חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

טיול בירושלים עם תיירים

 

ירושלים היא אחת הערים היפות ביותר, אם לא היפה ביותר. כמו שנאמר בתלמוד הירושלמי ”עשרה קבין של יופי ירדו לעולם - תשעה נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו. אין לך יופי כיופייה של ירושלים”. האמירה הזו שנכתבה לפני אלפי שנים תקפה גם היום. כל מי שמגיע למטרת טיול בירושלים נפעם מיופייה של העיר

 

טיול בירושלים 

ירושלים היא אחת הערים היפות ביותר, אם לא היפה ביותר. כמו שנאמר בתלמוד הירושלמי "עשרה קבין של יופי ירדו לעולם - תשעה נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו. אין לך יופי כיופייה של ירושלים". האמירה הזו שנכתבה לפני אלפי שנים תקפה גם היום. כל מי שמגיע למטרת טיול בירושלים נפעם מיופייה של העיר. לכל אחת מהשכונות יוצאות הדופן, יש ייחוד משלה וקשה מאד להסיר את העיניים ממנה. במיוחד כשמדובר במקומות הקדושים ליהדות כמו הכותל המערבי שאפשר לעמוד לידו פרקי זמן ארוכים, לאחוז באבנים העתיקות ולהטמין פתק בין האבנים הללו. 

לקראת הגעה של אורחים מחו"ל לכל אחד מאתנו, אחד הדברים שאנחנו מתכננים מראש הוא טיול בירושלים עם תיירים, כדי שגם הם ייהנו מהנופים המרהיבים בעליות לירושלים. כיוון שקיימים בעיר הרבה מאד מקומות חשובים כמו מוזיאון יד ושם, הר הרצל, הכותל המערבי והרובע היהודי, משכננות שאננים, שוק מחניודה ועוד, כדאי להתאים את המסלולים לאורחים על פי גילם ויכולות ההליכה שלהם. מומלץ להיכנס אל אתר תדמית של ירושלים הבירה ולקרוא את שפע ההסברים וההמלצות בדבר מסלולי טיול בעיר. 

טיול בירושלים אל הרובע היהודי 

אחד המקומות המרגשים ביותר בירושלים הוא הרובע היהודי. מי שנוסע אל טיול בירושלים כדי להציג בפני התיירים את הרובע היהודי, נהנה להסתובב בין הסמטאות הציוריות עד ההגעה לכותל המערבי. אם מגיעים בימים מסוימים אפשר ליהנות מטקסי בר מצווה מרגשים שנערכים ברחבת הכותל ומטקסים מרגשים של החיילים. לאחר מכן אפשר לסייר במנהרות הכותל שהן עולם עתיק שנחשף ואפשר לראותו ולהבין את דרכי ההתנהלות של תושבי ירושלים לפני אלפי שנים. 

שער שכם בואכה העיר העתיקה 

שער שכם הוא אחד משערי הכניסה הדומיננטיים שדרכו נכנסים לעיר העתיקה כדי ליהנות מהצבעוניות התוססת בסמטאות הללו. כאן אפשר ליהנות מקפה מהביל, מאכלים מדהימים ומזכרות אותנטיות מהעיר הקדושה לשלושת הדתות. בתום הסיור אפשר לצאת דרך שער שכם ולקפוץ ברגע אחד לאחד המקומות המודרניים והיפהפיים של ירושלים, מתחם ממילא.

זה הזמן לשופינג ולארוחה באחד מבתי הקפה האיכותיים או המסעדות יוצאות הדופן, כדי לנוח מהסיורים המסקרנים שחוו התיירים במהלך טיול בירושלים. 

שוק מחניודה 

אחת האטרקציות שמתפתחת מאד בשנים האחרונות היא שוק מחניודה. השוק הצבעוני והוותיק שינה את פניו והתווספו אליו הרבה מאד מסעדות אותנטיות וייחודיות של שפים בעלי שם עולמי, מעדניות של מוצרים ייחודיים מהארץ ומחו"ל ושפע של רעיונות לאוכל רחוב, לבוקר, לצהרים, לערב וגם היצע נרחב של קינוחים.

במסגרת טיול בירושלים כדאי להגיע לשוק רעבים, כיוון שלאור הניחוחות הנישאים באוויר, אי אפשר שלא לטעום את מגוון המטעמים שמוצעים בשוק. המטיילים נהנים ממאכלים מפתיעים שאינם מוכרים להם. כולם בטיב מעולה ובאיכות חסרת פשרות ולכן הטיול אורך כמה שעות והתיירים אינם מעוניינים לצאת מהשוק, אלא להישאר בו עוד ועוד.

רוצה לצ'וטט?
 
 
מה היעוד שלך - אורגד מירון

מה היעוד שלך - אורגד מירון

פורום המומחים

פורום המומחים

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים