך לחשוב על אמצעי סיוע אחר.

התחשבות ברווחת בעלי המוגבלויות במבנים ציבוריים

מבנים ציבוריים רבים אינם מונגשים לבעלי מוגבלויות מבחינת הפתחים הרחבים ובנייה שגויה של גרמי מדרגות שאינן נגישות, ומצבים אלו גורמים אי נוחות רבה לסובלים מנכויות, במיוחד אם במבנה לא מותקנת מעלית.

המעלית צריכה להתאים למעבר חלק של כיסאות גלגלים מפני שהיא, כלומר, חשוב שהיא תהיה גדולה מספיק כדי לאפשר כניסה חלקה עם כיסא הגלגלים. עם התקנת מעלון מדרגות בדגם הנכון, בעלי מוגבלויות יכולים לעלות ולרדת במדרגות בקלות ובבטחה, וכך למנוע סיכונים או מבוכה ולשמור על כבודם העצמי.

אבל איך בוחרים אפשרויות שונות של התקנת מעלון מדרגות או פתרון נגישות אחר?

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית, ותלויה במבנה גרם המדרגות הקיים והתאמה לנכויות. אם במבנה לא מותקנת מעלית, חשוב לוודא שגרם המדרגות בנוי למאפיינים הדרושים של התקנת מעלון מדרגות, כלומר, גרם המדרגות צריך להיות ישר ולא תלול ומעוקל.

אם לא ניתן להתקין את המעלון בשל צורת גרם המדרגות, חשוב לוודא שלצד המדרגות מותקנת רמפה מספיק גדולה שמאפשרת מעבר נוח לכיסאות גלגלים, ולקחת בחשבון את כל היבטי הבטיחות הנוגעים למעבר נגיש.

לפני שבוחרים התקנת מעלון מדרגות או פתרון אחר, צריך לבחור את אנשי המקצוע הנכונים

השיקול הראשון צריך להיות התקנת מעלון מדרגות שמתאים לכמה מסלולים כדי להבטיח יציבות מרבית במהלך השימוש במדרגות. רק במקרה שהמדרגות אינן מותאמות להתקנת מעלון, אפשר לבחור אפשרות אחרת.

מעלון מדרגות צריך להיות מתאים גם לדגמים השונים של כיסאות גלגלים, ואנשי מקצוע שמתמחים בפרויקטים של בניה וביצוע, יודעים להמליץ על התאמת המכשיר למבנה המדרגות, בהתאם לגדלים השונים של כיסאות הגלגלים. לכן לפני שבוחרים מעלון מדרגות מתאים, צריך לבחור את אנשי המקצוע הנכונים, כדי להשיג את כל היתרונות.

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים