חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

10 טיפים למניעת שריפה בבית

 

לעולם אל תעשנו במיטה! • לא לחמם בגדים על מכשירי חשמל! • ”ניתן למנוע את רוב השריפות בבית אם נוקטים באמצעי זהירות ומשתמשים בשכל ישר”, כך מסבירים יועצי בטיחות האש המומחים של חברת ”ש.ג בטיחות אש” • איך להימנע משריפה בביתכם? המאמר הבא יעשה לכם סדר

 

מאמר זה נכתב על ידי יועצי בטיחות האש המומחים שלה חברת "ש.ג בטיחות אש". מייד בתום הקריאה תוכלו ליישם את הנקודות ולהימנע מכל דבר שעלול לגרום לשריפה

יועצי בטיחות האש מזהירים: קבעו גלאי עשן

1. יש לקבוע גלאי עשן בתוך הבית ולבדוק אותם באופן קבוע. מאות אנשים בעולם המערבי נספו משריפה כתוצאה מכך שגלאי העשן לא עבדו יאות (90 מתוכם באנגליה לבדה). משכירים או קונים דירה? ודאו שיש גלאי עשן - ושהם עובדים.

יועצי בטיחות האש ממליצים - יש להכין תוכנית פעולה

2. פקודה ליום קרב: כל בני המשפחה בורחים מהדלת או יוצאים למרפסת - איש איש לפי המבנה של הבית שלו והנפשות הפועלות בו. הכינו תוכנית פעולה לשריפה באופן שבו כל אחד בבית ידע את תפקידו - בדגש על הדבר החשוב ביותר - מסלול הימלטות מהבית. מייד כשהגעתם למקום מבטחים צלצלו למוקד 100.

3. שמן חם: יש להיזהר בעת בישול בשמן חם בכלל ובשמן עמוק בפרט. למעלה ממחצית השריפות בבית קשורות לבישול. אין להשאיר ילדים לבד במטבח בזמן שהכיריים או התנור דולקים.

יועצי בטיחות האש: הסיגריות מהוות 40% ממקרי השריפה

4. אין להשאיר נרות דולקים ללא השגחה. על הנרות להיות בתוך כלי רציני ויציב - רחוק מפלסטיקים, וילונות, ניירות, בדים וכיו"ב. יש לכבות תמיד את הנרות כשאתם הולכים לישון. מדליקים נרות שבת או חג? בשבת ניתן להסתפק בנרות קטנים שדולקים במשך 4 שעות ובחג בדר"כ משתמשים בנרות דולקים 24 שעות וצפונה כדי להעביר אש - פעולה במשנה בטיחות על פי הוראות סעיף זה.

5. בכתבה שפורסמה בשנה שעברה ב"ישראל היום" מסופר כי הסיגריות מובילות ל-40% ממקרי השריפה. ודאו שכיביתם היטב את הסיגריה או את הגחל של הנרגילה. יש לזרוק אותה לפח באופן זהיר אחרי שבטוחים במאת האחוזים שהסיגריה לא תוביל לבעירה.

יועצי בטיחות אש ממליצים: אין להעמיס בשקעים

6. נסו להשתמש פחות במפצלים - במיוחד במכשירי החשמל הגדולים (מקרר, תנור, פלטה חשמלית, מזגנים ועוד). נסו לשמור על כלל האצבע - תקע אחד לשקע אחד. העומס עלול להוביל להתחממות יתר. תקעים וכבלים ישנים או רעועים יהוו סכנה של ממש.

7. יש להרחיק גפרורים ומצתים מהילדים.

8. יש להרחיק את הבגדים ממכשירי החימום. 

9. המטבח: רוב השריפות המשתוללות בבית מקורן במטבח. התנהגו והתנהלו במשנה זהירות כשאתם שם.

10. עייפים? שתיתם אלכוהול? עישנתם קנאביס? שמרו על משנה זהירות. כמו כן, בשום אופן אין לעשן על המיטה. אתם עלולים להירדם ולשרוף הכל.

שירותי ייעוץ בטיחות אש - מה זה כולל?

השירותים של "ש.ג בטיחות אש" כוללים בין היתר:

  • ייעוץ ומתן מענה לדרישות הקשורות לכיבוי ובטיחות אש לעסקים וחברות.
  • מתן פתרונות אש למוסדות, לעסקים, למשרדים, למלכ"רים, לארגונים ציבוריים ורשתות. 
  • "ש.ג בטיחות אש" תספק טיפול ומענה לדרישות הכבאות במטרה לקבל רישיון לעסק
  • החברה בניהולו של טפסר בדימוס שמעון גמליאל - בעל ניסיון של 46 שנים בשירותי הכבאות וההצלה.
רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים